Peter Schreyer, główny stylista Kii znowu świętuje. Powód? Trzy nagrody za design dla Kia w konkursie Automotive Brand Contest 2012 to prawdziwy powód do tego żeby odbić szampana…
Po tym jak pierwsze wyróżnienia z tej serii koncern Kia otrzymał w inauguracyjnej, ubiegłorocznej edycji Automotive Brand Contest - oprócz laurów Best of the Best w kategorii brand design, nagrody za design nadwozia przypadły modelom sportage, rio i optima
Przyszła kolej na ocenę kolejnych, nowych dzieł Schreyera i jego zespołu… I tak nowa kia cee’d, wprowadzona na rynek w czerwcu 2012 triumfowała w kategorii designu nadwozia, otrzymując jednocześnie honorowe wyróżnienie za wyjątkową innowacyjność aranżacji i wystroju wnętrza.
Ponadto, werdyktem jury, zwycięstwo w kategorii samochodów koncepcyjnych odniósł sedan z napędem na koła tylne kia GT, którego światowa premiera odbyła się we wrześniu 2011 podczas salonu samochodowego we Frankfurcie.
Zorganizowany po raz pierwszy w roku 2011 Automotive Brand Contest stał się imprezą cenioną w skali międzynarodowej. Konkurs jest otwarty dla producentów samochodów, dostawców części zamiennych oraz firm oferujących usługi projektowe i komunikacyjne dla przemysłu motoryzacyjnego.
]Nagrody przyznawane są w 16 kategoriach, m.in. designu samochodów, części zamiennych i akcesoriów, osiągnięć technologicznych, cyfryzacji, brandingu a także organizacji wydarzeń specjalnych.
Automotive Brand Contest organizowany jest przez Niemiecki Instytut Wzornictwa Przemysłowego (Rat für Formgebung), który powstał w 1953 roku z inicjatywy parlamentu federalnego, a dziś należy do najważniejszych światowych ośrodków wymiany informacji i wiedzy oraz komunikacji na polu wzornictwa przemysłowego.
Wśród członków Instytutu znajdują się przedstawiciele 170 wiodących firm w skali międzynarodowej. W ramach swej działalności Rat für Formgebung przyznaje także najważniejsze oficjalne wyróżnienie krajowe w dziedzinie wzornictwa przemysłowego "Designpreis Deutschland".