Rewolucja techniczna po niemiecku. Oto nowe audi A3 i S3, a pod maską litrowy silnik [PIERWSZE FOTO]
1
Audi odnowiło rodzinę "a-trójki" - nową twarz dostały modele od zwykłego A3 po usportowione S3. Wymiary pozostały niemal bez zmian - długość 4,24 metra, rozstaw osi 2,60 metra. Wizualnie kompaktowy model przypomina wprowadzone niedawno na rynek większe A4.
Właśnie z A4 zaczerpnięto inspirację kształtu przednich reflektorów - w nowym A3 pojawił się charakterystyczny ząb w dolnej krawędzi, który wgryza się w zderzak. Co ciekawe, światła ksenonowe plus są w wyposażeniu seryjnym, jako opcję Audi oferuje reflektory diodowe LED i po raz pierwszy w segmencie kompaktowym reflektory diodowe Matrix LED. Osłona chłodnicy jest teraz szersza i ma ostrzejsze kształty.
Audi
2
Audi
3
Kolejną nowością w odmłodzonej rodzinie A3 jest dostępny opcjonalnie system Emergency Assist. Może on wyhamować pojazd aż do bezpiecznego zatrzymania, jeżeli rozpozna, że mimo ostrzeżeń kierowca nie robi nic by ratować się z opresji...
Układ menu w systemie MMI zaprojektowano od nowa. W efekcie jej obsługa ma przypominać współczesne smartfony.
Audi
4 Nowy asystent ruchu poprzecznego z tyłu ostrzega kierowcę przed pojazdami i obiektami przecinającym jego tor jazdy, na przykład kiedy A3 wyjeżdża powoli z poprzecznego miejsca parkingowego.
Audi
5
Do wnętrza nowego audi A3 zawitał wirtualny kokpit z możliwością dowolnej aranżacji wyglądu obrazu na wyświetlaczu 12,3 cala za kierownicą (Audi virtual cockpit). Ten system obsługi jest tu po raz pierwszy dostępny w pojeździe klasy kompaktowej.
Bez odrywania rąk od wielofunkcyjnej kierownicy za pomocą przycisku "view" kierowca może wybierać jeden z dwóch dostępnych widoków kokpitu. W trybie klasycznym wyświetlone są duże wskaźniki, zbliżone kształtem do klasycznych zegarów analogowych. W trybie infotainment natomiast, na ekranie dominuje okno mapy nawigacji lub wyświetlane są listy telefonu, radia i systemu audio. Obrotomierz i prędkościomierz mają wtedy postać małych, umieszczonych w dwóch krańcach ekranu zegarów.
Audi
6 W nowym audi A3 radio MMI plus z elektrycznie wysuwanym siedmiocalowym monitorem będzie dostępne seryjnie. Montowane za dopłatą nawigacje MMI i MMI plus z MMI touch, zawierają moduł Audi connect, dzięki któremu dostępne są funkcje online, np. nawigacja z Google Earth i Google Street View, informacje o rzeczywistym ruchu drogowym oraz wskazówki dotyczące parkingów, celów podróży, wiadomości lub prognoza pogody.
Audi
7
Oferta silników odnowionego audi A3 obejmuje cztery jednostki: dwie benzynowe i dwie wysokoprężne. Zakres ich mocy sięga 110 KM do 150 KM. Wszystkie spełniają normę EU6.
Po raz pierwszy w serii A3, audi oferuje teraz jednostkę trzycylindrową: 1.0 TFSI. Silnik generuje moc 115 KM i moment obrotowy 200 Nm, w zakresie od 2000 do 3500 obr./min. Nowe A3 z silnikiem 1.0 TFSI bez kierowcy waży 1150 kg - w opinii konstruktorów to najlepsza wartość w swojej klasie aut.
Jednostkę 1.4 TFSI COD ultra wyposażono w technikę cylinder on demand, która pozwala na odłączenie dwóch cylindrów, jeżeli podczas jazdy nie jest wymagana zwiększona moc. Silnik generuje 150 KM i moment obrotowy 250 Nm.
Audi nie zapomniało o fanach jednostek TDI...
Audi
8 Czterocylindrowa jednostka 1.6 TDI, w nowym A3 produkuje 150 KM mocy i 340 Nm momentu obrotowego w przedziale od 1750 do 3000 obr./min. Słabszy 1.6 TDI o mocy 110 KM to zupełnie nowy motor wysokoprężny. Dostępny jest w połączeniu z sześciobiegową, manualną skrzynią lub z dwusprzęgłową, siedmiobiegową, automatyczną przekładnią S tronic.
Audi
9 W nowym Audi A3, moc napędowa przekazywana jest standardowo na przednie koła. Stały napęd na cztery koła quattro przewidziano opcjonalnie dla silnika 2.0 TDI/150 KM.
Audi
10 10 KM mocy więcej i moment obrotowy zwiększony o 20 Nm - to kuracja jaką przeszło usportowione S3. W efekcie silnik 2.0 TFSI generuje 310 KM i w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów S tronic, wytwarza maksymalny moment obrotowy 400 Nm.
Audi
11 Audi A3 sportback e-tron z hybrydowym napędem typu plug-in, to połączenie spalinowej jednostki napędowej 1.4 TFSI o mocy 150 KM i momencie obrotowym 250 Nm z silnikiem elektrycznym generującym 75 kW i moment 330 Nm. Moc systemu to 204 KM. W opinii konstruktorów pełne ładowanie baterii litowo-jonowej (8,8 kWh) ze złącza prądu trójfazowego 380 Volt, trwa nieco dłużej niż 2 godziny.
Audi
12 Nowe audi A3 trafi do sprzedaży na początku maja. Kierowcy odbiorą auta latem. W Polsce dostępny będzie model sportback i limuzyna.
Audi
13
Audi
14
Audi
15
Audi
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję