Toyota Aygo X 2025 już na rynku. Japończycy robią biznes w klasie aut spisanej na straty

Toyota Aygo X pokazuje, że przemiana z miejskiego hatchbacka wielkości wózka sklepowego w namiastkę SUV-a ma sens. W Polsce ten najmniejszy i najtańszy model japońskiej marki od debiutu w 2022 roku jest liderem segmentu A; to też jeden z najtańszych samochodów na rynku. Pozostali zazdroszczą pomysłu na sukces w klasie, którą spisali już na straty. Liczby najlepiej oddają obraz sytuacji…

Reklama

Najmniejsza Toyota z niemal 48-procentowym udziałem dominuje w segmencie A. W 2024 roku zarejestrowano w Polsce 4408 egzemplarzy tego modelu. Teraz Japończycy wprowadzają nową odsłonę swojego hitu na 2025 rok i jednocześnie mocno tną ceny. Na co mogą liczyć kierowcy?

Toyota Aygo X 2025 czy Yaris? Prawie 24 cm to bezpieczna różnica

Reklama

Karoseria najmniejszej Toyoty jest oparta na platformie TNGA GA-B pożyczonej z modeli Yaris i Yaris Cross. Inżynierowie skrócili jednak tylną część konstrukcji. W liczbach ten techniczny awans wygląda tak: Aygo X ma 3,7 m długości, czyli jest o 23,5 cm dłuższe od poprzednika. Rozstaw osi to 2430 mm – o 90 mm więcej wobec starego Aygo. Wszerz przybyło 12,5 cm do 1,74 m. Wcześniej takie gabaryty zapewniłby Aygo X miejsce w między pierwszą a drugą generacją Yarisa, czyli w segmencie B. Jednak obecny Yaris ma wystarczający zapas 24 cm długości, by nie obawiać się podgryzania przez mniejszą Toyotę.

Toyota Aygo X 2025 / Toyota

Korzyści płynące z rozmiarów Aygo X od razu są zauważalne w pierwszym rzędzie. Zaskakuje obszerność foteli i wygodna pozycja za dobrze leżącą w dłoniach kierownicą znaną z Yarisa. Miejsca na szerokość czy wysokość nie zabraknie nawet dwóm mężczyznom o wzroście ponad 180 cm.

Toyota Aygo X vs poprzednie Aygo / Toyota

Nowa Toyota Aygo X - pojemność bagażnika większa o 63 l

Z tyłu panują warunki jak w poprzednim Aygo – dorosłym będzie ciasno, dzieci nie powinny marudzić. Za to bagażnik awansował do największych w segmencie – jego długość wzrosła o 12,5 cm, a pojemność aż o 63 l do 231 l. Po złożeniu dzielonej na pół tylnej kanapy możliwości transportowe sięgają 829 l.

No i ta zwrotność! Tu Aygo X imponuje. Mimo większego rozstawu osi i kół zawróci niemal wszędzie (promień skrętu wynosi 4,7 m) – jeden manewr wystarczy by zmieścić się między krawężnikami na drodze o szerokości ledwie 9,4 m. To zasługa m.in. węższych opon w rozmiarze 175/60 R18 i mocniejszego wychyłu na zwrotnicach.

Toyota Aygo X / Tomasz Sewastianowicz

Toyota Aygo X 2025 z silnikiem z Polski. Zużycie 4,6 l benzyny na 100 km

Toyota w przypadku napędu bierze pod uwagę preferencje kierowców zainteresowanych małymi samochodami. Obecnie segment A jest zdominowany przez auta z silnikami spalinowymi, co wynika z tego, że w tej klasie cena jest jednym z głównych czynników wpływających na decyzje zakupowe. Prognozy potwierdzają utrzymanie tej tendencji w nadchodzących latach, stąd Toyota Aygo X 2025 wciąż skrywa pod maską trzycylindrowy silnik benzynowy 1.0 VVT-i o mocy 72 KM. Jednostka jest produkowana w Wałbrzychu.

Toyota Aygo X 2025 / Toyota

Alternatywnie do pięciobiegowej skrzyni manualnej producent oferuje bezstopniową przekładnię Multidrive S. W przypadku automatu inżynierom Toyoty udało się ściąć aż 25 kg wagi, stąd "S" w nazwie pochodzące od angielskiego small. Multidrive S symuluje siedem biegów i można je redukować łopatkami przy kierownicy. Zużycie benzyny? Nie trzeba specjalnego wysiłku by uzyskać średni wynik na poziomie 4,6 l/100 km. Co ciekawe, ten rodzaj przekładni jest chętnie wybierają kupujący Aygo X w wyższych wersjach wyposażenia. Decyduje się na nią 65 proc. kierowców.

Toyota Aygo X 2025 kosztuje od 66 900 zł. To najtańszy model japońskiej marki

Toyota Aygo X 2025 w bazowej wersji Comfort kosztuje obecnie od 66 900 zł, czyli o 5 tys. zł mniej wobec regularnego cennika. Odmiana z automatem jest z kolei o 5 tys. droższa. Wyposażenie to m.in.:

  • System multimedialny Toyota Touch 3 z 9-calowym kolorowym ekranem dotykowym i integracją Android Auto/Apple Car Play;
  • Kierownica obszyta skórą;
  • Kamera cofania ze statycznymi liniami pomocniczymi;
  • Manualna regulacja wysokości fotela kierowcy;
  • Chromowana gałka dźwigni zmiany biegów;
  • Dodatkowe elementy ograniczające hałas w kabinie pasażerskiej;
  • Automatyczny ogranicznik prędkości;
  • Zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense generacji 2.5;
  • Klimatyzacja manualna;
  • Elektrycznie sterowane przednie szyby oraz elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka;
  • Manualna regulacja wysokości fotela kierowcy.
Toyota Aygo X 2025 / Toyota

Toyota Aygo X Style – jakie wyposażenie i cena w 2025 roku?

Toyota Aygo X Style kosztuje od 73 900 zł. Wyposażenie auta w tej wersji obejmuje standard Comfort plus:

  • 17-calowe felgi aluminiowe z oponami 175/65 R17;
  • Światła przeciwmgielne;
  • Przyciemniane szyby tylne;
  • Dach i tylna część nadwozia w kolorze fortepianowej czerni;
  • Tylny dyfuzor w kolorze nadwozia;
  • Elementy dekoracyjne wnętrza w kolorze nadwozia;
  • Dostępne opcjonalne pakiety wyposażenia: Pakiet Tech, Pakiet Vision.
Toyota Aygo X 2025 / Toyota

Toyota Aygo X Executive 2025 teraz kosztuje o 2000 zł mniej

Aygo X Executive 2025 to wydatek od 83 900 zł, czyli o 2 tys. zł mniej wobec regularnego cennika. Wyposażenie obejmuje elementy odmiany Style i dokłada:

  • 18-calowe felgi aluminiowe z oponami 175/60 R18;
  • System multimedialny Toyota Smart Connect z kolorowym 10,5-calowym ekranem dotykowym;
  • Automatyczną klimatyzację;
  • Światła główne w technologii LED;
  • Przednie i tylne czujniki parkowania;
  • Podgrzewane fotele kierowcy i pasażera;
  • Wycieraczki z czujnikiem deszczu;
  • Tapicerka materiałowa z elementami skóry ekologicznej ze wzorami ozdobnymi w kolorze nadwozia;
  • Dostępne opcjonalne pakiety wyposażenia: Pakiet Smart, Pakiet Premium Audio JBL, Pakiet Skyview Air.
Toyota Aygo X JBL Edition / Toyota

Toyota Aygo X JBL 2025 jest wyposażona po sufit

Toyota Aygo X JBL 2025 to wariant stworzony na bazie odmiany Executive. Samochód kosztuje od 87 900 zł i jest bogatszy m.in. o 25-milimetrowe tweetery zamontowane w słupkach A. Z tyłu jest 200-milimetrowy subwoofer. Pod siedzeniem pasażera umieszczono sześciokanałowy wzmacniacz o mocy 300 W, który został dostrojony do jak najlepszego odtwarzania muzyki, zwłaszcza rockowej i popowej. Nagłośnienie JBL sparowano z systemem multimedialnym Toyota Smart Connect, który umożliwia bezprzewodową łączność ze smartfonami poprzez Apple CarPlay i Android Auto. Poza tym wyposażenie obejmuje:

  • 18-calowe czarne felgi aluminiowe z detalami w kolorze Dark Jasmine i oponami 175/60 R18;
  • Listwy boczne w kolorze Dark Jasmine;
  • Listwa na przedni zderzak w kolorze Dark Jasmine;
  • System bezkluczykowego dostępu do samochodu;
  • Uruchamianie silnika przyciskiem;
  • System Premium Audio JBL z 4 głośnikami, wzmacniaczem i subwooferem;
  • Tapicerka materiałowa z elementami skóry ekologicznej z logo JBL.
Toyota Aygo X 2025 / Toyota