Fabryki układów kierowniczych w Tychach i Gliwicach stały się częścią General Motors. Z kolei aktywa związane z projektowaniem i produkcją zawieszeń, w tym fabryka amortyzatorów w Krośnie oraz zlokalizowana w Krakowie grupa 200 inżynierów, zostaną sprzedane chińskiej firmie BeijingWest Industries. Zakończenie procesu sprzedaży spodziewane jest do końca 2009 roku.

Reklama

Delphi będzie posiadać teraz w naszym kraju cztery fabryki: wiązek elektrycznych i światłowodowych w Jeleśni, wymienników ciepła i chłodnic w Ostrowie Wielkopolskim, systemów zasilania silnika oraz układów zasilania paliwem i pochłaniaczy w Błoniu pod Warszawą oraz przełączników w Gdańsku, a także Centrum Techniczne w Krakowie, które zajmuje się głównie elektroniką.

>>>Ostatni Mercedes SLR w Polsce! Widziałeś?

Zgodnie z procesem transformacji koncernu większość globalnych kluczowych biznesów Delphi Corporation została przejęta przez nową firmę Delphi Holdings LLP. Proces przejęcia kierowany był przez głównych wierzycieli Delphi Elliott Management oraz Silver Point Capital. Zostali oni wiodącymi inwestorami nowego Delphi.

Jak czytamy w komunikacie firmy Delphi, zmiana w strukturze właścicielskiej nie będzie mieć bezpośrednio wpływu na bieżące operacje spółki Delphi Poland SA.

>>>Nowy test! Opony bezpieczne i niebezpieczne

Koncern Delphi jest globalnym dostawcą systemów elektrycznych, elektronicznych i bezpieczeństwa m.in. dla motoryzacji. Zatrudnia ponad 100 tysięcy pracowników w 32 krajach. W październiku 2005 roku koncern wystąpił do amerykańskiego sądu federalnego w Nowym Jorku z wnioskiem o skorzystanie z przepisów chroniących przed bankructwem.