W ciągu roku produkowanych będzie około 40 000 amaroków przeznaczonych dla klientów z Europy Wschodniej i Zachodniej oraz z Afryki. Produkcja w argentyńskim Pacheco będzie w przyszłości skierowana na rynek środkowo - i południowoamerykański.

Obecnie na linii montażowej amaroka prowadzona jest produkcja przedseryjna, która wkrótce zostanie zastąpiona serią zerową. Pod koniec czerwca rozpocznie się produkcja seryjna, dziennie w Hanowerze z taśmy będzie zjeżdżać 185 amaroków.

Utworzenie linii produkcyjnej amaroka wymagało szerokiego remontu w hali nr 2, gdzie w latach 1975-2006 produkowany był LT oraz włączenia amaroka do działu lakierni i budowy nadwozia. Konieczne było także utworzenie nowego działu montażu.

Od 1956 roku zakłady w Hanowerze opuściło pięć generacji VW Busa, łącznie prawie 8,5 milionów transporterów, caravelle, multivanów i californii. Dodatkowo prawie milion LT, taro, ciężarówek MAN-G oraz w latach siedemdziesiątych także kilkadziesiąt tysięcy garbusów.

Ponadto od 2009 roku zakład produkuje lakierowane nadwozia dla porsche panamera. W 2011 roku podjęta została decyzja o dodatkowej produkcji amaroka w wersji z podwójną kabiną.

Zdaniem Wolfganga Schreibera, szefa marki Volkswagen Samochody Użytkowe, hanowerska produkcja znacznie poprawi dostępność i skróci czas oczekiwania dla klientów w Europie, co wpłynie na wzrost sprzedaży amaroka.