Najbogatszy Polak przez 20 lat zbudował największy biznes samochodowy w Polsce. To dobry moment na jego sprzedaż - donosi "Puls Biznesu".

W 2010 r. Polacy najchętniej kupowali Skody, na drugim miejscu był Volkswagen (VW). Pierwsza marka trzyma w garści 11,3 proc. rynku nad Wisłą, a do VW należy 8,3 proc. Za sprzedaż samochodów oby marek są odpowiedzialne spółki Jana Kulczyka. 

Do tego w stajni Kulczyka są jeszcze Audi i Porsche, które w 2010 r. sprzedały najwięcej samochodów od początku obecności w Polsce (łącznie blisko 5 tys.). 

Z wyliczeń "Pulsu Biznesu" wynika, że co piąty (ponad 21 proc.) Polak kupujący nowy samochód zapłacił prowizję dilerom z grupy Kulczyka.
Od 1992 r., kiedy wystartował w tej branży, jego spółki sprzedały nad Wisłą ponad 920 tys. aut. Na koniec tego roku ma być milion. Jednak zdaniem dziennika ekonomicznego tę okrągłą liczbę dilerzy będą już zapewne świętować z nowym właścicielem...

"Jan Kulczyk sprzedaje cały biznes samochodowy Volkswagenowi. To pewna informacja. Nie wiemy tylko, kiedy nastąpi finalizacja transakcji" – miał powiedzieć PB jeden z polskich dilerów Skody.