Pod maską pracuje turbodoładowane pięciocylindrowe rzędowe serce o pojemności 2,5 l. Moc - 340 KM. Moment obrotowy - 450 Nm. Napęd na cztery koła quattro. Konie mechaniczne przenosi dwusprzęgłowa 7-biegowa zautomatyzowana przekładnia.
Siódmy bieg ma długi przełożenia do ekonomicznej jazdy – jakkolwiek to brzmi w tego typu aucie. Średnie zużycie paliwa ma wynosić tylko 9,1/100 km.
Skrzynia może pracować w dwóch trybach automatycznych. Kierowca może tez przejąć kontrolę nad biegami i własnoręcznie zmieniać przełożenia łopatkami pod kierownicą lub lewarkiem. Specjalny system ułatwia kierowcy szybki start bez utraty przyczepności. System ESP może pracować w trybie sportowym lub zostać całkowicie wyłączony.
Osiągi? Wbijają w fotel - sprint do setki w 4,6 s. Prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
Audi RS3 powinno pojawić się w sprzedaży na początku 2011 roku. W Niemczech auto kosztuje 49 900 euro.