Najważniejszą nowością jest 170-konny turbodiesel 2.2 HDi (370 Nm od 1500 obr./min). Moc i moment na przednie koła przeniesie sześć biegów ręcznej skrzyni (zamiast można zażyczyć sobie 6-stopniowy automat). C8 z takim silnikiem ma średnio spalać 7.2 l na setkę. Inne techniczne zmiany - poprawione zawieszenie i układ hamulcowy.

Reklama

Kosmetyczne szlify na zewnątrz to większy podwójny chevron (logo marki) z tyłu i z przodu. Poza tym delikatne listewki z błyszczącego chromu plus przezroczyste światła cofania. Kształt auta pozostał nietknięty.

Wnętrze - materiały przyjemniejsze w dotyku. Topowa wersja exclusive dostanie radarowe czujniki parowania po obu końcach i nawigację z kolorowym monitorem. Ogólnie - jeszcze więcej wygody.

C8 to jeden z czworaczków wspólnego przedsięwzięcia koncernu Fiat i grupy PSA Citroen Peugeot. Włosi mają w wianie fiata ulysse i lancię phedra, a Francuzi poza citroenem jeszcze peugeota 807 (samochód przeszedł podobne zmiany - galeria). Wszystkie auta produkuje fabryka Sevel na północy Francji.