BMW serii 5 Touring (G61): to wiemy na pewno

Chociaż wizualnie możemy jeszcze snuć domysły tylko na podstawie linii i wyglądu sedana, tak pod kątem danych technicznych możemy wyciągnąć już dość sporo informacji. Nietrudno było się domyślić, że Touring będzie dzielił z limuzyną wszystkie możliwe jednostki napędowe, włącznie z wyczekiwanym przez fanów M5 Touring.

BMW M5 Touring / Fot. Bmw
Reklama

Przede wszystkim stawia się na układy elektryczne. BMW i5 Touring, podobnie jak sedan, będzie dostępne w dwóch wariantach: eDrive40 oraz M60 xDrive, oferujące kolejno 340 KM oraz 601 KM. Zasięg pierwszego z nich, według badania WLTP, określono na co najmniej 498 km i maksymalnie 582 km.

Jednostki spalinowe oferowane będą tylko i wyłącznie w wariancie hybrydowym, chociaż znaczna ich część oprze się na 48-woltowej technologii miękkiej hybrydy. Na próżno więc szukać V8 i następcy M550i, chyba że Touring w wersji M5. Przypomnijmy, że najmocniejsza seria 5 sedan w dywizji M będzie dzieliła zespół napędowy z XM, czyli potężne, 4.4-litrowe V8 z podwójnym doładowaniem, współpracujące z układem typu Plug-In.

BMW serii 5 Touring (G61). Kiedy na rynku?

BMW serii 5 (G60) / BMW / Daniel Kraus

BMW serii 5 Touring (G61) - kiedy cena w Polsce?

Światowa premiera BMW serii 5 Touring (G61) planowana jest wiosną 2024 roku. BMW przewiduje, że największym rynkiem zbytu będzie oczywiście Europa, chociaż planowana jest także ekspansja na Japonię i Tajwan. Jak bardzo ceny kombi będą różniły się od sedana dowiemy się za kilka miesięcy. Przypomnijmy, że BMW 520i w nadwoziu limuzyna kosztuje od 255 tys. zł.