Oto chevrolet camaro ZL1 - amerykańska maszyna do produkcji adrenaliny i palenia opon zadebiutowała podczas salonu samochodowego w Chicago.

Reklama

Dzięki doładowanemu silnikowi V8, o mocy 550 KM, model Camaro ZL1 będzie najszybszym modelem w rodzinie Camaro, jaki kiedykolwiek znalazł się w ofercie marki Chevrolet.

Inne / GM

"Camaro ZL1 to osiągi i projekt wykorzystujący najnowocześniejsze technologie. Takiego samochodu jeszcze nikt nie oferował w tym segmencie" - powiedział Rick Scheidt, wiceprezes ds. marketingu marki Chevrolet. "To technologicznie najbardziej zaawansowany model w całej historii rodziny Camaro, dlatego też jego nazwa wywodzi się od najbardziej elitarnej i ekskluzywnej wersji."

Oznaczenie "ZL1" pochodzi od nazwy silnika wyścigowego, który był zbudowany w całości z aluminium i został opracowany pod koniec lat 60. Silnik ten był stosowany w zaledwie kilku seryjnie produkowanych modelach Camaro z 1969 roku. Jedynie 69 sztuk zostało wyposażonych w ten silnik, ale to wystarczyło, aby te modele osiągnęły status kultowych. Były one bowiem szczytowym osiągnięciem w historii modeli Camaro - aż do dzisiaj.

Jak zapewniają twórcy model ZL1, wprowadza zupełnie nowy poziom osiągów w swoim segmencie. Inżynierowie ulepszyli wiele ze stosowanych dzisiaj systemów modelu Camaro oraz wprowadzili nowe technologie, takie jak wspomaganie układu kierowniczego i system magnetycznej kontroli toru jazdy (Magnetic Ride Control), czyli układ zawieszenia o najkrótszym czasie reakcji na świecie.

Inne / GM



"Wszystko w wyglądzie ZL1 jest bezpośrednio związane z technologiami i wysokim poziomem osiągów, w szczególności aerodynamiką" - powiedział Ed Welburn, wiceprezes ds. projektowania globalnego. "Celem naszym projektantów było opracowanie funkcjonalnego wyglądu o pięknie uformowanym kształcie, pokazującego niesamowitą i potężną osobowość. Funkcjonalność stała się wartością estetyczną. Celem był samochód, który wygląda tak dobrze, jak jeździ."

Głównymi elementami w wyglądzie modelu ZL1 jest nowy przód maski oraz dach z systemem wentylacji, który został zaprojektowany tak, aby wspomagać prowadzenie poprzez skierowanie siły aerodynamicznej w dół. Dach jest wyposażony w charakterystyczną dla tego modelu część centralną, która została wytworzona z włókien węglowych i wykończona w kolorze czarnym o satynowej fakturze. Nowe panele przy kołach, szerokie opony, 20-calowe obręcze i charakterystyczne końcówki wydechu pokazują prawdziwą moc i dynamikę prowadzenia modelu ZL1.

Znak ZL1 jest widoczny na kratce wlotu powietrza, dachu, a także na szczękach hamulców, przypominając o najważniejszych zastosowanych technologiach.

Inne / GM

Prace rozwojowe nad modelem ZL1 wciąż trwają, a oficjalna specyfikacja osiągów tego samochodu zostanie podana pod koniec testów, jeszcze w tym roku. Premiera rynkowa planowana jest na początek 2012 roku.