Nowy motor ma pojemność 1,6, ale występuje w wersji 105 KM lub 120 KM. Z danych wynika, że już słabsza wersja bravo zapowiada się dynamicznie. Po 11,3 sekundy samochód jedzie 100 km/h. Rozpędzanie kończy się przy 187 km/h. Duży moment obrotowy (290 niutonometrów już przy 1500 obr./min.) zapewni elastyczność silnika i frajdę z jazdy.
Mocniejszy o 15 KM motor urywa z przyspieszenia prawie sekundę. 120-konne bravo jedzie setką po 10,5 sekundy. Prędkości maksymalna 195 km/h.
Spalanie? Producent zapewnia, że średnie zużycie to 4,9 l na 100 km podróżowania, dla obu wersji.
Kiedy na drodze? Od początku marca. Ceny fiata bravo ze słabszym dieslem 1.6 zaczynają się od niecałych 63 tys. zł, w mocniejszej od 65 tys. zł. Świeże silniki trafią także do innych modeli Fiata - wymienią dotychczasowe turbodiesle.
Na koniec jeszcze jedna miła wiadomość. Mając fiata z nowym turbodieslem na przeglądy trzeba jeździć co 35 tys. km.