"W szybkim tempie realizujemy nasz plan rozwoju. W tej chwili dysponujemy najlepszym pakietem modeli w historii firmy. A to dopiero początek" - powiedział Nick Reilly, dyrektor generalny marki Opel/Vauxhall. Co miał na myśli Reilly?
W czasie salonu samochodowego w Paryżu Opel odsłonił dwa zupełnie nowe wcielenia astry IV. Świat oficjalnie i na własne oczy zobaczył astrę kombi i…opla G TC Paris - prototyp kompaktowego hatchbacka o sportowym charakterze, który jest zwiastunem jednego z dwóch nowych samochodów (o tym później) jakie obok znanej już pięciodrzwiowej astry wyprodukuje zakład GM w Gliwicach.
GTC Paris od przedniego do tylnego zderzaka mierzy 4,46 m. Do konstrukcji podwozia Opel wykorzystał tylną belkę skrętną i drążek Watta, zmodyfikowane, adaptacyjne zawieszenie mechatroniczne typu FlexRide oraz przedni, elektronicznie sterowany samoblokujący mechanizm różnicowy. Całość zawieszono na 21-calowych kołach. By samochód mknął przez zakręty jak zaczarowany pod podłogę zaaplikowano dyferencjał o ograniczonym poślizgu.
Napęd? Czterocylindrowy silnik 2.0 Turbo z bezpośrednim wtryskiem benzyny połączono z sześciobiegową manualną przekładnią i technologią Start/Stop. Moc - podkreślamy, że w prototypie - to aż 290 KM (dla porównania poprzednia generacja astry OPC dawała kierowcy 240 KM - to był najmocniejszy seryjny model tego auta).
>>>Zobacz film nagrany w fabryce w Gliwicach!
Ale jak się dowiedzieliśmy Opel chce od 2011 roku w Gliwicach produkować samochód, który będzie czymś więcej niż tylko trzydrzwiową wersją popularnego kompaktu. Co ważne auto dostanie bardziej dynamiczną paletę silników niż np. w modelach rodzinnych astry (pięciodrzwiowy i kombi z przestrzenią ładunkową do 1550 litrów).
Zobacz, co widzieli pracownicy fabryki w Gliwicach - czytaj dalej>>>
Silnik 2.0 Turbo/290 KM pokazany w prototypie to nie wszystko na co stać inżynierów Opla. Jak udało się nam ustalić pracownicy fabryki w Gliwicach już widzieli trzydrzwiową astrę (karoseria w wersji produkcyjnej), która miała pod maską - uwaga - silnik o mocy 360 KM! Auto pojawiło się na testy wytrzymałościowe karoserii.
Wiadomo, że trzydrzwiowa astra w wersji produkcyjnej oficjalnie powinna zadebiutować jesienią 2011 roku w czasie salonu samochodowego we Frankfurcie. Niedługo potem ma pojawić się szalone OPC.
"Trzydrzwiowa wersja kompaktowego Opla ma być produkowana w zakładzie w Gliwicach - rozpoczęcie produkcji jest zaplanowane na przełom 2011/2012. Zaś premierę wersji sedan, przeznaczonej głównie na rynki Europy środkowej przewidziano w 2012 r. Nowa 5-drzwiowa astra w wersji hatchback, która weszła na rynek pod koniec 2009 roku, skusiła ponad 200 tys. kierowców - to o 20 tys. więcej niż planowana produkcja na cały rok. Największy rynek na który trafiają astry z Gliwic to Niemcy. Także nad Wisłą nasz kompakt jest bestsellerem - astra zajmuje trzecie miejsce - od stycznia do końca sierpnia 2010 roku sprzedaliśmy ponad 7 tys. aut, a zamówienia ciągle napływają." - powiedział dziennikowi.pl Przemysław Byszewski, szef biura prasowego General Motors Poland.
Jednak to nie wszystko co szykuje Opel. W 2013 roku producent wprowadzi miejski samochód roboczo nazywany junior - będzie to jeszcze mniejsze auto niż agila. Zdaniem ludzi z Opla junior przyciągnie do siebie młodych ludzi zafascynowanych i-phonami, i-padami i wszystkim co ma z przodu "i"… Podobno auto będzie można samemu skonfigurować za pośrednictwem takiego urządzenia, a potem wysłać zamówienie do dilera.
I-pod na kółkach, jak potocznie nazywa auto sam dyrektor marketingu Opla, Alain Visser, prawdopodobnie powstanie również w wersji z napędem elektrycznym.
Bliższa przyszłość to wprowadzenie na rynek zmodernizowanej antary. SUV Opla powinien zadebiutować pod koniec 2010 roku. Sprzedaż w Polsce ruszy w pierwszych dniach 2011 roku.