- Nowa Toyota C-HR tanieje. Hybryda z silnikiem 1.8 czy 2.0?
- Toyota C-HR nowej generacji, nie tylko styl robi różnicę
- Wnętrze C-HR z 12,3-calowym wyświetlaczem, zostały przyciski i pokrętła
- Nowa Toyota C-HR - jaka pojemność bagażnika i wymiary nadwozia?
- Nowa Toyota C-HR kontra pierwsza Toyota C-HR - oto różnice w wymiarach
Nowa Toyota C-HR tanieje. Hybryda z silnikiem 1.8 czy 2.0?
Toyota C-HR to najpopularniejszy w Polsce kompaktowy SUV. Tylko w zeszłym roku na drogi wyjechało 6,5 tys. sztuk tego modelu. Niedawno na rynku zadebiutowała nowa, druga generacja C-HR. W trzech pierwszych miesiącach 2024 roku zarejestrowano 3686 egzemplarzy tego modelu, czyli o 15 proc. więcej niż w pierwszym kwartale 2023.
Teraz nowa Toyota C-HR jest dostępna w specjalnej ofercie. Japończycy mocno tną ceny. Na co mogą liczyć polscy kierowcy?
Toyota C-HR nowej generacji, nie tylko styl robi różnicę
C-HR nowej generacji wita się animacją tylnej listwy świetlnej i reflektorów LED. Ekstrawagancka linia dwukolorowego nadwozia radykalnie różni się od poprzednika. Za odważną stylistyką podąża też funkcjonalność, a aerodynamika to numer popisowy drugiego wcielenia C-HR. Tu każdy element pełni ważną rolę w osiągnięciu opływowej linii. Klamki z czujnikiem dotykowym po zamknięciu drzwi chowają się na płasko z linią karoserii, jak w żadnej Toyocie do tej pory. Podwozie jest zabudowane osłonami, a kamery, radary czy spryskiwacze idealnie wkomponowano w bryłę auta. Szyby tylnych drzwi stały się większe i przebiegają niżej – zmianę docenią pasażerowie, znika uczucie klaustrofobii, jest jaśniej i widać więcej.
Rozstaw osi w nowym C-HR pozostał bez zmian (2640 mm), stąd podobny poziom przestronności, jak w modelu schodzącym. Nowość Toyoty jest jednak lżejsza, a to dzięki szerszemu zastosowaniu stali o wysokiej sztywności. Do zmniejszenia masy przykłada się także stały dach panoramiczny Skyview – takiego rozwiązania próżno było szukać w pierwszym wcieleniu C-HR. Wielkie okno ma powłokę redukującą podczerwień, która chroni wnętrze przed nagrzewaniem latem oraz zapobiega ucieczce ciepła na zewnątrz zimą. Stąd zrezygnowano z konwencjonalnej rolety, co pozwoliło odchudzić auto o 5 kg oraz zwiększyło przestrzeń nad głowami o 3 cm.
Wnętrze C-HR z 12,3-calowym wyświetlaczem, zostały przyciski i pokrętła
Nowe wnętrze C-HR prezentuje wzorową proporcję między liczbą przycisków i pokręteł a elementami sterowanymi dotykowo. Pozycja za kierownicą podobna jak w poprzednim modelu, ale wiele płaszczyzn można regulować. Plus za duży 12,3-calowy wyświetlacz zamiast tradycyjnych analogowych zegarów – samochód oferuje trzy wcześniej przygotowane motywy, które można programować przyciskami na kierownicy.
Standardowa stacja multimedialna Toyota Smart Connect w zależności od poziomu wyposażenia to ekran o przekątnej 8 lub 12,3 cala, sterowanie głosowe, nawigacja w chmurze, informacje o ruchu drogowym oraz bezprzewodowa łączność ze smartfonem Apple CarPlay i Android Auto.
Nową Toyotą da się też sterować zdalnie – z poziomu aplikacji MyT można np. ogrzać lub schłodzić wnętrze, analizować styl jazdy, odnaleźć auto na parkingu czy zablokować i odblokować drzwi. C-HR oferuje również takie bajery jak m.in. cyfrowy kluczyk w smartfonie, wyświetlacz HUD czy układ automatycznego parkowania (aktywacja z telefonu).
Nowa Toyota C-HR - jaka pojemność bagażnika i wymiary nadwozia?
Toyota C-HR nowej generacji z długością 4,36 m jest delikatnie krótsza od poprzedniego modelu. To zasługa przycięcia przedniego i tylnego zwisu. Auto przybrało jednak delikatnie na szerokości. Pojemność bagażnika wzrosła o 11 litrów do 388 l (model z hybrydą 1.8). O 6 litrów większy bagażnik do 364 l pojemności oferuje auto z 2-litrowym napędem hybrydowym.
Nowa Toyota C-HR kontra pierwsza Toyota C-HR - oto różnice w wymiarach
Wymiary zewnętrzne | Nowa Toyota C-HR | Pierwsza Toyota C-HR |
Długość | 4360 mm | 4395 |
Szerokość | 1830 mm | 1795 |
Wysokość | 1558-1564 mm | 1555 |
Rozstaw osi | 2640 mm | 2640 |
Przedni zwis | 915 mm | 935 |
Tylny zwis | 805 mm | 820 |
Pojemność bagażnika (hybryda 1.8/2.0) | 388 l/364 l | 377 l/358 l |
Nowa Toyota C-HR to hybrydy 5. generacji i napęd 4x4
Nowa Toyota C-HR daje do wyboru dwie hybrydy 5. generacji – pierwsza jest oparta na benzynowym 1.8; druga na jednostce 2.0 Dynamic Force. Ten ostatni wariant przewidziano także z układem 4x4 AWD-i (dodatkowy silnik elektrycznym przy tylnej osi). Nowy akumulator litowo-jonowy jest mniejszy i o 14 proc. lżejszy od montowanego w napędach 4. generacji (w porównaniu z długo stosowaną baterią niklowo-wodorkową różnica w masie sięga 40 proc.). Jednocześnie o 14 proc. udało się zwiększyć moc baterii. To z kolei wymusiło udoskonalenie układu chłodzenia ogniw (teraz pracuje ciszej i powinien zapewnić dłuższą żywotność). Pochylono się nawet nad zmianą lepkości oleju w przekładni. Efekty?
Toyota C-HR hybryda 1.8 czy 2.0? Jakie zużycie benzyny?
Nowy C-HR z hybrydą 1.8 zapewnia teraz 140 KM zamiast 122 KM napędu 4. generacji. Większa moc to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,9 s, czyli lepsze o 1,1 s. Lepsza dynamika nie zaszkodziła zużyciu paliwa – samochód ma spalać ok. 4,8 l benzyny na 100 km.
Napęd hybrydowy 5. generacji z 2-litrowym silnikiem wytwarza aż 196 KM – o 12 KM więcej niż w poprzednim modelu. Efekt? Nowy C-HR stał się szybszy o 0,3 sekundy – od 0 do 100 km/h przyspieszy nawet w 7,9 s (AWD-i). Mocniejszy napęd jest też łagodniejszy dla portfela kierowcy – samochód stał się bardziej ekonomiczny od poprzednika. Średnie zużycie benzyny jest na poziomie 4,8-5,3 l/100 km wobec 5,7 l/100 km w starym modelu. W wersji z układem AWD-i w porównaniu z odmianami przednionapędowymi zastosowano na tylnej osi elementy zwiększające sztywność zawieszenia, które pochodzą z modelu RAV4.
Nowa Toyota C-HR 2.0 Hybrid kosztuje od 153 500 zł. Japończycy mocno tną ceny
Toyota C-HR 2.0 Hybrid w wersji Style jest tańsza o 12 400 zł i kosztuje od 153 500 zł. W efekcie 2-litrowa hybryda kosztuje teraz mniej niż model z silnikiem 1.8 w cenie katalogowej (156 900 zł). Auto w standardzie oferuje m.in. 18-calowe felgi aluminiowe, przednie i tylne czujniki parkowania, podgrzewane fotele przednie, podgrzewaną kierownicę, indukcyjną ładowarkę, 12,3-calowy ekran systemu multimedialnego Toyota Smart Connect + z systemem nawigacji dostępnej online i offline, port USB-C w drugim rzędzie siedzeń oraz system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z automatycznym hamowaniem.
Toyota C-HR 2.0 Hybrid w wersji Executive z napędem na przód kosztuje od 164 300 zł (taniej o 12,6 tys. zł), a z napędem AWD-i od 174 100 zł (12,8 tys. zł mniej). Taki samochód oferuje: 19-calowe felgi aluminiowe, czarny dach, wykończenie przedniego grilla i tylnego zderzaka w kolorze Night Sky Black, a także przednie fotele sportowe, elektryczną regulację fotela kierowcy, elektrycznie unoszoną pokrywę bagażnika, system dodatkowego nastrojowego oświetlenia wnętrza diodami LED z możliwością personalizacji oraz światła główne w technologii LED. Wersję Executive można rozszerzyć o pakiety Tech oraz VIP.
Toyota C-HR GR Sport taniej o 17,8 tys. zł
Toyota C-HR w odmianie GR Sport teraz kosztuje od 174 100 zł (17,8 tys. zł mniej od ceny katalogowej), a wersja AWD-i 183 900 zł (18 tys. zł taniej). Ta odmiana oferuje m.in. 19-calowe felgi aluminiowe, tapicerkę z ekologicznego zamszu Ultrasuede. Standardem są system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu, lampy przednie Matrix LED, adaptacyjne światła drogowe, system doświetlania zakrętów, automatyczne samopoziomowanie reflektorów przednich, kamer\ cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni, kamer\ monitorującą kierowcę, asystent zmiany pasa ruchu oraz asystenta parkowania Toyota Teammate Advanced Park. Wersję GR Sport można rozszerzyć o pakiet VIP.
Toyota C-HR Premiere Edition - wersje specjalne z najwyższym rabatem
Toyota C-HR 2.0 Hybrid Executive Premiere Edition z rocznika 2023 kosztuje teraz 184 900 zł (FWD) lub 194 800 zł (AWD-i), czyli odpowiednio o 18 tys. zł oraz 18,1 tys. zł mniej od ceny katalogowej. Samochód w tej odmianie ma wszystkie elementy wyposażenia wersji Executive z pakietami Tech i VIP oraz dodatkowo malowanie nadwozia Bi-tone+ z tylną częścią auta w kolorze Night Sky Black i tapicerkę skórzaną.
Toyota C-HR 2.0 Hybrid GR Sport Premiere Edition dostępna jest już wyłącznie z napędem AWD-i. Auto oferuje m.in. 20-calowe felgi aluminiowe GR SPORT, cyfrowe lusterko wsteczne, wyświetlacz HUD na przedniej szybie oraz systemem Premium Audio JBL z 9 głośnikami, a także cyfrowy kluczyk. Do tego jest dwukolorowe malowanie nadwozia, w którym nie tylko dach, ale i tył auta jest w kolorze Night Sky Black. Tak skonfigurowany samochód kosztuje teraz 194 800 zł, czyli 18,1 tys. zł mniej od ceny regularnej.
Toyota C-HR | 1.8 Hybrid | 2.0 Hybrid | 2.0 Plug-in Hybrid | ||
FWD | FWD | AWD | FWD | ||
Typ | 4-cylindrowy, rzędowy | ||||
Mechanizm zaworów | 16-zaworowy DOHC z Dual VVT-i | 16-zaworowy DOHC z VVT-i oraz VVT-iE | |||
Pojemność | cm3 | 1798 | 1987 | ||
Średnica cylindra x skok tłoka | mm | 80,5 x 88,3 | 80,5 x 97,5 | ||
Stopień kompresji | (:1) | 13.0 | 14.0 | ||
Moc | KM/kW/obr/min | 98 / 72 /5200 | 152 / 112 / 6000 | ||
Moment obrotowy silnika spalinowego | Nm/obr/min | 142 / 3600 | 190 / 4400 - 5200 |
Napęd hybrydowy | 1.8 Hybrid | 2.0 Hybrid | 2.0 Plug-in Hybrid | ||
Bateria | Litowo-jonowa | ||||
Pojemność | kWh | 4,08 | 13,6 | ||
Zasięg w trybie EV | km | 66 | |||
Typ przedniego silnika elektrycznego | Silnik z magnesami trwałymi | ||||
Moc maksymalna | KM/kW | 94/70 | 111/83 | 163 / 120 | |
Maks. moment obrotowy | Nm | 185 | 206 | 208 | |
Tylny silnik elektryczny | |||||
Moc maksymalna | KM/kW | 41/30 | |||
Maks. moment obrotowy | Nm | 84 | |||
Łączna moc układu | KM/kW | 140/103 | 198/145 | 223 / 164 |
Osiągi | 1.8 Hybrid | 2.0 Hybrid | 2.0 Plug-in Hybrid | ||
Prędkość maksymalna | km/h | 170 | 180 | 180 | |
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 9,9 | 8,1 | 7,9 | 7,4 |
Osiągi | 1.8 Hybrid | 2.0 Hybrid | 2.0 Plug-in Hybrid | ||
Prędkość maksymalna | km/h | 170 | 180 | 180 | |
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 9,9 | 8,1 | 7,9 | 7,4 |
Zużycie paliwa | 1.8 Hybrid | 2.0 Hybrid | 2.0 Plug-in Hybrid | ||
Cykl mieszany WLTP | l/100 km | 4,8-5,0 | 4,8-5,0 | 5,1-5,3 | 0,9 |
Pojemność zbiornika paliwa | l | 43 | 43 | 43 | 43 |
Wymiary zewnętrzne | 1.8 Hybrid | 2.0 Hybrid | 2.0 Plug-in Hybrid | |
Długość | mm | 4360 | ||
Szerokość | mm | 1830 | ||
Wysokość | mm | 1558-1564 | 1564 | |
Rozstaw osi | mm | 2640 | ||
Przedni zwis | mm | 915 | ||
Tylny zwis | mm | 805 |