Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), monitorująca postęp prac na budowanych odcinkach dróg, przesłała "Pulsowi Biznesu" listę odcinków, których tempo budowy jest najsłabsze w stosunku do harmonogramu, oraz tych, na których roboty punktuje najwyżej.

Reklama

- Zgodnie z harmonogramem prace przebiegają m.in. na budowie S61, czyli obwodnicy Suwałk, i S7 Nowy Dwór Gdański - Kazimierzowo, wykonywanych przez Budimex, obwodnicy Radomia na S7, realizowanej przez Dragados, oraz odcinku S7 Koszwały - Nowy Dwór Gdański, który buduje praski Metrostaw - wylicza Jan Krynicki, rzecznik GDDKiA.

Z czterech najlepiej ocenianych kontraktów aż dwa wykonuje giełdowa grupa.

- Mogę zagwarantować, że jeśli nie wystąpią nadzwyczajne zdarzenia, czyli katastrofy pogodowe czy przepisy drastycznie zmieniające zasady realizacji umów, wszystkie zakontraktowane prace wykonamy zgodnie z harmonogramem - deklaruje Dariusz Blocher, prezes Budimeksu.

Jak czytamy, GDDKiA niepokoi wolne tempo prac na kilku odcinkach szybkich tras.

- Wyraźne opóźnienie względem harmonogramu odnotowujemy na trasie A1 na odcinku F od węzła Rząsawa do węzła Blachownia, czyli na obwodnicy Częstochowy, budowanej przez konsorcjum Salini Polska, Salini Impregilo i Todini Costruzioni Generali - informuje Jan Krynicki.