Leapmotor wjeżdża do Polski. To nowa marka tanich samochodów

Stellantis jesienią 2023 roku za około 1,5 mld euro kupił ponad 20 proc. udziałów w chińskiej firmie Leapmotor. Następnie powstała spółka joint venture Leapmotor International, w której 51 proc. i decydujący głos ma europejsko-amerykański gigant. Stąd Stellantis zyskał wyłączne prawa do eksportu, sprzedaży oraz produkcji aut Leapmotor na cały świat (poza Chinami).

Teraz Leapmotor jako nowa marka w koronie koncernu Stellantis będzie dostępna w Polsce. Na rynku ma plasować się poniżej Citroena i Fiata. – Wejście Leapmotor na polski rynek daje kupującym dostęp do unikalnej oferty oraz zaawansowanej, wysokowartościowej technologii BEV. Dzięki organizacyjnemu i handlowemu wsparciu Stellantis klienci będą mogli cieszyć się wysokiej jakości, zorientowanym na klienta doświadczeniem, które wyróżnia Leapmotor International na tle innych chińskich konkurentów na rynku – powiedział Grzegorz Zalewski, dyrektor generalny Stellantis Polska. – Potężny system dystrybucji części Stellantis, zapewni klientom Leapmotor dostęp do bezkonkurencyjnego poziomu usług, co jest istotnym wyróżnikiem na tle innych ofert – wskazał. Co dla kierowców oznaczają te okrągłe słowa?

Reklama

Leapmotor T03 otwiera gamę - jaki zasięg, przyspieszenie, osiągi?

Reklama

Leapmotor w ciągu najbliższych trzech lat zamierza co roku wprowadzać przynajmniej jeden nowy model. W Polsce na początek pojawią się dwa auta. Najmniejszy i najtańszy będzie Leapmotor T03, który skrywa w podłodze akumulator 36,5 kWh. Taki magazyn energii ma zapewnić zasięg na poziomie 265 km. Ładowanie od 30 do 80 proc. zajmie około 30 min. Silnik o mocy ok. 95 KM zamontowany przy przedniej osi powinien zapewniać przyspieszenie od zera do 50 km/h w 5 sekund.

Leapmotor / STELLANTIS / Xavier-Alexandre Pons

Ile kosztuje Leapmotor T03? To będzie najtańszy model nowej marki w Polsce

Głównym rywalem dla samochodów marki Leapmotor będzie Dacia, która należy do Grupy Renault. Stellantis zakłada, że do 2030 r. jego spółka joint venture może osiągnąć sprzedaż na poziomie 500 tys. aut rocznie. Za ile? Leapmotor T03 kosztuje od 18 900 euro. Po przeliczeniu daje to cenę na poziomie 81 200 zł. Dacia Spring z ceną w Polsce od 76 900 zł pozostaje bezkonkurencyjna. Stellantis musi bardziej się postarać.

Leapmotor T03 / Tomasz Sewastianowicz

Pierwsze prototypowe sztuki tego miejskiego 5-drzwiowego hatchbacka wyjechały już z fabryki Stellantis w Tychach. Wiemy, że Tychy spełniają wszystkie kryteria postawione przed potencjalną fabryką przez Stellantis w porozumieniu z Leapmotor, w zakresie kosztów, jakości i dostępności mocy produkcyjnych. Pozostaje nam czekać na ewentualne decyzje o uruchomieniu montażu seryjnego. Na razie powstała seria prototypowa T03 – powiedziała dziennik.pl Agnieszka Brania, kierowniczka ds. komunikacji i PR w fabrykach Stellantis w Polsce.

Leapmotor T03 / PAP/EPA / YOAN VALAT

Jak Polska wygrała z Włochami produkcję?

Za to analitycy firmy doradczej Jefferies powołując się na źródła w zarządzie Stellantis utrzymują, że decyzja już zapadła i fabryka w Tychach zajmie się seryjnym wytwarzaniem aut Leapmotor. Zdaniem ekspertów Stellantis wybrał tyskie zakłady na pierwszą w Europie bazę produkcyjną chińskiej marki głównie ze względu na niskie koszty. Według specjalistów wyprodukowanie auta w polskiej fabryce kosztuje koncern około 400–500 euro (1700-2100 zł) za samochód, czyli podobnie jak w Chinach. Z kolei wyprodukowanie takiego auta we Włoszech kosztowałoby ok. 1000 euro (4300 zł), czyli dwa razy drożej.

Leapmotor T03 / Tomasz Sewastianowicz

Tak wygląda Leapmotor C10, czyli nowy SUV za 156 500 zł

Leapmotor C10 to drugi model, który pojawi się na początku sprzedaży w Polsce. Chiński SUV pod karoserią skrywa technologię Cell-to-Chassis oraz funkcje bezpieczeństwa ułatwiające jazdę. Litowo-jonowa bateria 70 kWh ma zapewnić ponad 420 km zasięgu. C10 kosztuje od 36 400 euro (po przeliczeniu od 156 500 zł).

Leapmotor C10 / STELLANTIS / Xavier-Alexandre Pons

Oto nowy SUV dla dużej rodziny, czyli Leapmotor C16

Następnie do polskiej oferty trafi Leapmotor C16, czyli duży SUV segmentu D wyposażony w platformę wysokonapięciową 800 V na bazie węglika krzemu. Konfiguracja siedzeń 2+2+2 i możliwość ładowania w ciągu 15 minut mają sprawić, że C16 będzie chętnie wybierany przez rodziny.

Leapmotor C16 / STELLANTIS / Xavier-Alexandre Pons

Leapmotor B10 to nowy, kompaktowy SUV za przystępną cenę

Największą bombą ma być zaprojektowany na Europę Leapmotor B10. Z długością 4,5 m na rynku powalczy w najbardziej konkurencyjnej klasie kompaktowych SUV-ów. W tym segmencie już czekają na niego takie auta jak m.in. Volkswagen ID.4 i ID.5, Nissan Ariya, Renault Scenic E-Tech, Tesla Model Y czy Peugeot 3008. Nowa marka liczy jednak, że do klientów przebije się atrakcyjną ceną, elegancką stylistyką oraz zaawanasowaną technologią.

Leapmotor B10 / Tomasz Sewastianowicz

Leapmotor B10 także jako hybryda plug-in z silnikiem benzynowym

Leapmotor B10 powstał na najnowszej elektrycznej platformie LEAP 3.5, która pozwoliła wprowadzić m.in. systemy wspomagania kierowcy ADAS, konfigurowalny cyfrowy kokpit czy wsparcie autonomicznej jazdy (stąd m.in. kamery wbudowane przy przednich nadkolach). Z tej samej architektury skorzystają kolejne modele serii B, które na rynek wjadą w 2025 roku. Poza wersją z napędem elektrycznym, producent przewiduje wprowadzenie hybrydy plug-in, w której silnik benzynowy będzie pełnić rolę generatora prądu dla jednostki elektrycznej.

Leapmotor B10 / Tomasz Sewastianowicz
Leapmotor B10 / Tomasz Sewastianowicz
Leapmotor B10 / Tomasz Sewastianowicz