Pierwsze audi A5 zadebiutowało w 2007 roku. Ówczesny szef stylistów koncernu Volkswagen, Walter de’Silva stwierdził: audi A5 jest najpiękniejszym samochodem, jaki kiedykolwiek zaprojektowałem.
Po dziewięciu latach produkcji przyszła pora na zupełnie nowy model - druga generacja A5 zadebiutuje już 2 czerwca. Na początek kierowcy poznają coupe. Wzorem poprzednika z pewnością pojawi się sportback - pięciodrzwiowe auto, które okazało się rynkowym przebojem. Wiadomo też, że pod maską nowego modelu Audi pojawią się sześciocylindrowe silniki. Napęd na cztery koła quattro to obowiązek.
Nowe Audi A5 jako coupe i sportback
Za stylistykę nowego audi A5 odpowiada Marc Lichte, obecny szef stylistów niemieckiej marki. Przypominamy, że wraz z jego pojawieniem się w biurze projektowym w historii producenta z Ingolstadt nastąpił przełom, a audi prologue stało się symbolem nadciągających zmian... Nie jest wykluczone, że nowe A5 będzie bardzo podobne do tego właśnie prototypu.
Audi nowym A5 nie mówi ostatniego słowa. Wiadomo, że w 2016 roku na rynek niemiecki producent wprowadzi 20 nowych lub odmłodzonych modeli. Na ten rok przedsiębiorstwo zaplanowało inwestycje za ponad 3 mld euro.
Na liście jest między innymi audi Q2 - miejski SUV z wyposażeniem zaczerpniętym z większych limuzyn. Do rodziny modeli Q dołączy sportowe audi SQ7 TDI oraz o audi Q7 e-tron quattro, czyli drugi już model hybrydowy typu plug-in. Samochód ten spala mniej niż dwa litry benzyny na 100 kilometrów. W trybie jazdy elektrycznej, Q7 e-tron pokonuje do 56 km.
Oprócz floty SUV-ów, w roku 2016 koncern zamierza również rozbudować nową generację rodziny A4. Można już zamawiać A4 allroad quattro, a w połowie 2016 roku pojawi się jeszcze audi S4 limousine i avant.
20 nowych modeli Audi to za mało...
W tym roku Audi dalej będzie rozbudowywać swoją sieć produkcyjną m.in. w Meksyku uruchomi nowy zakład. Pierwsze audi Q5 nowej generacji zjadą z taśmy w San José Chiapa w drugiej połowie 2016 roku.
Jednocześnie Audi przygotowuje produkcję swojego pierwszego, w pełni elektrycznego modelu seryjnego. Sportowy SUV o zasięgu ponad 500 km, który będzie produkowany w Brukseli, na rynek wejdzie w roku 2018. Przypominamy, że twórcą prototypowego audi e-tron quattro - auta zwiastującego seryjny model - jest polski projektant Kamil Łabanowicz. A od 2018 roku niemiecka marka co roku będzie wprowadzać na rynek kolejny model elektryczny.
Wcześniej, bo w roku 2017, Audi przedstawi nowe A8 - pierwszy seryjny samochód z Ingolstadt z systemem jazdy autonomicznej. Dzięki funkcji prowadzenia w korku, sztuczna inteligencja może przejąć czasowo zadanie prowadzenia auta na autostradzie, przy prędkości nie przekraczającej 60 km/h.
Do roku 2025 Audi przedstawi samochody, które pozwolą na całkowicie zautomatyzowaną jazdę. Z Polski do Lizbony bez dotykania kierownicy? Już teraz niemiecki producent w czasie testów na autostradzie A9 pokazał, że wszystko jest możliwe...