Konkurs podzielono na kilka etapów. W pierwszym, każdy z uczestników rozwiązywał test teoretyczny i musiał wykonać takie samo zadanie, pomalować wyznaczonym kolorem - srebrny metalik - pokrywę silnika samochodu Fiat Panda.

Przesłane prace oceniało pięcioosobowe jury złożone z przedstawicieli Fiat Auto Poland oraz producentów lakierów - PPG, DuPont i BASF.

Kolejny etap wyłonił szóstkę finalistów - Rafał Sierek z Centrum Sprzedaży Fiat Auto Poland w Bielsku-Białej, Sławomir Pelc z firmy Auto-Res w Rzeszowie, Szymon Grabowski z firmy Auto-Dar w Częstochowie, Sylwester Sadłowski reprezentujący firmę Bilex z Łodzi, Sławomir Czerwiński z firmy Szczęsny-Zjawiony w Dąbrowie Górniczej i Ireneusz Czyba z Auto-Moto-Szatan w Sosnowcu.

"Konkurencje rozpoczęły się od wypełniania testu teoretycznego z 30 pytaniami dotyczącymi podstawowych zagadnień związanych z lakiernictwem samochodowym, a więc technologią napraw, doborem kolorów, a także zasad BHP. Finaliści mieli na to godzinę, ale z testem poradzili sobie znacznie szybciej" - wyjaśniał Andrzej Jastrzębski, szef działu obsługi klienta Fiat Auto Poland i przewodniczący komisji sędziowskiej.

Pierwszy z zawodników oddał formularz już po ośmiu minutach i był on wypełniony bezbłędnie. Za test teoretyczny zawodnicy mogli zdobyć 30 punktów. 

Potem nadeszła kolej na część praktyczną. Zadanie dla wszystkich było jednakowe. Zawodnicy mieli naprawić miejscowe uszkodzenia lakieru na pokrywach silników Fiata Panda. Były to te same pokrywy, które lakierowali podczas eliminacji, a rysy i nacięcia na nich powstały podczas badań sędziowskich. Teraz należało jak najskuteczniej usunąć te ślady. Pracę podzielono na trzy etapy: przygotowanie powierzchni, lakierowanie i czynności wykończeniowe. 

Zasada punktowania była prosta. Za każdą konkurencję zawodnik mógł otrzymać określoną liczbę punktów - np. poprawne przygotowanie elementu do naprawy maksymalnie 20 pkt., za proces lakierowania nawierzchniowego 10 pkt. Jeżeli sędzia zauważał jakieś usterki lub niedociągnięcia, odejmował punkty z tej puli. Oceniano też, czy zawodnicy przestrzegali przy pracy zasad bhp, stosowali środki ochrony osobistej. Można było zdobyć za to 10 punktów. Maksymalna liczba punktów do uzyskania podczas zadania praktycznego wynosiła 65. 

Najbardziej "rozrywkową" była konkurencja składania pistoletu lakierniczego na czas, ale 5 punktów za zwycięstwo w niej mogło okazać się znaczące w sytuacji, gdy poziom zawodników - o czym mówili jurorzy - był bardzo wyrównany i wysoki. 

"Mistrzem Lakiernictwa Dilerów Fiat Auto Poland" został Rafał Sierek z Centrum Sprzedaży Fiat Auto Poland w Bielsku-Białej, który zdobył 97 punktów. 

Drugie miejsce zajął Sławomir Pelc z Auto-Res w Rzeszowie, a trzecie Sławomir Czerwiński z firmy Szczęsny-Zjawiony - Dąbrowa Górnicza. 

Poza podium - ex aequo na IV miejscu - uplasowali się: Sylwester Sadłowski - Bilex z Łodzi, Szymon Grabowski - Auto-Dar z Częstochowy oraz Ireneusz Czyba - Auto-Moto-Szatan z Sosnowca.