Opel zaprezentował nową interpretację swojego logo "Blitz", które pojawi się na seryjnie produkowanych samochodach już w 2024 r. Będzie ono stanowić centralny element tzw. kompasu Opla, czyli jednego z głównych elementów filozofii projektowania producenta samochodów z Rüsselsheim, a jednocześnie nadal będzie dumnie prezentowało się na samym środku przedniego pasa samochodu.
Błyskawica – "Blitz" w języku niemieckim – jest ściśle związana z elektrycznością i stanowi idealne logo symbolizujące podejście Opla do elektromobilności.
Nowe logo Opla na nowe czasy
– Nasz "Blitz" jest teraz bardziej aktualny niż kiedykolwiek wcześniej. Nie tylko symbolizuje nasze zaangażowanie w demokratyzację innowacji i mobilności, ale także wyraża nasze zobowiązanie, by do 2028 roku stać się w pełni elektryczną marką w Europie. W tym roku, nasza gama zelektryfikowanych samochodów obejmie już 15 modeli. Możemy zatem z dumą powiedzieć, że Opel jest elektryczny – powiedział Florian Huettl, dyrektor generalny Opla.
– "Blitz" odzwierciedla filozofię marki śmiałego i przejrzystego designu ("Bold and Pure"). Wyostrzona, śmiała nowa błyskawica przecina przejrzysty pierścień otaczający znak "Blitz", podkreślając bardziej progresywny i nowoczesny wygląd naszego kultowego logo. Jest dumnie umieszczona w centrum naszego kompasu, będącego naszą kluczową zasadą projektowania graficznego. Kompas jest podstawą designu naszych elementów przodu, tyłu i wnętrza – wyjaśnił Mark Adams, wiceprezes ds. projektowania.
Nowy znaczek na autach już od 2024 r.
Niemiecki producent samochodów będzie stopniowo wprowadzał nowe logo "Blitz" w swojej gamie modeli w najbliższych latach, a pierwszy samochód seryjnej produkcji z nowym wizerunkiem marki pojawi się w 2024 roku. Dyrektor generalny Opla, Florian Huettl zapowiedział jednak, że nowe logo zobaczymy już w tym roku. – IAA Mobility to jedne z największych targów motoryzacyjnych na świecie. Jest to zatem idealne miejsce, aby z dumą zaprezentować nasz nowy "Blitz" szerokiej, międzynarodowej publiczności. Ponadto zaplanowaliśmy również niespodziankę. Odwiedzający nasze stoisko w Monachium będą zachwyceni – powiedział.