Porsche pęka z dumy! Oto amerykański miesięcznik "Car and Driver" przyznał modelowi Boxster w wersji Spyder tytuł "najlepiej prowadzącego się samochodu w Ameryce". Niemiecki wózek pokonał w testach przeprowadzonych na torze Waterford Hills w stanie Michigan sześć rywalizujących z nim aut porównywalnej klasy.
Najmocniejsza wersja modelu Boxster zyskała szczególne uznanie testujących swoim doskonale wyważonym nadwoziem, precyzyjnym układem kierowniczym i przewidywalnością zachowań, zwłaszcza na granicy przyczepności.
Niewielka masa boxtera (waży 1275 kg i jest najlżejszym autem w całej gamie modelowej Porsche) w połączeniu z potencjałem 320-konnego sześciocylindrowego silnika zapewnia wyjątkową wydajność i sportową dynamikę, a zarazem oszczędne zużycie paliwa.
Boxster Spyder wyposażony w skrzynię biegów PDK (Porsche Doppelkupplung) i w pakiet Sport Chrono, przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 s., a wg NEDC (Nowy Europejski Cykl Jazdy) zużywa tylko 9,3 l benzyny na 100 km.
Stylistycznie, Boxster Spyder wyróżnia się nisko przebiegającą linią lekkiego dachu z tkaniny, rozciągniętą ku tylnej części nadwozia. Pokrywa bagażnika z podwójnym podłużnym wybrzuszeniem, która jest jednocześnie maską silnika, wywołuje skojarzenia z Carrerą GT.
Boxster Spyder uznawany jest za spadkobiercę legendarnego Porsche 550 Spyder z 1953 r. Cechy wspólne dla tych modeli to typ nadwozia, niska masa, oryginalność sylwetki, zwinność na drodze i nastawienie na przyjemność z jazdy.
550 Spyder był pierwszym samochodem sportowym producenta ze Stuttgartu-Zuffenhausen specjalnie przeznaczonym do wyścigów, choć dopuszczonym także do ruchu na drogach publicznych. W latach 50. ważący 550 kg Spyder odniósł szereg zwycięstw, zarówno na torach zamkniętych, jak i w popularnych w tym okresie wyścigach drogowych.