- Nowe Mitsubishi ASX i nowy Colt, dwie premiery nowej spółki ASTARA Poland
- Mitsubishi ASX nowej generacji i pięć silników do wyboru
- Silnik benzynowy 1.0 najtańszy, 1.3 to dwa warianty mocy
- Mitsubishi ASX jako hybryda z silnikiem 1.6
- ASX plug-in hybrid, czyli niskie zużycie benzyny, ale...
Mitsubishi stawia na nowe otwarcie w Polsce. Po tym jak w 2020 roku Japończycy oddali swój biznes nad Wisłą hiszpańskiej spółce Berge Automocion (teraz ASTARA) teraz przyszła pora na kolejną fazę transformacji. Firma MMC Car Poland, która od 26 lat była dystrybutorem samochodów Mitsubishi Motors w Polsce, zmienia nazwę na ASTARA Poland.
Pod skrzydła nowej spółki trafi sieć autoryzowanych stacji dilerskich Mitsubishi Motors (26 punktów sprzedaży i 40 stacji serwisowych), w których łącznie znajduje zatrudnienie około 1000 osób.
ASTARA Poland zajmie się też m.in. wprowadzeniem na polski rynek dwóch kluczowych premier japońskiej marki - całkowicie nowych generacji SUV-a ASX oraz miejskiego modelu Colt.
Nowe Mitsubishi ASX i nowy Colt, dwie premiery nowej spółki ASTARA Poland
Mitsubishi ASX zupełnie nowej generacji zastąpi model, który jest z nami od 2010 roku. Ponad 12 lat to kawał czasu w życiu samochodu, po drodze produkowany w Japonii SUV skusił niemal 380 tys. Europejczyków i przeszedł kilka liftingów. Teraz czas na drugie rozdanie. Nowy ASX radyklanie zmieni stylistykę i proporcje. Nie jest tajemnicą, że samochód będzie odpowiednikiem francuskiego modelu Renault Captur. Powstanie na tej samej platformie CMF-B, opracowanej przez alians Renault-Nissan-Mitsubishi. Z architektury korzysta już nowe Renault Captur, Nissan Juke czy Dacia Logan i Sandero. Niebawem pojawi się też Dacia Bigster (2024 rok).
Mitsubishi ASX nowej generacji i pięć silników do wyboru
Platforma i współpraca z Renault to także nowa gama silników. Podstawowym i najtańszym wariantem ASX będzie turbodoładowany trzycylindrowy benzynowiec 1.0 MPI-T z wtryskiem wielopunktowym, który zostanie połączony z 6-biegową skrzynią manualną. Jednostka zapewni 91 KM mocy.
Silnik benzynowy 1.0 najtańszy, 1.3 to dwa warianty mocy
Lepsze osiągi to turbodoładowana jednostka czterocylindrowa 1.3 DI-T z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Ten silnik w parze z 6-biegową skrzynią manualną dostarczy kierowcy 140 KM mocy. 7-biegowy automat dwusprzęgłowy (7DCT) to gwarancja 158 KM pod nogą.
Mitsubishi ASX jako hybryda z silnikiem 1.6
ASX nowej generacji będzie pierwszym w Europie modelem Mitsubishi zasilanym w pełni hybrydowym układem napędowym (HEV). Zespół połączy jednostkę benzynową 1.6 Hybrid z dwoma silnikami elektrycznymi, akumulatorem o pojemności 1,3 kWh i automatyczną, wielostopniową skrzynią biegów. W efekcie Mitsubishi ASX Hybrid pochwali się mocą 145 KM.
ASX plug-in hybrid, czyli niskie zużycie benzyny, ale...
Wreszcie na szczycie stanie ASX plug-in hybrid, czyli z ładowaniem większej baterii z gniazdka. Tu system PHEV stanowi silnik benzynowy 1.6 współpracujący z dwoma silnikami elektrycznymi zasilanymi akumulatorem o pojemności 10,5 kWh i automatyczną, wielostopniową skrzynią biegów. Systemowa moc układu to przynajmniej 160 KM.
Najmniejsza z całej piątki emisja CO2 na poziomie 30-31 g/km oznacza także najniższe zużycie benzyny. I żeby nie było, że nie ostrzegaliśmy – ekonomiczny wynik jest możliwy pod warunkiem podróżowania z akumulatorem naładowanym w 100 proc. Jeśli jednak ktoś nie dopilnuje uzupełniania prądu w baterii wówczas musi liczyć się ze znacznie szybszym osuszaniem zbiornika paliwa.
Tym samym w rodzinie Mitsubishi debiutujący ASX będzie trzecim SUV-em typu plug-in po Outlanderze PHEV i Eclipse Cross PHEV. Od 2013 roku japoński producent sprzedał w Europie ponad 200 tys. hybrydowych SUV-ów z wtyczką.
Nowe Mitsubishi ASX, kiedy ceny w Polsce?
Mitsubishi ASX II wyposażony w pięć układów napędowych do wyboru na rynku pojawi się wiosną 2023 roku, wtedy też poznamy ceny. Samochód będzie produkowany w zakładach Renault w Valladollid w Hiszpanii.
Mitsubishi Colt nowej generacji jak klon Renault Clio
Nowy Colt to również efekt umowy zawartej wiosną 2021 roku między Renault a Mitsubishi.
Proporcje nowego Colta to kształty znane z obecnego Renault Clio, czego dowodem może być pierwsze foto. Zresztą japoński model podobnie jak nowy ASX (odpowiednik japoński Captura) powstanie na platformie CMF-B, opracowanej przez alians Renault-Nissan-Mitsubishi.
Colt nowej generacji zaoferuje długą listę wyposażenia, w tym najnowsze systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. Gama napędów obok konwencjonalnych silników przewiduje m.in. zespół hybrydowy.
W sprzedaży Mitsubishi Colt nowej generacji pojawi się jesienią 2023 roku. Samochód będzie produkowany w zakładach Renault w Bursie w Turcji.
Nazwa Colt pojawiła się w 1962 roku i towarzyszyła wielu generacjom kompaktowych aut japońskiej marki na całym świecie. Poprzednia generacja, która była produkowana także w Europie, sprzedała się w latach 2004-2014 w tym regionie w liczbie ponad 400 tys. egzemplarzy.