- Lexus notuje rekordowy wynik. Japońskie SUV-y rozdają karty w 2023 roku
- Lexus UX 200, czyli ostatni dzwonek na silnik 2.0. To przez normy UE
- Lexus UX 2023 – styl i wnętrze w nowej odsłonie. Koniec z gładzikiem
- Lexus UX 200 z silnikiem 2.0/173 KM - jakie osiągi i zużycie benzyny?
- Lexus UX 200 z silnikiem 2.0 w trzech wersjach na finał - jakie ceny i wyposażenie?
Lexus notuje rekordowy wynik. Japońskie SUV-y rozdają karty w 2023 roku
Lexus nowym hitem polskiego rynku. W ciągu 11 miesięcy tego roku zarejestrowano ponad 9,5 tys. aut japońskiej marki. To ponad 99 proc. więcej niż przed rokiem i zanosi się na rekord wszech czasów.
Koniem pociągowym biznesu są trzy SUV-y: NX (3775 zarejestrowanych aut), RX (2382 szt.) i UX (2105 egz.). Dziewięć na 10 aut, które wyjechały na drogi miało właśnie takie nadwozie. Z całej trójki najbardziej przystępnym cenowo jest UX, ale już niebawem kierowców czeka zmiana.
Lexus UX 200, czyli ostatni dzwonek na silnik 2.0. To przez normy UE
Lexus UX gra w lidze miejskich crossoverów klasy premium. Nad Wisłą idzie mu na tyle dobrze, że zalicza się do czołówki – to trzecie najpopularniejsze auto segmentu C-SUV Premium (ponad 15 proc. udziału). Co w kategorii zdominowanej przez niemieckich producentów można uznać za sukces.
4,5-metrowy UX daje do wyboru trzy rodzaje napędu: hybrydowy, elektryczny i spalinowy. Okazuje się jednak, że najtańszy Lexus UX 200 z klasycznym silnikiem 2.0 znika z oferty, a wszystko ze względu na normy emisji nałożone przez UE. Dlatego wyprzedaż rocznika 2023 to ostatni dzwonek dla osób szukających auta z tradycyjnym napędem.
Lexus UX 2023 – styl i wnętrze w nowej odsłonie. Koniec z gładzikiem
Lexus UX po niedawnej kuracji odmładzającej zyskał na wyglądzie i praktyczności. W kabinie pierwsze skrzypce gra nowy ponad 12-calowy wyświetlacz przybliżony do kierowcy o 14 cm. Ekran dotykowy zastąpił stosowany do wcześniej touchpad (potocznie gładzik). W to miejsce umieszczono przyciski do sterowania ogrzewaniem foteli lub schowek na drobiazgi.
Stacja multimedialna Lexus Link pracuje szybciej, jest bardziej intuicyjna w obsłudze i oferuje więcej funkcji. Poszerzono też zakres działania pakietu systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + 2.5. Standardem jest również nawigacja w chmurze, która na bieżąco przekazuje informacje o ruchu drogowym i korkach. Samochód ma łączność z internetem, więc jest w stanie uzyskać np. dane o cenach na stacjach paliw. Wersja z 12,3-calowym ekranem ma wbudowany moduł nawigacji, który w razie przerwania łączności internetowej, będzie nadal pokazywał trasę, korzystając z pobranych wcześniej danych.
Samochód łączy się bezprzewodowo ze smartfonem przy pomocy Apple CarPlay oraz przewodowo za pośrednictwem Android Auto. Dzięki aplikacji Lexus Link można sterować zdalnie wybranymi funkcjami auta, w tym otwieraniem i zamykaniem drzwi, a także systemem klimatyzacji, by schłodzić lub ogrzać wnętrze.
Lexus UX 200 z silnikiem 2.0/173 KM - jakie osiągi i zużycie benzyny?
UX 200 wykorzystuje wolnossący, czterocylindrowy silnik benzynowy 2.0 o mocy 173 KM (204 Nm momentu obrotowego). To wartości zbliżone do jednostek o mniejszej pojemności z turbodoładowaniem, ale silnik Lexusa jest mniej skomplikowany i osiąga aż 40-procentową sprawność cieplną.
Możliwości? Spalinowy UX od zera do 100 km/h przyspiesza w 9,2 sekundy. Przyzwoicie jak na auto o masie 1,5 tony. Producent średnie zużycie benzyny podaje na poziomie 6,6 l/100 km.
Lexus UX 200 z silnikiem 2.0 w trzech wersjach na finał - jakie ceny i wyposażenie?
Benzynowy Lexus UX 200 w wyprzedaży rocznika 2023 jest dostępny w wersjach Pure, Business z pakietem Techno i F Sport Design+.
Najtańszy UX 200 Pure to standardowo m.in. ulepszone systemy bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + 2.5, nowy system multimedialny Lexus Link z 8-calowym ekranem dotykowym, nawigacja w chmurze, asystent głosowy, dwustrefowa klimatyzacja oraz 17-calowe alufelgi. Tak wyposażone auto kosztuje od 134 900 zł (o 23 tys. zł taniej niż cena katalogowa). Jeszcze lepiej wyglądają zniżki na dwie kolejne odmiany…
Lexus UX 200 Business z pakietem Techno – cena niższa o 42 500 zł
Znacznie korzystniej wypada Lexus UX 200 w wersji Business z pakietem Techno. Taki japoński SUV w standardzie oferuje: 18-calowe alufelgi, przyciemniane szyby, relingi dachowe, kamerę cofania i czujniki parkowania, czujnik deszczu, ładowarkę indukcyjną telefonu, a także podgrzewane fotele i kierownicę, inteligentny kluczyk oraz elektrycznie otwieraną i zamykaną klapę bagażnika. Do tego system monitorujący martwe pole w lusterkach, reflektory Bi-LED, nawigacja w chmurze oraz system ostrzegający o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu. Taki samochód w wyprzedaży rocznika 2023 kosztuje od 148 900 zł (mniej o 42 500 zł). Ajeśli ktoś zamierza sprawić samochód do firmy, to w tej wersji US kosztuje teraz 990 zł netto miesięcznie w Leasingu KINTO ONE. Umowa zawierana jest na dwa lata, obowiązuje opłata wstępna w wysokości 10 proc., a roczny limit przebiegu wynosi 15 tys. km. Co ważne, auta są dostępne z krótkim terminem realizacji zamówienia.
Lexus UX 250h - hybrydowy SUV taniej o 35,5 tys. zł
Wyprzedaż obejmuje także hybrydowego Lexusa UX 250h. Ten model skrywa pod maską kombinację 2-litrowego silnika benzynowego z dwoma jednostkami elektrycznymi. Łączna moc układu to aż 184 KM. Producent obiecuje średnie zużycie paliwa na poziomie 5,3 l/100 km.
Samochód jest też dostępny z napędem na cztery koła E-Four, który wykorzystuje dodatkowy silnik elektryczny zamontowany przy tylnej osi. System rozpoznaje utratę przyczepności i automatycznie dobiera odpowiedni rozdział momentu obrotowego między przednią a tylną oś. Tylny silnik elektryczny pełni również funkcję generatora, odzyskując energię z hamowania lub z toczenia się i przekazując ją do akumulatora. Cena?
Hybrydowy Lexus UX 250h w wersji Business z pakietem Techno kosztuje teraz od 168 900 zł (o 35 500 zł taniej). Ta odmiana w standardzie ma m.in. Lexus Safety System + 2.5, nowy system multimedialny Lexus Link z 8-calowym, dotykowym ekranem, 18-calowe felgi, ładowarkę indukcyjną do smartfona, a także podgrzewane fotele przednie i kierownicę, inteligentny kluczyk oraz elektrycznie otwieraną i zamykaną klapę bagażnika.
Lexus UX 250 F Sport Design+ i rabat 42 tys. zł
Lexus UX 250 F Sport Design + kosztuje od 171 900 zł, czyli o 41 tys. zł mniej niż cena regularna. Samochód w tej wersji może mieć dwukolorowe nadwozie. Standardem jest też pakiet stylistyczny F Sport. Do tego ładniejsze 18-calowe alufelgi F Sport oraz doświetlanie zakrętów. Na pokładzie tapicerka ze skóry syntetycznej Tahara ze szwami Sashiko (w trzech wariantach kolorystycznych). Do tego 12,3-calowy ekran systemu multimedialnego Lexus Link Pro z wbudowaną nawigacją, 10 głośników z subwooferem i elektryczna regulacja kierownicy.
Lexus UX 200 i UX 250h - dane techniczne, osiągi, wymiary
Masy i wymiary | UX 200 FWD | UX 250h FWD | UX 250h E-FOUR |
Długość (mm) | 4495 | 4495 | 4495 |
Szerokość (mm) | 1840 | 1840 | 1840 |
Wysokość (mm) | 1540 | 1540 | 1540 |
Rozstaw osi (mm) | 2640 | 2640 | 2640 |
Liczba miejsc | 5 | 5 | 5 |
Współczynnik oporu powietrza | 0,33 | 0,33 | 0,33 |
Prześwit (mm) | 160 | 160 | 160 |
Masa własna (kg) | 1460 - 1540 | 1540 - 1620 | 1600 - 1680 |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) | 1980 | 2110 | 2110 |
Pojemność bagażnika (l) | 334 | 320 | 320 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 47 | 43 | 43 |
Silnik benzynowy | UX 200 FWD | UX 250h FWD | UX 250h E-FOUR |
Pojemność skokowa (cm3) | 1987 | 1987 | 1987 |
Liczba cylindrów/zaworów | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | rzędowy |
Max. moc [KM (kW) / obr./min.] | 173 (127) / 6600 | 152 (112) / 6600 | 152 (112) / 6600 |
Max. moment obrotowy (Nm / obr./min.) | 204 / 4400-4800 | 190 / 4400-5200 | 190 / 4400-5200 |
Silnik elektryczny | UX 200 FWD | UX 250h FWD | UX 250h E-FOUR |
Typ silnika przedniego | - | Silnik z magnesem trwałym | Silnik z magnesem trwałym |
Typ silnika tylnego | - | - | Silnik indukcyjny |
Moc maksymalna silnika przedniego [KM (kW)] | - | 80 (109) | 80 (109) |
Moc maksymalna silnika tylnego [KM (kW)] | - | - | 5,3 (7) |
Maks. moment obrotowy silnika przedniego | - | 202 | 202 |
Maks. moment obrotowy silnika tylnego (Nm) | - | - | 55 |
Bateria hybrydowa | UX 200 FWD | UX 250h FWD | UX 250h E-FOUR |
Typ | - | Ni-MH | Ni-MH |
Napięcie | - | 216 | 216 |
Liczba ogniw | - | 180 | 180 |
Łączna moc układu hybrydowego | UX 200 FWD | UX 250h FWD | UX 250h E-FOUR |
KM | - | 184 | 184 |
Osiągi | UX 200 FWD | UX 250h FWD | UX 250h E-FOUR |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,2 | 8,5 | 8,7 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 190 | 177 | 177 |
Zużycie paliwa | UX 200 FWD | UX 250h FWD | UX 250h E-FOUR |
Średnie (l/100 km) | 6,6-6,9 | 5,3-5,7 | 5,8-6,1 |
Rodzaj paliwa | Benzyna min. 95 oktanów | Benzyna min. 95 oktanów | Benzyna min. 95 oktanów |
Poziom emisji | UX 200 FWD | UX 250h FWD | UX 250h E-FOUR |
Emisja CO2 (g/km) | 150-156 | 120-128 | 131-137 |
Norma emisji spalin | WLTP | WLTP | WLTP |
Hamulce | UX 200 FWD | UX 250h FWD | UX 250h E-FOUR |
Przód | Tarcze wentylowane | Tarcze wentylowane | Tarcze wentylowane |
Tył | Tarcze | Tarcze | Tarcze |
Zawieszenie | UX 200 FWD | UX 250h FWD | UX 250h E-FOUR |
Przód | Kolumna McPhersona | Kolumna McPhersona | Kolumna McPhersona |
Tył | Wielowahaczowe | Wielowahaczowe | Wielowahaczowe |