Oto nowa bestia dla zapracowanych Polaków
1 Projektanci i inżynierowie mieli trudne zadanie, ponieważ wszystkie elementy są w tym aucie nowe - od silników, poprzez przekładnie, ramę, zawieszenie, układy kierowniczy, hamulcowy, a także wnętrze i podwozie
Inne / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
2 W czasie przygotowywania auta do produkcji wykonano około 30 000 symulacji w zakresie bezpieczeństwa, wytrzymałości, ergonomii, dynamiki i aerodynamiki
Inne / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
3 Aż 7500 wirtualnych testów dotyczyło podwozia, natomiast ponad 10 000 symulacji przypadło na nadwozie i dopracowanie stylistyki oraz funkcjonalności. Po stworzeniu pierwszych prototypowych modeli ruszyły testy w 15 krajach na całym świecie
Inne / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
4 Jaki jest nowy ranger? Zdaniem twórców wersje Regular Cab oraz Super Cab oferują największą powierzchnię ładunkową w swoich klasach, wynoszącą odpowiednio 1,82 oraz 1,45 m3, a wersja Double Cab (1,21 m3) znalazła się pod tym względem w ścisłej czołówce swojego segmentu
Inne / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
5 Nowy ranger pręży się wymiarami - ma 5359 mm długości oraz 1850 mm szerokości, czyli jest szerszy, dłuższy i wyższy od poprzednika
Inne / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
6 Kierowca głosem obsługiwać telefon komórkowy, zestaw audio, iPoda, urządzenia USB oraz układ klimatyzacji
Inne / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
7 Zestaw wskaźników
Inne / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
8 W wyższych wersjach wyposażenia dostępne są również takie elementy, jak dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, tempomat, pięciocalowy wyświetlacz kolorowy czy nawigacja satelitarna
Inne / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
9 Silniki opracowane dla nowego Forda Ranger to wysokoprężne jednostki Duratorq...
Inne / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
10 ...o pojemnościach 3,2 (pięciocylindrowy) o mocy 200 KM osiągający 470 Nm maksymalnego momentu obrotowego i 2,2 litra w dwóch wariantach mocy: 125 i 150 KM
Inne / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
11 W wybranych wersjach po raz pierwszy dostępna będzie skrzynia manualna lub automatyczna o sześciu przełożeniach
Inne / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
12 Ford Ranger odznacza się siłą uciągu przyczepy o masie do 3350 kilogramów w modelach wyposażonych w silniki Diesel
Inne / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
13 Głębokość brodzenia w wersjach 4x4 wynosi 800 milimetrów nawet przy pełnym obciążeniu pojazdu. Niektóre warianty 4x2 mają ładowność ponad 1350 kilogramów i prześwit aż 241 milimetrów
Inne / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
14 Sprawność off-roadowa jest imponująca. To zasługa m.in. nowego przedniego dyferencjału, zmodyfikowanej tylnej osi i niższych przełożeń w skrzyni biegów
Inne / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
15 Dużą rolę w przypadku jazdy po wrtepach odgrywa również sterowana elektronicznie skrzynia rozdzielcza – dostępna zarówno w modelach z ręczną, jak i automatyczną skrzynią biegów – która pozwala kierowcy na dowolne przełączanie napędu pomiędzy trybem 4x2 i drogowym ustawieniem 4x4 za pośrednictwem pokrętła umieszczonego w konsoli centralnej
Inne / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
16 Dużą rolę w przypadku jazdy po wrtepach odgrywa również sterowana elektronicznie skrzynia rozdzielcza – dostępna zarówno w modelach z ręczną, jak i automatyczną skrzynią biegów – która pozwala kierowcy na dowolne przełączanie napędu pomiędzy trybem 4x2 i drogowym ustawieniem 4x4 za pośrednictwem pokrętła umieszczonego w konsoli centralnej
Inne / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
17 W przeciwieństwie do mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu, TCS ogranicza moment obrotowy silnika do precyzyjnie określonej wartości, którą można przenieść na nawierzchnię przez koła, a także całkowicie wyhamowuje ślizgające się koło, przekazując dostępny moment obrotowy do koła lub kół o największej przyczepności
Inne / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
18 Wybrane wersje nowego Forda Ranger zostały wyposażone w elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESP) obejmujący zaawansowane czujniki, które nieustannie monitorują zachowanie pojazdu i porównują zgromadzone dane z torem jazdy obranym przez kierowcę
Inne / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
19 Standardem we wszystkich wersjach kabin nowego Forda Ranger są po raz pierwszy boczne kurtyny powietrzne, które chronią głowy pasażerów podczas zderzenia.
Inne / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
20 Kurtyna powietrzna została zaprojektowana tak, aby chronić osoby podróżujące w pierwszym i drugim rzędzie siedzeń poprzez pokrycie górnej części bocznego przedziału pasażerskiego oraz powierzchni szyb ciągnącej się od słupka A do słupka C
Inne / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
21 Nowe poduszki powietrzne umieszczone w bocznych podparciach przednich siedzeń zapewniają natomiast ochronę tułowia pasażerów w razie uderzenia w bok pojazdu. Pozostałe elementy z zakresu bezpieczeństwa biernego to czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz napinacze i ograniczniki siły napięcia pasów bezpieczeństwa. Ranger jest pierwszym pikapem w historii testów zderzeniowych Euro NCAP, który zdobył 5 gwiazdek
Inne / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
22 Samochód został również wyposażony w szereg systemów zintegrowanych z ESP, które dodatkowo zwiększają stabilność jazdy...
Infor / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
23 Układ kontroli zjazdu ze wzniesienia: (Hill Descent Control) wspomaga kierowcę podczas zjazdu ze stromego wzniesienia
Inne / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
24 Układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu: (Hill Launch Assist) pomaga kierowcy ruszyć na wzniesieniu bez staczania się w dół
Inne / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
25 Układ kontroli kołysania przyczepy: (Trailer Sway Control) Zapewnia stabilność podczas jazdy z przyczepą
Inne / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
26 System kontroli obciążenia pojazdu: (Adaptive Load Control) zapewnia optymalną stabilność pojazdu bez względu na obciążenie. • Układ wspomagania nagłego hamowania: (Emergency Brake Assist) generuje dodatkowe ciśnienie w układzie hamulcowym podczas awaryjnego hamowania
Inne / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
27 • Funkcja ostrzegania innych użytkowników drogi o gwałtowanym hamowaniu: (Emergency Brake Light) włącza światła awaryjne podczas nagłego hamowania, ostrzegając innych kierowców o niebezpieczeństwie
Inne / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
28 Sprawność off-roadowa jest imponująca. To zasługa m.in. nowego przedniego dyferencjału, zmodyfikowanej tylnej osi i niższych przełożeń w skrzyni biegów
Inne / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
29 Natańczy model kosztuje od 74 650 zł netto (91 820 zł brutto) - kabina pojedyncza, napęd na jedną oś
Inne
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję