Nowe coupé z silnikiem centralnym napędzane jest przez wzmocnioną sześciocylindrową jednostkę o pojemności skokowej 3,4 l, osiągającą moc 330 KM. W standardowym ustawieniu przekazuje ona moment obrotowy na tylne koła za pośrednictwem sześciobiegowej, ręcznej skrzyni i rozpędza samochód od 0 do 100 km/h w 5,0 s. Opcjonalnie można otrzymać siedmiobiegową skrzynię PDK (Porsche Doppelkupplungsgetriebe), która skraca czas pomiarowy przyśpieszenia do 4,9 s.

Jeśli komuś to nie wystarcza wtedy zawsze może zamówić to auto z jednym z opcjonalnych pakietów Sport Chrono, pozwalających rozpędzić się do 100 km/h w czasie 4,7 s.

Nowe coupé z silnikiem centralnym w wersji ze skrzynią manualną rozpędza się do 282 km/h, a ze skrzynią PDK 280 km/h. Zużycie paliwa w NEDC (Nowym Europejskim Cyklu Jazdy) w wersji z sześciobiegową skrzynią ręczną wynosi 9,7 l/100 km, a ze skrzynią PDK – 9,3 l/100 km.


Inżynierowie Porsche uzyskali masę własną samochodu na poziomie zaledwie 1295 kg (wg normy DIN) co daje poprawę stosunku mocy do masy, który w wersji z ręczną skrzynią biegów wynosi 3,9 kg na 1 KM, a w wersji ze skrzynią PDK 4,0 kg na 1 KM. Największe oszczędności na wadze osiągnięto poprzez zastosowanie komponentów z lekkich materiałów i rezygnację z wyposażenia służącego wyłącznie wygodzie.

Podobnie, jak w modelach 911 GT3/GT3 RS i Boxster Spyder, opcjonalnie dostępny jest lekki akumulator litowo-jonowy. Ponadto, najwyższy model w ofercie nowego coupé z silnikiem centralnym wyposażony jest w najlżejsze 19-calowe koła w całej gamie modelowej Porsche. Komplet felg tego typu waży niecałe 40 kg.


Smukła sylwetka nadwozia wisi niżej o 20 mm względem Caymana S. Tył zamyka spojler. Czarne opaski wokół reflektorów, czarne lusterka zewnętrzne i napis „PORSCHE" na boku – czarny lub srebrny, zależnie od koloru nadwozia, z którym kontrastuje – to akcenty stylistyczne zaczerpnięte z klasycznych samochodów wyścigowych Porsche.

Dokładnie taki sam napis stał się znakiem rozpoznawczym pierwszego Porsche oznaczonego literą „R" czyli 911 R z 1967 r. Model ten, stworzony specjalnie do udziału w wyścigach, powstał w krótkiej serii 19 egzemplarzy, stanowiąc prototyp oparty na standardowym Carrera coupé z 6-cylindrowym silnikiem o mocy 210 KM. Dzięki użyciu wielu elementów z tworzyw sztucznych i spartańskiemu wyposażeniu ważył tylko 830 kg.

Nowe Porsche Cayman R trafi do sprzedaży w lutym 2011 r. Jego cena w Polsce, obejmująca zestaw wyposażenia na nasz rynek, wynosić ma 85 983 Euro brutto.