Podkreśla, że dla Pekao Leasing to kłopot, bo spółka może mieć problem z utrzymaniem finansowania aut na ubiegłorocznym poziomie. – Około połowy tego finansowania było w ubiegłym roku wypracowane dzięki współpracy z BMW. W dodatku przy dużo niższym nakładzie pracy, bo średnia wartość leasingu auta koncernu to 200 tys. zł, gdy średnia dla samochodów w ogóle wynosi w spółce ok. 60 tys. zł – twierdzi nasz rozmówca.

Oznaczałoby to, że w ubiegłym roku Pekao Leasing sfinansował auta BMW za ponad ćwierć miliarda złotych. W sumie ok. 1,3 tys. sztuk, co dawałoby 27-proc. udział w ogólnej liczbie aut leasingowanych przez spółkę z grupy Pekao. Z punktu widzenia koncernu motoryzacyjnego było to jednak oddawanie klientów konkurencji.

W ubiegłym roku zarejestrowano w Polsce 5555 nowych aut BMW, o 24 proc. więcej niż w 2011 r. – Dane te obejmują całość sprzedaży, czyli również tę naszych partnerów – przyznaje Katarzyna Gospodarek, rzecznik grupy BMW w Polsce. Oznacza to, że spółka Pekao Leasing mogła sfinansować w ubiegłym roku niemal co czwarty samochód koncernu.

Niemiecka grupa nie ujawnia danych dotyczących struktury sprzedaży. Katarzyna Gospodarek przyznaje jednak, że teraz leasingiem aut będzie się zajmowała spółka BMW Financial Services. Oficjalnie wystartowała w drugiej połowie ubiegłego roku i sfinansowała 700 samochodów. Oferuje klientom w Polsce kredyty, leasing i ubezpieczenia komunikacyjne. Ich sprzedaż odbywa się za pośrednictwem sieci autoryzowanych salonów dilerskich BMW, Mini i BMW Motorrad.

Na świecie niemal co drugi sprzedawany pojazd marki BMW, Mini lub Rolls-Royce leasingowany lub kredytowany jest przez BMW Group Financial Services. Taki cel stawia sobie także polska spółka.

5555 aut BMW zarejestrowano w ubiegłym roku w Polsce

50 proc. samochodów BMW ma być w przyszłości finansowane przez spółkę leasingową grupy