- Toyota Aygo X 2024 debiutuje w Polsce. Jakie nowości?
- Toyota Aygo X 2024 - większe ekrany i bezprzewodowy Android Auto
- Nowe kolory lakierów i dwubarwne łączenia
- Toyota Aygo X 2024 z silnikiem z Wałbrzycha i nową skrzynią biegów
- Toyota Aygo X 2024, ceny i trzy wersja wyposażenia zamiast sześciu
Toyota Aygo X 2024 debiutuje w Polsce. Jakie nowości?
Toyota Aygo X pokazała, że przemiana z miejskiego hatchbacka wielkości wózka sklepowego w namiastkę SUV-a ma sens. W Polsce ten najmniejszy i najtańszy model japońskiej marki od debiutu w 2022 roku stał się liderem segmentu A.
Japończycy są jednak świadomi, że dobra passa nie trwa wiecznie stąd aplikują pakiet innowacji. Czym różni się Aygo X 2024 od starszego modelu?
Toyota Aygo X 2024 - większe ekrany i bezprzewodowy Android Auto
Toyota Aygo X 2024 od progu wita nowym wykończeniem deski rozdzielczej i ciemną podsufitką. Najbardziej zauważalną innowacją są większe ekrany systemu multimedialnego. Już bazowy model zyskał 9-calowy wyświetlacz zamiast 7-calowego, a jeśli ktoś dołoży pakiet Tech wówczas samochód zyska ekran o przekątnej 10,5 cala w miejsce 9-calowego. Większy monitor jest standardem topowej wersji Executive. Kierowców ucieszy też bezprzewodowy interfejs Android Auto.
Nowe kolory lakierów i dwubarwne łączenia
Aygo X 2024 zmienia też wygląd zewnętrzny za sprawą nowych lakierów. Teraz w modzie jest jednokolorowe malowanie Celestial Grey lub dwukolorowe warianty, w których czarny dach połączono z lakierami Celestial Grey lub Urban Khaki.
Toyota Aygo X 2024 z silnikiem z Wałbrzycha i nową skrzynią biegów
Jeśli chodzi o napęd, to Toyota bierze pod uwagę preferencje kierowców zainteresowanych małymi samochodami miejskimi. Obecnie segment A jest zdominowany przez auta z silnikami spalinowymi, co wynika z tego, że w tej klasie cena jest jednym z głównych czynników wpływających na decyzje zakupowe. Prognozy potwierdzają utrzymanie tej tendencji w nadchodzących latach, stąd Toyota Aygo X 2024 wciąż skrywa pod maską trzycylindrowy silnik benzynowy 1.0 o mocy 72 KM. Jednostka jest produkowana w Wałbrzychu.
Alternatywnie do pięciobiegowej skrzyni manualnej producent oferuje bezstopniową przekładnię Multidrive S. W przypadku automatu inżynierom Toyoty udało się ściąć aż 25 kg wagi, stąd S w nazwie pochodzące od angielskiego small. Multidrive S symuluje siedem biegów i można je redukować łopatkami przy kierownicy. Zużycie benzyny? Nie trzeba wielkiego wysiłku by uzyskać średni wynik na poziomie 4,8 l/100 km.
Toyota Aygo X 2024, ceny i trzy wersja wyposażenia zamiast sześciu
Toyota przy okazji modernizacji zmniejszyła liczbę dostępnych wersji o połowę. Z oferty zniknęła najuboższa odmiana Active. Powód? Właściwie nikt nie interesował się tym wariantem. Specjalne odmiany Selection i Undercover można jeszcze znaleźć w autach z rocznika 2023. Cennik nowego Aygo X 2024 to teraz trzy poziomy wyposażenia.
Toyota Aygo X 2024 Comfort kosztuje o 2 tys. zł więcej. Jakie wyposażenie?
Najtańsza Toyota Aygo X 2024 to wersja Comfort, która kosztuje od 70 900 zł (jeszcze dostępne w ofercie Aygo 2023 jest tańsze 2 tys. zł). Odmłodzony samochód oferuje nowy, większy 9-calowy ekran systemu multimedialnego Toyota Touch 3 z bezprzewodowym interfejsem Android Auto, port UBS C z przodu auta, kierownicę obszytą skórą, kamerę cofania i klimatyzację oraz 17-calowe koła.
Standardem to również systemy wsparcia kierowcy podczas jazdy i parkowania Toyota T-Mate. Wyposażenie obejmuje układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów. Do tego jest też asystent utrzymania pasa ruchu, inteligentny tempomat adaptacyjny, czy automatyczne światła drogowe.
Nowe Aygo X 2024 w wersji Style plus trzy pakiety Tech, Vision oraz Design
Toyota Aygo X 2024 w wersji Style (od 74 900 zł) jest lepsza o 17-calowe alufelgi, światła przeciwmgielne, przyciemniane szyby tylne, dwukolorowe malowanie nadwozia, elementy dekoracyjne wnętrza w kolorze nadwozia, a także możliwość rozszerzenia wyposażenia o pakiety Tech, Vision oraz Design.
Pakiet Tech (5000 zł) obejmuje klimatyzację automatyczną, automatyczne wycieraczki, nowy 10,5-calowy ekran systemu multimedialnego Toyota Smart Connect z nawigacją w chmurze oraz 4-letnią transmisją danych, bezprzewodową ładowarkę do telefonów, podgrzewane fotele i kierownicę, a także dodatkowe oświetlenie wnętrza diodami LED oraz deskę rozdzielczą z dodatkowym elementem dekoracyjnym.
Pakiet Vision (3000 zł) dodaje do Aygo X przednie i tylne czujniki parkowania, a także światła główne w technologii LED. Z kolei pakiet Design (za 3600 zł) obejmuje matowo czarne 18-calowe alufelgi (z dodatkami Chili Red, Ginger Beige lub fortepianowej czerni), kolorowe listwy boczne na przednim i tylnym zderzaku oraz obwódki świateł przeciwmgielnych w kolorze fortepianowej czerni.
Nowe Aygo X 2024 w wersji Executive kosztuje od 84 900 zł
Toyota Aygo X 2024 w najbogatszej wersji Executive (kosztuje od 84 900 zł) to już 18-calowe alufelgi, system multimedialny Toyota Smart Connect z nowym 10,5-calowym ekranem, automatyczna klimatyzacja, światła główne w technologii LED, przednie i tylne czujniki parkowania, podgrzewane fotele przednie oraz kierownica, a także tapicerka materiałowa z elementami skóry ekologicznej. Bojowego szyku dodają osłony przedniego i tylnego zderzaka.
Toyota Aygo X 2024 - cennik i wersje wyposażenia
Toyota Aygo X 2024 | Comfort | Style | Executive |
1.0 VVT-i 72 KM Start&Stop 5 M/T | 70 900 zł | 74 900 | 84 900 |
1.0 VVT-i 72 KM Start&Stop Multidrive S | 75 900 | 79 900 | 89 900 |
Toyota Aygo X 2024, dane techniczne, pojemność bagażnika, przyspieszenie, wymiary
Toyota Aygo X 2024 | 1.0 VVT-i 72 KM (93 Nm) Start&Stop 5 M/T | 1.0 VVT-i 72 KM (93 Nm) Start&Stop Multidrive S |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 14,9 s | 14,8 s |
Prędkość maksymalna | 158 km/h | 151 km/h |
Średnie zużycie paliwa (zbiornik 35 l) | 4,8-4,9 l/100 km | 4,9-5,0 l/100 km |
Długość/szerokość/wysokość | 3700 / 1740 / 1525 mm | 3700 / 1740 / 1525 mm |
Rozstaw osi | 2430 mm | 2430 mm |
Pojemność bagażnika | 231 l (189 l z pakietem Premium Audio JBL) | 231 l (189 l z pakietem Premium Audio JBL) |