- Volkswagen Golf i nowe auta rodziny Space do produkcji w Polsce
- Volkswagen Golf do produkcji w Poznaniu od 2027 roku
- Nowa rodzina samochodów Space będzie produkowana w Poznaniu
- Polska atrakcyjna dla inwestorów
- Niemcy liderem inwestycji w Polsce
Volkswagen Golf i nowe auta rodziny Space do produkcji w Polsce
Volkswagen ogłosił inwestycje, które decydują o losach firmy w Polsce oraz przyszłości pracowników zatrudnionych w poznańskich fabrykach niemieckiego koncernu. Przypominamy, że Volkswagen Poznań posiada cztery zakłady produkcyjne i zatrudnia 9500 osób, co czyni go największym pracodawcą w regionie i największym producentem samochodów w naszym kraju.
– Od dłuższego czasu prowadzimy intensywne działania, by zapewnić długoterminowe obłożenie naszych fabryk, a tym samym zabezpieczyć stałe miejsca pracy dla naszych pracowników, co stanowi dla nas absolutny priorytet. Dlatego z przyjemnością informujemy, że Rada Nadzorcza Koncernu Volkswagen podjęła decyzje, które pozwalają nam z optymizmem patrzeć w przyszłość – ogłosił zarząd Volkswagen Poznań. Stąd przynajmniej dwie dobre wiadomości…
Volkswagen Golf do produkcji w Poznaniu od 2027 roku
Pierwsza: Volkswagen Golf jeszcze w tej dekadzie (w 2027 roku) będzie produkowany na liniach fabryki w Poznaniu. Polski zakład przejmie część wolumenu Golfa z fabryki w Wolfsburgu. Na tym jednak nie koniec rewolucji i tu druga dobrą wiadomość.
Volkswagen Poznań w najbliższych latach będzie stopniowo zmieniał profil swojej działalności w kierunku produkcji samochodów elektrycznych z nowej rodziny Space oraz części aluminiowych do aut elektrycznych w odlewni.
Nowa rodzina samochodów Space będzie produkowana w Poznaniu
– Wraz z rodziną pojazdów Space Volkswagen Poznań zabezpiecza średnio- i długoterminową przyszłość dla stałej załogi i wszystkich zakładów spółki. Pierwszym pojazdem z rodziny SPACE będzie całkowicie nowa wersja elektrycznego Craftera – ogłosił zarząd VW Poznań.
Zmiana profilu działalności i przestawienie produkcji na samochody elektryczne wiąże się z nowymi inwestycjami i przystosowaniem zakładów do produkcji aut EV. Można też spodziewać się nowych miejsc pracy, a szczególnie potrzebni będą specjaliści do działu rozwoju.
Polska atrakcyjna dla inwestorów
Polska Agencja Inwestycji i Handlu wylicza, że w 2022 roku zagraniczne firmy zainwestowały w Polsce ponad 3,7 mld euro. To o 200 mln euro więcej niż przed rokiem i aż o miliard (!) więcej niż w roku 2020. Porównując rok 2021 z 2022, nastąpiło przetasowanie w krajach, z których pochodzą najwięksi inwestorzy zagraniczni pod względem nakładów finansowych. W 2021 roku były to Korea Południowa, Niemcy i USA.
Niemcy liderem inwestycji w Polsce
W TOP 3 utrzymały się Niemcy, które są liderem, inwestując w Polsce ponad 1,4 mld euro i tworząc przeszło 4 tys. miejsc pracy. Drugą lokatę zajęła Szwajcaria, realizując projekty w kwocie 611 mln euro i generując ponad 300 etatów. Pierwszą trójkę zamyka Japonia, która planuje inwestycje na łączną kwotę ponad 320 mln euro i deklaruje ponad 1000 miejsc pracy.
Produkcja Golfa i nowej rodzinny samochodów SPACE to prezent na 30. urodziny spółki Volkswagen Poznań
Decyzja o produkcji Golfa oraz nowej rodzinny samochodów SPACE zbiegła się z 30-leciem powołania spółki Volkswagen Poznań. Trzy dekady temu w 1993 roku Grupa Volkswagen i producent maszyn rolniczych Fabryka Samochodów Rolniczych Polmo założyły firmę VWP. Początkowo na jednej linii 48 pracowników montowało Transportera T4. Następnie uruchomiono kolejną linię montażową aut marki Skoda, a w 1996 roku ruszyła odlewnia. W tym samym roku VWP stał się spółką córką koncernu Volkswagen AG. Po rozbudowie zakładu w latach 2001-2003 rozpoczęto produkcję Volkswagena Caddy - obecnie powstaje już 5. generacja tego modelu. Kolejnym kamieniem milowym była budowa fabryki we Wrześni, gdzie od 2016 roku seryjnie produkowany jest Crafter oraz MAN TGE. Wzniesiony w latach 2014-2016 kosztem miliarda euro zakład, jest jedną z największych inwestycji zagranicznych w Polsce w ostatnim dziesięcioleciu.
Aktualnie fabryki należące do spółki VW Poznań produkują modele: Caddy, Caddy Maxi, Caddy California, Transporter T6.1, Crafter, MAN TGE, Grand California. Do tej pory zakłady opuściło ponad 4 mln samochodów i 95 mln komponentów.