Rząd zaostrzy przepisy dla kierowców aut z wyciętym filtrem DPF. "Takie pojazdy nie uzyskają badania technicznego"

| Aktualizacja:

Rząd nie lubi samochodów bez filtra DPF i już wie jak zagęścić sito kontroli, by nie dopuszczało takich aut na drogi. "By uzyskać pozytywny wynik badania trzeba będzie doposażyć pojazd w brakujący filtr" – mówi dziennik.pl Mikołaj Krupiński z Instytutu Transportu Samochodowego. A to kosztuje od ok. 2 tys. zł do 15-16 tys. zł.

wróć do artykułu
  • ~ala
    (2018-09-03 11:58)
    Wreszcie
  • ~Ruda
    (2018-09-03 12:07)
    Głupota.
  • ~LaćBandyPolityczne!
    (2018-09-03 12:17)
    Rząd niech wreszcie pomyśli o tych bez samochodów, co im likwidują dojady lokalne PKP i autobusowe. To oni są kupcami (głównymi) kiepskich, kopcących smochodów - bo jakoś muszą się przemieszczać z pracy do domu i na odwrót. "Elyty" oczywiście tych problemów nie mają...
  • ~diter
    (2018-09-03 12:39)
    ......odsyłać niemieckie auta germańcom...oni wiedzą jak oszukać kupujących...
  • ~aqq
    (2018-09-03 12:46)
    Czyli pojawią się wypożyczalnie DPF, jak znam życie...
  • ~prezes
    (2018-09-03 13:02)
    bardo dobrze,robic to natychmiast!Kary powinny byc nawet wyzsze-5 tys zl to troche malo jak na wlascicieli wypasionych aut po 100 tys zl.Od dawna powinno to bylo byc-w Krakowie sa przekroczenia normy smogu o 500 do 600%!!-nie wszystkiemu winne sa piece,spora czesc zatrucia powietrza pochodzi od aut Diesla w zlym stania oraz bez filtra.Widac to golym okiem jak ruszaja na swiatlach,niektore zostawiaja za soba taka czarna chmure dymu,ze przez chwile nie widac innych aut,szczegolnie jak jest smog i mgla,co w Krakowie jest prawie norma w miesiacach jesienno-zimowych.Argunety ile to kosztuje nowy filtr mnie nie interesuja-jak ich nie stac niech sprzedadza takie auto i kupia male na benzyne lub LPG.Nie ma przymusu jezdzenia wielkimi Dieslami.
  • ~siwy
    (2018-09-03 14:09)
    Bzdury i bujdy na resorach. Nie da rady sprawdzić przez OBD czy jest wycięty DPF. Po drugie można wgrać takie oprogramowanie, że silnik nawet dymka z wyciętym DPF nie puści. Dobry przykład silnik BMW 2,0. Do 2005 był bez DPF, a od 2006 jest z DPF. To jest ten sam silnik tylko soft inny.
  • ~bolesław szczerbaty
    (2018-09-03 14:58)
    dpf produkcja i utylizacja bardziej szkodzi niz gdyby ich nie było wiec jak to ma sens
  • ~ajax
    (2018-09-03 15:10)
    Tym naszym politykom to już chyba faktycznie sodówa wali do łbów i wydaje im się że wszyscy w Polsce żyją jak pączki w maśle tak jak oni?Polacy jeżdżą starymi autami nie dlatego, że lubią, ale dlatego, że niestety tylko na takie ich stać.Przeciętny Polak zarabia 3 tys. zł brutto miesięcznie, a nowe samochód klasy compact kosztuje 60-70 tys. zł.Przeciętny pracownik w krajach tzw. starej unii zarabia 3 tys. euro miesięcznie, a nowy samochód klasy compact kosztuje tam 15-17 tys. euro, więc kupić tam nowy samochód co powiedzmy 5 lat to żaden problem, a u nas 15-17 tys. zł to kosztują 10 letnie samochody, a nie nowe z salonu.
  • ~POKODWON
    (2018-09-03 15:49)
    Nie ważne czy z DPF czy bez ważne, żeby spełniał silnik normy wydzielania spalin
  • ~Mili
    (2018-09-03 17:08)
    No a sprzęt rolniczy , co z nim ?
  • ~z pisu
    (2018-09-03 17:26)
    BRAKNIE MI 500 +
  • ~Nie BMW
    (2018-09-03 17:29)
    Mam tak wyciety dpf i jeżdżę po berlinie wszystko można tylko trzeba umieć.
  • ~fix banda
    (2018-09-03 18:53)
    a co z dymem z kominów? też DPF-y będą zakładać?
  • ~Kupijacy
    (2018-09-03 19:10)
    Witam a co gdy kupiłem samochód w komisie i nikt mnie nie poinformował że został wycięty dpf
  • ~Adamo
    (2018-09-04 07:55)
    Na Discovery oglądałem program, jak się produkuje filtry DPF. W zasadzie to była bardzo prosta konstrukcja więc nie wiem, co w tym takiego drogiego. To samo z ajfonami... Stosunek kosztu części użytych do produkcji, a ceną wyrobu gotowego to wielokrotność ceny tych części. Rozumiem aspekt projektowania i testów, ale taki wyzysk to już przegięcie. Inny przykład to windows. Raz napisali kod " okienek", zbierają na tym kupę kasy i to wszystko ma jeszcze kupę błędów. Później przez cały okres wsparcia piszą łatki dla tych błędów, a przed tym, jak okres wsparcia się kończy, wypuszczają kolejnego bubla z błędami i wręcz często wymuszając zakup lub płatną aktualizację do nowszej wersji.
  • ~Stann
    (2018-09-04 11:27)
    Temat zatrutego powietrza,zwanego smogiem,jest nie tylko wazny,ale winien być bezzwłocznie rozwiązany,Londyn z tym sobie poradził przez 2 lata. Rządzący pis powołał rządowego pełnomocnika do spraw smogu w 2017 r,i zapadła cisza.Czytałem ,że policja ma być wyposazona w badanie emisje spalin i nakładanie mandatów i zabieranie dowodów rejestracyjnych..Beztalęcia pisowskie rządzące polską gospodarką,cierią na uwiąd intelektualny,i działają na zasadzie jest pożar kopiemy studnie.
  • ~Lekarz
    (2018-09-04 12:38)
    Co za przemila wiadomosc bedziemy oddychac lepszym powietrzem mniej nowotworow szkoda tych co juz odeszli z powodu zatruwania powietrza
  • ~wert
    (2018-09-04 14:28)
    ALE ROZPACZ- TO PODOBNI KOMBINATORZY DO FRANKOWICZOW
  • ~ERAZM
    (2018-09-04 14:33)
    narod polski bez kombinowania nie da rady

Może zainteresować Cię też: