Znowu głośno o odrodzeniu legendy polskiej motoryzacji - syreny. Jak powiedział nam Arkadiusz Kamiński, szef AK Motor Polska Sp. z o.o., po wprowadzeniu na rynek meluzyny R - wyścigówki z tradycyjnym napędem - kolejnym krokiem w rozwoju firmy jest tworzenie aut z napędem elektrycznym.

- Po analizie rynku, biorąc pod uwagę globalne trendy związane z "zieloną motoryzacją", zapadła decyzja, aby teraz w pierwszej kolejności skoncentrować się na rozwoju aut elektrycznych - mówi Dziennik.pl Arkadiusz Kamiński.

Nie są to tylko deklaracje; poszły za tym konkretne działania. - Dziś już mogę przyznać, że 4 kwietnia 2016 r. w Ministerstwie Rozwoju odbyło się spotkanie z przedstawicielami AK Motor i FSO, gdzie przedstawiliśmy strategię wprowadzenia na rynek ekologicznych pojazdów elektrycznych marki Syrena - ujawnia biznesmen. I dodaje: - Inicjatywa spotkała się z dużym zainteresowaniem ze strony resortu.

Niedawno wicepremier i minister rozwoju Mateusz Morawiecki stwierdził, że: teraz, gdy mamy rząd Prawa i Sprawiedliwości, możemy konkurować na polach, na których tworzy się nowy układ sił w gospodarce. Takim obszarem jest m.in. produkcja autobusów i samochodów o napędzie elektrycznym, wodorowym i mieszanym. Od kilku miesięcy w Ministerstwie Rozwoju we współpracy z Ministerstwem Energii pracujemy nad takim projektem.

Przedsiębiorca nie ukrywa, że przyjęty przez AK Motor kierunek rozwoju wpisuje się w prezentowaną przez stronę rządową politykę elektromobilności. Co więcej, zarejestrowana w Polsce firma Arkadiusza Kamińskiego właśnie zmienia siedzibę. Spółka AK Motor będzie urzędować przy ul. Jagiellońskiej 88 w Warszawie, czyli w dawnym w budynku dyrekcji Fabryki Samochodów Osobowych na Żeraniu.

Syrena meluzyna E - pierwsze wizualizacje AK Motor International Corporation

Pierwszym autem elektrycznym AK Motor będzie AK Syrena NIXI. Jej prezentację zaplanowano na najbliższe miesiące. Wiadomo też, że ma to być miejski pojazd elektryczny - początkowo dwuosobowy, ale w niedalekiej przyszłości pojawi się także wersja czterodrzwiowa pod nazwą AK Syrena Derceto E.

AK Motor kontynuuje tradycję i podobnie jak w pierwszych projektach nazwy aut zapożycza z legend o syrenach. Kamiński ujawnia przy tym, że elektryczne Syreny będą pojawiały się według kolejności: AK Syrena NIXI, AK Syrena Ligea E, AK Syrena Meluzyna E (pierwsze wizualizacje) i AK Syrena Derceto E.

Syrena meluzyna E AK Motor International Corporation

Jak to się ma do nierozwiązanej wciąż kwestii posługiwania się nazwą przez AMZ Kutno? - Spory z polskimi firmami, dotyczące marki Syrena są niekorzystne i nie służą żadnej ze stron. Nadal, przez cały czas jesteśmy otwarci na współpracę z firmami, które do tej pory nie chciały porozumienia w tej kwestii - odpowiada Szef AK Motor.

- Tylko współpraca może przynieść sukces, a sukces marki Syrena jest ważniejszy dla przyszłości polskiej motoryzacji, niż potrzeby jednej osoby lub firmy - kwituje Kamiński.

Syrena meluzyna E - pierwsze wizualizacje AK Motor International Corporation

Trwa ładowanie wpisu