Nowa limuzyna i kombi Skody już w Polsce! Zaskoczyli niską ceną
1 Właśnie w Goodwood oficjalnie zadebiutowała nowa skoda octavia RS, czyli sportowa i najszybsza seryjna wersja najważniejszego modelu marki zza naszej południowej granicy.
Skoda / Tom Kirkpatrick
2 We wnętrzu czekają kubełkowe fotele i perforowana skóra, która pokrywa wieniec trójramiennej profilowanej kierownicy. Słowem - to octavia z zupełnie innej bajki. Samochód będzie dostępny w dwóch wersjach silnikowych i nadwoziowych...
Skoda
3 Octavia RS będzie dostępna w dwóch wersjach silnikowych. Model napędzany dwulitrowym turbobenzynowym silnikiem o mocy 220 KM od zera do 100 km/h przyspiesza w 6,8 sekundy (skrzynia manualna 6-biegowa). Prędkość maksymalna - 248 km/h, czyli o 6 km/h więcej niż octavia RS drugiej generacji. Dla porównania nowy volkswagen golf GTI 220 KM przyspiesza do 100 km/h w 6,5 sekundy i rozwija prędkość 246 km/h (DSG: 244 km/h).
Skoda / DANIELKRAUS
4 Alternatywą dla benzynowej octavii RS będzie wersja z silnikiem 2.0 TDI/184 KM. Taka odmiana do setki przyspiesza w 8,1 sekundy. Maksymalnie rozpędza się do 232 km/h...
Skoda
5 W opinii inżynierów nowa octavia RS w porównaniu z poprzednią wersją spala o 19 proc. mniej paliwa.
Skoda
6 Samochód seryjnie zostanie wyposażony w system start-stop oraz układ odzyskiwania energii podczas hamowania.
Skoda / DANIELKRAUS
7 Nowa skoda octavia RS pod karoserią kryje sportowe zawieszenie. Nadwozie limuzyny i kombi zostało obniżone odpowiednio o 12 mm i 13 mm w porównaniu do zwykłych modeli octavii.
Skoda / DANIELKRAUS
8 Styliści Skody przygotowali dla nowej generacji octavii RS gamę aluminiowych obręczy kół w rozmiarze od 17 do 19 cali. Tylne lampy wykorzystują technologię LED. Przednie reflektory są biksenonowe, światła do jazdy dziennej wykosztują diody LED.
Skoda
9 Na ulicy auto rozpoznasz po czerwonych zaciskach hamulcowych, agresywnym stylu zderzaków, czarnych obudowach lusterek bocznych, chromowanych końcówkach wydechu w kształcie trapezoidalnym.
Skoda
10 Ceny nowej skody octavii RS startują od 104 100 zł - za limuzynę z silnikiem benzynowym i manualną przekładnią. Odmiana z silnikiem TDI jest droższa o 1500 zł. Różnica między rodzajami nadwozia - 4200 zł. Taniej już się nie da? Trzydrzwiowy golf GTI (220 KM) jest droższy o ponad 3 tys. zł - kosztuje 107 390 zł (model 5d - 109 050 zł; przekładnia DSG kosztuje 8 tys. zł). Cena golfa GTI z pakietem Performance zaczyna się od 111 390 zł. Inni rywale?
Skoda / DANIELKRAUS
11 Za skodę octavię RS trzeba zapłacić od 104 100 zł. 250-konny ford focus ST - od 115 750 zł. Mazdę MPS (2.3/260 KM) w promocji można kupić za 115 900 zł. Tylko kia cee’d GT jest tańsza, ale nie oferuje takich osiągów (jest wolniejsza o niecałą sekundę - od 0 do 100 km/h w 7,7 sekundy), takiej przestronności i bagażnika. Najtańszy model, trzydrzwiowy pro_cee’d GT w wersji L, kosztuje od 86 990 zł, wersja XL - od 93 990 zł (auta pięciodrzwiowe kosztują o 2 tys. zł więcej).
Skoda / Torsten Zimmermann
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję