Fiat wraca do Ameryki za kierownicą modelu 500. Włosi ogłosili swoje odrodzenie w czasie salonu samochodowego w Los Angeles…

"Fiat 500 zawsze był właściwym samochodem we właściwym czasie" - stwierdziła Laura Soave, menedżer marki Fiat na Stany Zjednoczone. "Fiat 500 zostaje wprowadzony na rynek, jako prawdziwie ekskluzywny samochód, należący do segmentu, który cieszy się coraz większą popularnością w Ameryce Północnej. Oferuje również prestiżowy włoski design, funkcjonalność i osiągi, a to wszystko umiejętnie dostosowane do potrzeb naszego rynku".

Reklama

http://www.youtube.com/watch?v=g-T2jFOpgCc

"Jako spadkobierca historycznego modelu, nowy Fiat 500, definiuje na nowo koncepcję transportu i nadaje nowy sens indywidualnej ekspresji i indywidualnym możliwościom. W momencie, w którym Ameryka powraca do prostoty, ze szczególnym zwróceniem uwagi na poszanowanie środowiska, nowy samochód doskonale wpasowuje się w aktualnie panujące minimalistyczne podejście, a ponadto oferuje nowoczesną i ekologiczną technologię, której towarzyszy pierwszorzędna jakość, precyzja i styl." - dodaje Soave.



"Amerykański”" fiat 500 jest produkowany w Meksyku, kosztuje od 15 500 dolarów. Pod spodem nowy silnik MultiAir 1,4 z setką koni mechanicznych plus 6-biegowy automat dostępny tylko w USA. Nie zabrakło też "manualnej piątki". Co ciekawe technologia MultiAir została wyróżniona nagrodą "Best of What's New in 2010" przyznawaną przez czasopismo Popular Science. Wyróżnienie to przyznawane jest produktom i awangardowym technologiom, które są znaczącym krokiem naprzód w danej kategorii.

AP / Damian Dovarganes
Reklama

Na pokładzie auta system komunikacji Blue&Me plus siedem poduszek powietrznych (dwie przednie, dwie kurtyny boczne, dwie poduszki boczne i jedna chroniąca kolana).

W Stanach Zjednoczonych gama Fiata 500 składa się z trzech wersji (Pop, Sport i Lounge). Można wybierać spośród 14 kolorów karoserii (kolory typu "metalik", pastelowe z perłowymi, trójwarstwowymi wykończeniami), 14 kombinacji kolorów i materiałów siedzeń, dwóch aranżacji wnętrza (czarny i kość słoniowa) oraz całej gamy akcesoriów, stworzonych przez Mopar (nadworny tuner Dodge).

W USA fiat 500 jest seryjnie objęty czteroletnią gwarancją do 50 000 mil i czteroletnią, nieograniczoną pomocą drogową, i trzyletnim programem naprawczym do 36 000 mil, uwzględniającym zwrot wydatków za zużyte elementy oraz za postój samochodu.



PAP/EPA / PAUL BUCK

W "amerykańskim" modelu 500 troszkę się zmieniło… Fiat ujawnił listę modyfikacji, która cytujemy dosłownie…

- w celu zwiększenia wytrzymałości, przeprojektowano strukturę karoserii,
- zawieszenie zostało przeprojektowane uwzględniając realia rynku w USA tak, aby zachować zwrotność Fiata 500 i jednocześnie zapewnić komfort i ciszę w kabinie, zwłaszcza podczas długich podróży autostradą,
- zastosowano ponad 20 zmian/integracji z elementami karoserii tak, aby zmniejszyć hałas i drgania,
- wprowadzono nowy system ABS (Anti-Lock Braking System) z przeprojektowanymi przednimi zaciskami, które zapewniają optymalne parametry hamowania,
- zwiększono pojemność zbiornika paliwa do 10,5 galona,
- ulepszono system klimatyzacji, dostosowując go nawet do ekstremalnych warunków panujących w Ameryce Północnej,
- przeprojektowano siedzenie kierowcy i pasażera, w zakresie podłokietników i zagłówków tak, aby zwiększyć komfort podczas jazdy, zwłaszcza na długich dystansach,
- nowe przednie siedzenia wyposażono w system "Easy entry",
- zastosowano nowe przyciski sterujące przy kierownicy oraz nową kalibrację siły wspomagania układu kierowniczego w celu zoptymalizowania i zwiększenia stabilności podczas jazdy na autostradzie (szczególnie w przypadku bocznych powiewów wiatru),
- zainstalowano nowe urządzenia audio BOSE z sześcioma głośnikami i głośnikiem niskotonowym.








AP / Damian Dovarganes