Nowy niszczyciel motocykli uderzy w Polsce! Pierwsze zdjęcia nowego audi RS 7 sportback
1 Jedno spojrzenie i już wiadomo, że ten samochód będzie zmorą swojego właściciela. Dlaczego? Aż żal takim autem jeździć wolno - stąd prosta droga do nałapania punktów karnych… Ale wróćmy do RS 7 Sportback - za kierownicą tego Audi można poczuć się jak motocyklista, i to bez potrzeby naciągania na siebie obcisłego kombinezonu i kasku…
Audi
2 Nowe detale stylistyczne, np.: osłona chłodnicy z kratownicą o strukturze plastra miodu - narożniki osłony są teraz zarysowane jeszcze ostrzej i wyraźniej. Trzy opcjonalne pakiety stylistyczne - matowe aluminium, lśniąca czerń i carbon. Dolny wlot powietrza z przodu ma nadrukowany na kratownicy emblemat quattro. Lekkiemu retuszowi poddano również zderzaki. Od początku do końca RS 7 Sportback mierzy ciut ponad 5 metrów. Rozstaw osi 2,92 m. Karoseria auta została stworzona jako hybrydowa konstrukcja aluminiowa - w opinii inżynierów waży ok. 15 procent mniej niż porównywalna konstrukcja ze stali. Ponad 20 procent karoserii wykonano z aluminium.
Audi
3 Standardowe reflektory diodowe można wymienić na reflektory diodowe Matrix LED, które wyłącznie w modelu RS 7 sportback, mają przyciemnione klosze. W tej opcji montuje się również przednie kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. Z tyłu pojazdu, takie kierunkowskazy montowane są seryjnie. We wnętrzu styliści delikatnie przeprojektowali tablicę przyrządów, regulatory nawiewu, manetki przy kierownicy i emblemat quattro na desce rozdzielczej. Montowany seryjnie system MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch, oparto na modułowym systemie Infotainment najnowszej generacji. Jego najważniejszy element to procesor graficzny stworzony przez firmę Nvidia.
Audi
4 Sercem RS 7 Sportback jest widlasty ośmiocylindrowy silnik 4.0 TFSI. Moc - 560 KM w zakresie od 5700 do 6600 obr./min. Pomiędzy 1750 a 5500 obr./min dostępny jest stały moment obrotowy 700 Nm.
Audi
5 Audi RS 7 Sportback od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,9 sekundy. Prędkość maksymalną producent ograniczył seryjnie do 250 km/h. Opcjonalny pakiet "dynamic" przesuwa ograniczenie do 280 km/h, a pakiet "dynamic plus" - nawet do 305 km/h.
Audi
6 W opinii inżynierów Audi ten samochód zużywa średnio 9,5 litra paliwa na 100 km - ciężko w to uwierzyć. To ponoć zasługa systemu o nazwie cylinder on demand (COD). Układ ten przy niskich i średnich obciążeniach (np. spokojna jazda autostradą) oraz niskiej liczbie obrotów, odłącza drugi, trzeci, piąty i ósmy cylinder, zamykając ich zawory i uniemożliwiając tym samym wtrysk paliwa. Dopóki kierowca nie doda energiczniej gazu, silnik 4.0 TFSI pracuje jak jednostka 4-cylindrowa.
Audi
7 Skrzynia tiptronic ma osiem przełożeń. Kierowca może wybrać między trybem jazdy sportowej "S", a trybem jazdy komfortowej "D", ale może również przełączać biegi manualnie. W trybie manualnym na monitorze systemu informacji (FIS) kierowca widzi sygnał o osiągnięciu granicznej liczby obrotów i konieczności przełączenia biegu.
Audi
8 Audi RS 7 Sportback jest seryjnie wyposażone w stały napęd na cztery koła quattro. Podczas normalnej jazdy, do 60 procent momentu przekazywanych jest na oś tylną, a 40 procent na oś przednią.
Audi
9 W audi RS 7 sportback seryjnie montowane jest sportowe zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension. Kierowca może wybrać jeden z czterech trybów: comfort, auto, dynamic i individual.
Audi
10 Alternatywnie do zawieszenia pneumatycznego, Audi dostarcza sztywniejsze zawieszenie sportowe RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC). W tym układzie zastosowano sprężyny stalowe i amortyzatory o trójstopniowym zakresie regulacji, połączone ze sobą przewodami olejowymi i jednym zaworem centralnym.
Audi
11 Jedno spojrzenie i już wiadomo, że ten samochód będzie zmorą swojego właściciela. Dlaczego? Aż żal takim autem jeździć wolno - stąd prosta droga do nałapania punktów karnych… Ale wróćmy do RS 7 Sportback - za kierownicą tego Audi można poczuć się jak motocyklista, i to bez potrzeby naciągania na siebie obcisłego kombinezonu i kasku…
Audi
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję