Fiat poinformował, że w niektórych egzemplarzach Grande Punto, Punto Abarth oraz Punto Van, wyposażonych w regulowaną kierownicę, z powodu nieprawidłowego momentu dokręcenia śruby górnego przegubu krzyżowego kolumny kierowniczej, możliwe jest wątpienie problemów ze sterownością pojazdu.
>>>Oto najlepsze i najgorsze samochody
W Polsce kampania serwisowa dotyczy 13453 aut, o numerach nadwozia (VIN):
od ZFA19900000024267 do ZFA19900000412774
od ZFA19900001112419 do ZFA19900001392261
od ZFA199000000157345 do ZFA19900000412668
od ZFA19900001138499 do ZFA19900001392058
oraz ZFA 19900000957556, ZFA19900001459541, ZFA19900001679307, ZFA19900001921533, ZFA19900001977669, ZFA19900001990000, ZFA19900001990190, ZFA19900001999912, ZFA19900000024269; ZFA19900000156047.
>>>Zobacz, jak kupić używany samochód
Fiat obiecał UOKiK, że posiadacze pojazdów objętych kampanią, zostaną powiadomieni listownie o problemie oraz zaproszeni do autoryzowanej stacji obsługi, gdzie dokonana zostanie ocena prawidłowości połączenia przegubu krzyżowego kolumny kierowniczej, a w przypadku stwierdzenia usterki - nastąpi jej bezpłatne usunięcie.
>>>Lista aut, które muszą jechać do poprawki
Reanult także zaliczyło wpadkę. Francuski producent poinformował, że w niektórych sztukach modeli Scenic III i Megane III wyprodukowanych w Hiszpanii, w okresie od 10 czerwca do 9 lipca 2009 r. oraz we Francji w okresie od 10 czerwca do 15 lipca 2009 r. istnieje możliwość pęknięcia spawu łączącego stopę pedału hamulca z jego dźwignią. W Polsce sprzedano łącznie 145 egzemplarzy modelu Scenic III I Megane III (zobacz listę numerów VIN).
Renault mówi, że w przypadku stwierdzenia usterki nastąpi wymiana kompletnego pedału hamulca - w autoryzowanym serwisie.