Matthias Müller stwierdził, że pomoc dla kierowców, których aut dotyczy sprawa niewłaściwego oprogramowania silników Diesla, ma dla niego najwyższe znaczenie.

Reklama

- Nasi klienci stoją w centrum wszystkich działań, jakie podejmuje 600 tys. naszych pracowników na całym świecie. Volkswagen pracuje intensywnie nad skutecznymi rozwiązaniami technicznymi. Ich wdrażanie rozpocznie się w porozumieniu z Federalnym Urzędem ds. Ruchu Drogowego (KBA) w styczniu 2016 roku - powiedział szef niemieckiego koncernu.

Drugą ważną sprawą jest kontynuacja i zakończenie śledztwa wyjaśniającego wszelkie wydarzenia, które doprowadziły do aktualnej sytuacji.

- Musimy poznać prawdę i wyciągnąć z niej wnioski. Volkswagen bardzo starannie analizuje te wydarzenia Dlatego dodatkowo do już podjętych kroków zdecydowano o zaangażowaniu firmy audytorskiej Deloitte - oświadczył Müller.

Odpowiedzialni za całą sprawę muszą, według Müllera, liczyć się z surowymi konsekwencjami.

VW uczy się na błędach?

Trzecim zagadnieniem jest stworzenie nowych struktur w koncernie Volkswagen.

- Ich istotą jest to, że w przyszłości koncern będzie zarządzany mniej centralnie. Marki i regiony uzyskają większą samodzielność. Dokładnie przyjrzymy się aktualnej gamie ponad 300 modeli. Skrupulatnie sprawdzimy rentowność każdego z nich - zapowiedział szef Grupy VW.

Matthias Müller, jako czwarty priorytet wymienił wprowadzenie nowej kultury zarządzania koncernem. Zażądał większej odwagi w stosunkach wewnętrznych, większej kreatywności i przedsiębiorczości.

Reklama

Piątą sprawą o priorytetowym znaczeniu jest zapowiedziane przez Müllera przejście ze Strategii 2018 na Strategię 2025.

- Wielu spoza koncernu, ale także niektórzy z nas nie zrozumieli, że w wypadku Strategii 2018 chodzi o znacznie więcej niż o liczbę wyprodukowanych samochodów. Wiele podporządkowano zasadzie "wyżej, szybciej, dalej", uczyniono tak zwłaszcza z zyskownością. Ale nie chodzi o to, żeby wyprodukować o 100 tys. samochodów więcej lub mniej niż nasi konkurenci. Chodzi o jakościowy wzrost - stwierdził Müller.

Wiadomo, że w najbliższych miesiącach będą trwały prace nad założeniami "Strategii 2025", którą koncern VW przedstawi w połowie 2016 roku.