Volkswagen e-Golf – dwa egzemplarze. Audi e-tron – również dwie sztuki. Jedna Tesla model 3 i cztery Fiaty 500e. Takie samochody elektryczne zmagały się na trasie 2. Rajdu Polski Nowych Energii, który jest zaliczany do mistrzostw FIA E-Rally Regularity Cup (ERRC).
Załogi z trzech europejskich krajów rywalizowały na wymagającej trasie, która zaczęła się na krakowskim rynku, by po dwóch dniach jazdy zakończyć pod Wawelem. Zawodnicy mieli do pokonania 16 odcinków specjalnych.
Po dwudniowym maratonie na najwyższym stopniu zameldował się Volkswagen e-Golf, którym podróżowała załoga nr 104 (Artur Prusak i Thierry Benchetri).
Drugie miejsce zajęła włoska załoga w Audi e-tron – Guerrini Guido oraz Calchetti Emanuele. Ostatnie podium przypadło duetowi Kofler Walter Fuzzy i Gaioni Franco również w Audi e-tron. W tej edycji Rajdu Polski Nowych Energii o zwycięstwie zadecydowała różnica 11,3 punktów karnych. Tesla model 3 francuskiego zespołu dotarła do mety na czwartej pozycji.
Pierwszy raz rozegrano zawody w konkurencji na zużycie energii. Tu niepokonany także okazał się Volkswagen e-Golf i to podwójnie. Najwyższe miejsce z wynikiem 15,4 kWh/100 km zajęli Robert Wyszkowski i Artur Gąsiorowski starający elektrycznym VW. Druga lokata to Artur Prusak oraz Thierry Benchetrit – ich e-Golf zużył 15,9 kWh/100 km. Podium uzupełnili Guerrini Guido oraz Calchetti Emanuele w Audi e-tron z wynikiem 29,6 kWh/100 km.
– e-Golf spisał się świetnie na górzystych, krętych i śliskich oesach. Nowością tej edycji rajdu była klasyfikacja zużycia energii. W naszym aucie wyniosło ono 15,9 kWh/100 km, co jest znakomitym rezultatem, biorąc pod uwagę wymagające odcinki specjalne. Takie zużycie energii to ekwiwalent 1,8 litra benzyny lub 1,6 litra oleju napędowego albo zaledwie 8,75 złotych na 100 km – powiedział na mecie Artur Prusak.
Artur Prusak (Krakowianin, który na stałe mieszka w Paryżu) Rajd Polski Nowych Energii wygrał drugi raz z rzędu. Zwyciężył w tej imprezie również dwa lata temu, gdy rajd nie stanowił samodzielnej imprezy. Dzięki drugiej wygranej w tegorocznym sezonie (po triumfie w sierpniowym Rajdzie Islandii), do końca którego pozostały cztery rundy, Prusak i Benchetrit prowadzą w klasyfikacji generalnej mistrzostw FIA E-Rally Regularity Cup (ERRC).