Wiek temu zaczęło się niepozornie, teraz oglądamy show w królewskim stylu. Nie pokazać się w Detroit to wstyd, dlatego co roku zjeżdżają się tu najwięksi. Puszą się i przechwalają na wszelkie sposoby. Prosto z Motor City przedstawiamy amerykański sen o tysiącach koni…

Na stoisku General Motors furorę robią dwa prototypy chevroleta - hybrydowy volt (futurystyczny pojazd o niezwykle dużym zasięgu) i powalające camaro kabrio. Malibu to całkowicie nowe pokolenie jednego z najpopularniejszych chevy w USA. Poza tym są limitowane wersje - equinox sport i HHR premiere edition. Cadillac pochwalił się następną generacją luksusowego CTS.

Ford interceptor to prototypowy muscle cars w kształcie limuzyny. Ponad 5 metrów długości i trzymetrowy rozstaw osi. Pod maską pięciolitrowe, 400-konne V8 - trudno o sedana z tak mocnym charakterem.
Lincoln (marka z wianuszka Forda) ogłosił radykalną zmianę wizerunku nudziarza i pochwalił się koncepcyjnym MKR. Auto ma chyba największą atrapę chłodnicy na całej wystawie…

DaimlerChrysler ma także kilku producentów. Dodge ogłosił produkcję nowych wcieleń avengera, magnum, chargera i jadowitego vipera SRT10. Najciekawszy jest właśnie podrasowany viper z 10-cylindrowym agregatem 8,4 l o mocy 600 KM! Nassau to studyjna limuzyna Chryslera. Tymczasem jeep trailhawk łączy w sobie najważniejsze cechy tradycyjnego wranglera z nowoczesnością grand cherokee. Mercedes bryluje superluksusowym prototypem ocean driver i terenowym konceptem vision GL420 bluetec - SUV z superekologicznym, 290-konnym turbodieslem nowej generacji.

Największą europejską sensacją jest jaguar concept-XF. Samochód w wersji produkcyjnej pojawi się na drogach w 2008 roku i zamieni wysłużonego S-Type.

BMW chwali się "trójką" ze składanym, sztywnym dachem. Bawarski kabriolet rozkwitnie na wiosnę z silnikami o mocy od 170 do ponad 300 koni. Rolls-Royce pokazuje megaluksusowego phantoma kabrio. Cena startuje od 370 tysięcy euro (ok. 1,4 miliona zł) i nie wiadomo, gdzie może się zatrzymać…

Szwedzkie Volvo ma nowego SUV-a, czyli XC60. Mniejszy brat XC90 to prototyp z sześciocylindrowym silnikiem na bioetanol i czterokołowym napędem AWD. 3,2 litrowy motor ma 265 KM, które do "setki" pędzą 8,2 sekundy. Ostateczna wersja trafi do nas w 2009 roku.

Także Japończycy wystawili silną reprezentację. Biała toyota FT-HS jest hybrydową zapowiedzią powrotu supry. Lexus IS-F to riposta na BMW M3 czy audi A4 RS. Podrasowana karoseria kryje 425 KM z ośmiu cylindrów. Kiedy do kupienia? Podobno jeszcze pod koniec tego roku.

Honda również chce odrodzić legendę, czyli NSX. Reinkarnację japońskiego ferrari zapowiada acura advanced sports car concept. Natomiast prototypowy accord coupe rysuje linie i wygląd następnej generacji popularnej japońskiej limuzyny.

Mitsubishi w końcu oficjalnie objawiło lancera i jego ekstremalną, choć jeszcze prototypową, wersję evo. Cywilny model w Europie będzie do kupienia pod koniec roku. Odmianę wyczynową dziesiątej generacji rajdówki zapowiada w Detroit studyjny prototype X. Sprzedaż evolution X ruszy z początkiem 2008 r.

Nissan rogue to kompaktowy crossover - takie zmniejszone murano. Prototyp bevel - minivan, który początkuje świeży, dynamiczny styl marki.




















Reklama