Chevrolet sprzedając w Europie w 2009 roku niemal 426 tys. aut zdobył 2,3 procent udziału w rynku (2008: 506 433 egz. i 2,3 procent). Słynna marka uzyskała najlepsze w branży wyniki w Europie Zchodniej dzięki większej o prawie 15 procent liczbie rejestracji niż w roku 2008 (wzrost z 148 868 do 170 591 samochodów). Co ważne mimo powszechnego spadku w branży Chevrolet osiągnął rekordowy udział w dziesięciu rynkach europejskich.
"W ubiegłym roku zdobyliśmy nowych klientów na wielu rynkach, oferując modele o bardzo dobrym stosunku wartości do ceny, co jest szczególnie ważne w trudnych warunkach gospodarczych. Naszym celem jest zwiększanie wyników w oparciu o zeszłoroczny wzrost, oferując szereg nowych modeli, w tym zdobywcę tytułu najlepszego samochodu roku "AutoBest 2010" - Chevroleta Cruze, a także zupełnie nowy miejski samochód o nazwie Spark. Co więcej, nasza oferta modeli poszerzona zostanie o nowego, rodzinnego vana, nowe Camaro i rewolucyjnego Volta - samochód z napędem elektrycznym o zwiększonym zasięgu." - powiedział Wayne Brannon, prezes i dyrektor zarządzający Chevrolet Europe.
>>>Najtwardsze auto świata tanio jak nigdy
Chevrolet ponad dwukrotnie zwiększył sprzedaż we Francji (plus 132,4 procent), zaś w Niemczech słupki wzrosły o 40 procent. Rekordowe wielkości sprzedaży i udziału w rynku odnotowano we Włoszech, Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Turcji, Austrii i Portugalii. Największy udział w rynku Chevy zaliczył w Hiszpanii oraz Europie Południowo-Wschodniej. W kategoriach sprzedaży w roku 2009 największymi rynkami Chevroleta były Rosja, Włochy, Niemcy, Francja i Hiszpania.
Dobre wyniki marki w Europie Zachodniej zrównoważył poważny spadek sprzedaży całej branży w Europie Wschodniej, w szczególności w Rosji. Udział Chevroleta w rynku europejskim pozostał stabilny pomimo 50-procentowego spadku na rynku rosyjskim. Chevrolet po raz kolejny został liderem sprzedaży marek zagranicznych w Rosji w roku 2009, a jego udział w rynku rosyjskim wyniósł siedem procent.
>>>Wielka wpadka Toyoty. Chevrolet niczym stal
Najlepiej sprzedający się samochód europejskiej oferty Chevroleta w roku 2009 to Aveo (91 229 samochodów), zaś następny w kolejności jest Spark (82 520 egzemplarzy). W całej Europie sprzedaż nowego Cruze'a (2009: 21 048) przekroczyła nawet najśmielsze oczekiwania Chevroleta. Zupełnie nowy, miejski Spark będzie wprowadzany do sprzedaży począwszy od lutego br.
"W Polsce sprzedaż nowego Chevroleta Sparka rozpocznie się pod koniec marca 2010 roku. Jednak już teraz klienci mogą go zamawiać.Pierwszych 100 nabywców nowego Sparka otrzyma w prezencie czujniki parkowania gratis.” - powiedział dziennikowi.pl Wojciech Osoś, dyrektor biura prasowego Chevrolet Poland.
>>>Najtańszy chevrolet zamiast toyoty
W Polsce Chevrolet sprzedał w 2009 roku 5698 samochodów, to mniej o 3,4 proc. w stosunku do 2008 roku (5899 sztuk).
Jednak ludzie z Chevroleta nie rozpaczają - wręcz przeciwnie uważają to za dobry wynik, zwłaszcza, że zgodnie z danymi CEP liczba zarejestrowanych samochodów osobowych w Polsce spadła o 16 proc. w porównaniu do 2008 roku.
Nad Wisłą udział Chevroleta w rynku samochodów osobowych, mierzony na podstawie faktycznych rejestracji, wzrósł o 0,2 pkt. z 1,8 proc. w roku 2008 do 2,0 proc. w roku 2009. Najlepiej sprzedawanym modelem w gamie Chevroleta był Aveo, którego sprzedaż wzrosła o 12 proc. w stosunku do poprzedniego roku (2009: 3085 sztuk; 2008: 2750 sztuk). Dobry debiut zanotował Chevrolet Cruze, z liczbą 545 sprzedanych egzemplarzy, co daje 214 proc. wzrost w stosunku do swego poprzednika, modelu Lacetti sedan (II-IV kwartał 2008: 255 sztuk). Sprzedaż Chevroleta Captivy wzrosła o 8 proc. i wyniosła 417 sztuk w 2009 roku (2008: 386 sztuk).
W roku 2009 Chevrolet sprzedał na całym świecie ponad 3,5 mln pojazdów, dzięki czemu stał się czwartą największą marką motoryzacyjną w świecie, a także największą marką koncernu GM.
Zeszłoroczna sprzedaż Chevroleta w Chinach wzrosła o 67 procent do 332 774 samochodów, czyniąc z Chin 3. największy rynek Chevroleta zaraz po USA (1 344 629 samochodów) i Brazylii (595 500 samochodów). Chiny zamieszkuje obecnie ponad 800 tys. posiadaczy samochodów marki Chevrolet, z których blisko jedna trzecia zakupiła auta w 2009 roku. W chińskich planach Chevroleta Cruze ciągle będzie odgrywał ważną rolę we wzroście na trzecim największym rynku globalnym.