Jeep pod skrzydłami Fiata dodaje gazu! Z planów rozwoju amerykańskiej marki pokazanych przez Włochów na zebraniu inwestorów wynika, że w 2014 roku w ofercie nastąpi rewolucja.
Z produkcji mają zniknąć modele cherokee, compass i patriot a w ich miejsce wjedzie zupełnie nowa konstrukcja owiana jeszcze tajemnicą. Wiadomo też, że Jeep da światu małe auto typu SUV - dzięki cenie samochód ma być tym od którego kierowcy zaczną przygodę z legendą bezdroży.
Za dwa lata Jeep zamierza też przywrócić do życia rodzinny model wagoneer, którego produkcję wygaszono po 30 latach w 1993 roku. Nowy, wielki Jeep wypchnie z oferty commandera, dlatego można spodziewać się bogatego wyposażenia i możliwości przewozu 7 osób. Silniki? Najpewniej mocy dostarczy V6 Pentastar i V8 HEMI.
Po takiej rewolucji modelowej Jeep liczy, że będzie rocznie sprzedawał 850 tys. samochodów.
Swoją cegiełkę do ekspansji modelowej dołoży także włoska fabryka Mirafiori (Turyn, Włochy). Dowodem na to jest potwierdzenie przez Fiata zamiaru zlokalizowania w tym zakładzie - tu cytat - "najnowocześniejszej wersji jednej z trzech architektur własnych platform samochodowych w związku z planowaną produkcją nowych modeli marek należących do koncernu."
Jak się dowiadujemy rozbudowa infrastruktury przemysłowej Mirafiori rozpocznie się w roku 2012, a uruchomienie pierwszej nowej produkcji w postaci pojazdu typu SUV marki Jeep - planowane jest na drugą połowę 2013 roku.
"Jest to ważny krok w kierunku re-industrializacji naszych włoskich mocy produkcyjnych w świetle bieżącej sytuacji rynkowej oraz zwiększonego zasięgu dystrybucji poprzez Chrysler Group. Tak nowoczesna architektura zapewni osiągalność najbardziej zaawansowanych platform dla naszych marek oraz co nawet ważniejsze, otworzy możliwość wykorzystania pełnej gamy jednostek napędowych z oferty Fiata i Chryslera." - powiedział Sergio Marchionne, szef Fiata i Chrysler Group.
Wiadomo też, że zakład Mirafiori będzie kontynuował bez zmian produkcję samochodów Alfa Romeo Mito w wersjach aktualnych oraz modernizowanych.