Warszawa
Reklama

Nowa limuzyna z Niemiec szturmuje Polskę. Zobacz pierwsze ZDJĘCIA audi A8 z Warszawy

30 grudnia 2013, 16:51
Wszystko zaczęło się 25 lat temu od modelu V8, którym Audi zadebiutowało w segmencie D - wówczas w tej lidze pierwsze skrzypce grały mercedes klasy S (W126) i BMW serii 7 (E32). Wtedy rozwiązaniem niespotykanym w żadnym innym aucie było połączenie po raz pierwszy ośmiocylindrowego zespołu napędowego z 32 zaworami, czterostopniowej automatycznej przekładni oraz stałego napędu na wszystkie koła quattro z ABS (stałego napędu na obie osie nie miały wtedy ani klasa S, ani seria 7). Także wyjątkowe w tej klasie było w pełni ocynkowane nadwozie i seryjne wyposażenie w system bezpieczeństwa Audi "procon-ten" (przy zderzeniu czołowym kierownica cofała się ku desce rozdzielczej i jednocześnie pasy bezpieczeństwa były napinane - było to rozwiązanie mechaniczne. Razem z układem procon-ten w drzwiach montowano seryjnie wzmocnienia). Dwa lata później, czyli w 1990 roku zaprezentowano koncepcyjny model ASF (Audi Space Frame), którego nadwozie wykonano z polerowanego aluminium, a już trzy lata później do sprzedaży wprowadzono model A8, czyli pierwsze Audi z oznaczeniem modelu złożonym z litery A i cyfry 8.
Wszystko zaczęło się 25 lat temu od modelu V8, którym Audi zadebiutowało w segmencie D - wówczas w tej lidze pierwsze skrzypce grały mercedes klasy S (W126) i BMW serii 7 (E32). Wtedy rozwiązaniem niespotykanym w żadnym innym aucie było połączenie po raz pierwszy ośmiocylindrowego zespołu napędowego z 32 zaworami, czterostopniowej automatycznej przekładni oraz stałego napędu na wszystkie koła quattro z ABS (stałego napędu na obie osie nie miały wtedy ani klasa S, ani seria 7). Także wyjątkowe w tej klasie było w pełni ocynkowane nadwozie i seryjne wyposażenie w system bezpieczeństwa Audi "procon-ten" (przy zderzeniu czołowym kierownica cofała się ku desce rozdzielczej i jednocześnie pasy bezpieczeństwa były napinane - było to rozwiązanie mechaniczne. Razem z układem procon-ten w drzwiach montowano seryjnie wzmocnienia). Dwa lata później, czyli w 1990 roku zaprezentowano koncepcyjny model ASF (Audi Space Frame), którego nadwozie wykonano z polerowanego aluminium, a już trzy lata później do sprzedaży wprowadzono model A8, czyli pierwsze Audi z oznaczeniem modelu złożonym z litery A i cyfry 8. / Audi / PHOTOUP Mikolaj Urbanski
25 lat temu zaczęła się rewolucja w niemieckiej motoryzacji. Dziś koncern zza Odry wjeżdża do Polski słynną limuzyną w nowej odsłonie. Oto audi A8 - do tej pory żaden model tego producenta nie był tak luksusowy i naszpikowany bajerami - na pokładzie m.in. światła połączone z nawigacją…

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

Powiązane

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Reklama
Reklama
Reklama
Zobacz
Reklama