Eksperci do spraw technicznych Chevroleta rozpoczęli gruntowne testy dwóch egzemplarzy corvette stingray w europejskich warunkach eksploatacji. Jazdy testowe potrwają kilka miesięcy, a samochód pojawi się w salonach sprzedaży pod koniec tego roku.
Testy zostaną przeprowadzone i udokumentowane przez Patricka Herrmanna, managera odpowiedzialnego za sprawy techniczne w Chevrolet Europe.
Herrmann będzie zamieszczał swoje obserwacje wraz ze zdjęciami i filmami w serwisach Facebook, Twitter, Youtube i Instagram, oznaczone one będą #C7experience.
http://www.youtube.com/watch?v=4SLOksYwS-c
Corvette to jeden z najsłynniejszych samochodów w historii motoryzacji, a nowy stingray jest najbardziej zaawansowanym i dynamicznym standardowym modelem w dziejach. Możliwość testowania tego auta to z pewnością jeden z najbardziej interesujących aspektów mojej pracy - mówi Patrick Herrmann.
Sercem corvette stingray jest silnik V8 LT1 o pojemności 6,2 l współpracujący z siedmiobiegową przekładnią manualną. Osiągi? Samochód wyposażony w sportowy układ wydechowy rozwija 460 KM mocy przy 6000 obr./min oraz 630 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 4600 obr./min. Zdaniem twórców, jest to najmocniejsze seryjne wcielenie corvette w historii. Auto od 0 do 96 km/h przyspiesza czasie poniżej czterech sekund.
Ceny tego auta w Europie będą rozpoczynać się od 69 990 euro (po przeliczeniu niecałe 300 tys. zł). Najtańsze ferrari california, którego sercem jest 460-konny silnik, kosztuje od niemal miliona zł. Specjalnie dla potrzeb rynku Starego Kontynentu samochód przejdzie odpowiednie modyfikacje.
Standardem będzie pakiet aero Z51 Performance, który w opinii inżynierów poprawia stabilność podczas jazdy z dużą prędkością. Na liście jest też elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, specjalne amortyzatory, sprężyny i stabilizatory, skrzynia biegów dostrojona na sportowo, systemem smarowania z suchą miską olejową, system chłodzenia mechanizmu różnicowego oraz przekładni, większe koła i opony z przodu (19x8,5 cala) i z tyłu (20x10 cali), większe hamulce z przodu (345 mm) i z tyłu (338 mm).
W pakiecie Z51 Performance znajdzie się również system magnetycznej kontroli toru jazdy Magnetic Ride Control (opcjonalny w Stanach Zjednoczonych) dostosowany do europejskich warunków drogowych, a także układ Performance Traction Management i sportowy układ wydechowy.