Porsche właśnie poinformowało, że "ustanawia nowe standardy dla czterodrzwiowych, w pełni elektrycznych samochodów sportowych na północnej pętli toru Nurburgring". A to oznacza, że kierowca testowy Lars Kern wskoczył za kierownicę przedseryjnego Taycana i pokonał legendarny tor, znany jako "zielone piekło", w ciągu 7 minut i 42 sekund. Czas okrążenia uzyskano na odcinku o długości 20,6 km, który zazwyczaj służy do przeprowadzania rekordowych przejazdów…
– Taycan nadaje się również na tory wyścigowe – w przekonujący sposób udowodnił to właśnie tutaj, na najtrudniejszym torze na świecie – wyjaśnia Kern. – Jestem pod niesłabnącym wrażeniem tego, jak stabilny jest całkowicie elektryczny samochód sportowy na szybkich odcinkach, takich jak Kesselchen, i jak neutralnie przyspiesza podczas wyjeżdżania z ciasnych sekcji takich jak Adenauer Forst – dodał.
Taycan jest wyposażony w dwa silniki elektryczne o mocy ponad 600 KM – przy przedniej i tylnej osi, a zatem dysponuje układem 4x4. Napęd na wszystkie koła i systemy kontroli trakcji działają znacznie szybciej niż w przypadku systemów konwencjonalnych. Na przykład jeśli jedno koło ma większy poślizg, jednostki elektryczne regulują go w ułamku sekundy.
Zintegrowany układ kontroli podwozia w czterech wymiarach – Porsche 4D-Chassis Control – analizuje i synchronizuje działanie wszystkich systemów podwozia w czasie rzeczywistym. Lista innowacyjnych systemów podwozia obejmuje adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne w technice trzykomorowej, w tym elektroniczne sterowanie pracą amortyzatorów PASM (Porsche Active Suspension Management), a także elektromechaniczny system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) oraz Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). "Rekordowy" egzemplarz wyposażono też w skrętną tylną oś i koła z 21-calowymi obręczami.
Taycan jest pierwszym seryjnym pojazdem o napięciu systemowym wynoszącym 800 woltów zamiast "normalnych" dla aut elektrycznych 400 woltów. 800-woltowa architektura samochodu pozwoli na uzyskanie krótkich czasów ładowania, a litowo-jonowy akumulator będzie dysponować pojemnością około 90 kWh.
Wśród trybów jazdy nowego Porsche są specjalne ustawienia pozwalające w pełni wykorzystywać właściwości całkowicie elektrycznego napędu. W trybie Sport Plus samochód dynamicznie reaguje na polecenia kierowcy. Chłodzenie i ogrzewanie akumulatora skonfigurowano z myślą o maksymalnej wydajności. Klapy wlotów powietrza doprowadzające chłodne powietrze zostają wówczas otwarte, tylny spojler wcześniej przyjmuje wydłużoną pozycję w celu minimalizacji unoszenia, a zestrojenie podwozia jest zoptymalizowane pod kątem jak najlepszych osiągów na torze; prześwit osiąga swoje najniższe położenie.