Zobacz, jak ratować się, kiedy ubezpieczyciel nie chce wypłacić odszkodowania
1 Odwołanie od decyzji ubezpieczyciela... W przypadku podjęcia decyzji o wniesieniu odwołania od decyzji ubezpieczyciela najczęściej pojawiającym się pytaniem jest kwestia terminu, a dokładnie w jakim czasie można złożyć takie odwołanie. Mianowicie termin na wniesienie odwołania do zakładu ubezpieczeń można utożsamić z terminem przedawnienia roszczenia z umowy ubezpieczenia, gdyż w takim terminie można z zakładem ubezpieczeń polemizować odnośnie zajętego przez niego stanowiska
Shutterstock
2 Kolejną nurtującą kwestią jest czas, w którym powinno otrzymać się odpowiedź na odwołanie. Zgodnie z Kodeksem Dobrych Praktyk Ubezpieczeniowych można przyjąć, że termin odpowiedzi na odwołanie to 30 dni od momentu jego otrzymania przez ubezpieczyciela. Ważną rzeczą jest fakt, iż brak odpowiedzi ze strony zakładu ubezpieczeń nie jest równoznaczny z akceptacją roszczeń zawartych w piśmie odwoławczym
Opel
3 Wyjściem z sytuacji gdy ubezpieczyciel nie chce wypłacić odszkodowania, podając jednocześnie mało zasadne argumenty, jest złożenie pisemnej skargi do Rzecznika Ubezpieczonych. W ten sposób można skarżyć zarówno towarzystwo ubezpieczeniowe, jak i fundusz emerytalny. Instytucja Rzecznika ma za zadanie udzielanie pomocy prawnej oraz reprezentacji interesów poszkodowanej osoby. Dzięki niej wiele spraw można rozwiązać polubownie - poprzez mediację. Można także skorzystać z Sądu Polubownego działającego przy Rzeczniku Ubezpieczonych. Zajmuje się on sporami pomiędzy ubezpieczonymi i ubezpieczycielami. Na uwadze trzeba mieć jednak fakt, iż na rozpatrzenie sprawy przez Sąd Polubowny, musi wyrazić zgodę oskarżany zakład ubezpieczeń
Shutterstock
4 Przesyłając skargę do Rzecznika Ubezpieczonych należy w niej podać następujące informacje: - imię, nazwisko, - adres zamieszkania, - nr telefonu, - PESEL, NIP oraz numer rachunku w OFE (w przypadku) gdy skarga dotyczy funduszu emerytalnego - podaj stan faktyczny, krótki opis sprawy oraz informacje, dlaczego nie zgadzasz się ze stanowiskiem ubezpieczyciela i czego oczekujesz. Do skargi wnoszonej do Rzecznika Ubezpieczonych warto tez dołączyć korespondencję prowadzoną z ubezpieczycielem oraz kserokopię polisy
Shutterstock
5 Jeśli interwencja podjęta przez Rzecznika Ubezpieczonych nie przyniesie skutku, pozostaje tylko droga sądowa. Należy pamiętać, że w przypadku złożenia pozwu konieczne jest opisanie stanu faktycznego, przytoczenie dowodów – przedstawia mec. J. Brykczyński. Jak pokazuje praktyka, gdy wcześniej wymienione środki zawodzą, wskazane jest złożenie pozwu sądowego, gdyż większość spraw przegrywają właśnie towarzystwa ubezpieczeniowe. Aby zwiększyć prawdopodobieństwo wygrania procesu warto sprawę powierzyć profesjonalistom
Opel / www.weigl.biz
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję