Długi, dwudrzwiowy i czteroosobowy. Dach z włókien szklanych po kilku sekundach wysuwa się automatycznie ze schowka przy bagażniku. Zarówno z przykryciem, jak i bez niego prezentuje się okazale. Tak naprawdę ciężko zdecydować, które wcielenie wygląda lepiej.
Co pod wytworną karoserią? Widlasty sześciocylindrowy turbodiesel 2,7/208 KM. Nowinką jest system Snow Motion, którego działanie na śliskim ma przypominać napęd czterech kół.
Inną nowinką jest układ UrbanHybrid - urządzenie oszczędza paliwo i środowisko. Jakim cudem? Wyłącza silnik, kiedy prędkość nie przekracza 6 km/h i kierowca trzyma nogę na hamulcu. Motor zaczyna działać, kiedy szofer zdejmie nogę z hamulca. Poza tym np. klimatyzacja, radio są zasilane energią odzyskaną przy zwalnianiu czy zatrzymywaniu (magazynowaną w dużych kondensatorach).
Smukłe linie prawdopodobnie zwiastują wygląd kolejnej generacji limuzyny C5, którą Citroen ujawni w marcu przyszłego roku na show w Genewie. Zapowiada się rewolucja.
Prototypowe C5 Airscape do zobaczenia salonie samochodowym we Frankfurcie. Czy trafi do produkcji? Jesteśmy za...
Francuzi mają nowy kabriolet. Do niedawna był wielką tajemnicą, skrywaną jak najdroższy skarb. Zasłona opadła. Oto prezentujemy jego zdjęcia.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Powiązane
Reklama
Reklama
Reklama