- Toyota C-HR nowej generacji debiutuje w salonach japońskiej marki
- Nowa Toyota C-HR już w Polsce, nie tylko stylistyka robi różnicę
- Nowy C-HR i nowe wnętrze z dużym wyświetlaczem. Przyciski i pokrętła zostały
- Nowa Toyota C-HR to pojemność bagażnika większa o 11 litrów. Oto różnice w rozmiarach, porównanie (TABELA)
- Toyota wprowadza wyposażenie nowej generacji, 24 kolory na każda godzinę dnia i nocy
Toyota C-HR nowej generacji debiutuje w salonach japońskiej marki
Toyota C-HR nowej generacji od tej pory jest najbardziej okazałą perłą w koronie japońskiej marki. Z kierowcą wita się animacją tylnej listwy świetlnej i reflektorów LED. Tego rozwiązania próżno szukać w pierwszym wcieleniu C-HR. Oba auta dzieli przepaść stylistyczna. Za to pod względem gabarytów grają do jednej bramki w lidze miejskich crossoverów. Różnic i cech wspólnych jest więcej. Na co mogą liczyć kierowcy?
Dopracowana aerodynamika to numer popisowy nowego wcielenia C-HR. Tu każdy element pełni ważną funkcję w osiągnięciu opływowej linii. Klamki z czujnikiem dotykowym po zamknięciu drzwi chowają się na płasko z linią karoserii, jak w żadnej Toyocie do tej pory. Podwozie jest zabudowane osłonami, a kamery, radary czy spryskiwacze idealnie wkomponowano w bryłę auta. Szyby tylnych drzwi stały się większe i przebiegają niżej – zmianę docenią pasażerowie, znika uczucie klaustrofobii, jest jaśniej i widać więcej.
Nowa Toyota C-HR już w Polsce, nie tylko stylistyka robi różnicę
Rozstaw osi w nowym C-HR pozostał bez zmian (2640 mm), stąd podobny poziom przestronności, jak w modelu schodzącym. Nowość Toyoty jest jednak lżejsza, a to dzięki szerszemu zastosowaniu stali o wysokiej sztywności.
Do zmniejszenia masy przykłada się także stały dach panoramiczny Skyview – takiego rozwiązania próżno było szukać w pierwszym wcieleniu C-HR. Wielkie okno ma powłokę redukującą podczerwień, która chroni wnętrze przed nagrzewaniem latem oraz zapobiega ucieczce ciepła na zewnątrz zimą. Stąd zrezygnowano z konwencjonalnej rolety, co pozwoliło odchudzić auto o 5 kg oraz zwiększyło przestrzeń nad głowami o 3 cm.
Nowy C-HR i nowe wnętrze z dużym wyświetlaczem. Przyciski i pokrętła zostały
Wnętrze C-HR trafia w obecne trendy. Od nowa narysowany kokpit prezentuje wzorową proporcję między liczbą przycisków i pokręteł a elementami sterowanymi dotykowo. Pozycja za kierownicą podobna jak w starym C-HR, ale wiele płaszczyzn można regulować. No i ta mała, bardzo mięsista kierownica! Plus za duży 12,3-calowy wyświetlacz zamiast tradycyjnych analogowych zegarów – samochód oferuje trzy wcześniej przygotowane motywy, które można programować przyciskami na kierownicy.
Standardowa stacja multimedialna Toyota Smart Connect w zależności od poziomu wyposażenia to ekran o przekątnej 8 lub 12,3 cala, sterowanie głosowe, nawigacja w chmurze, informacje o ruchu drogowym oraz bezprzewodowa łączność ze smartfonem Apple CarPlay i Android Auto. Do tego system wyświetli zasięg auta w trybie elektrycznym, a także lokalizacje stacji ładowania (C-HR plug-in).
Nową Toyotą da się też sterować zdalnie – z poziomu aplikacji MyT można np. ogrzać lub schłodzić wnętrze, analizować styl jazdy, odnaleźć auto na parkingu czy zablokować i odblokować drzwi. C-HR oferuje również takie frykasy jak m.in. cyfrowy kluczyk w smartfonie, wyświetlacz HUD czy układ automatycznego parkowania (aktywacja z telefonu).
Nowa Toyota C-HR to pojemność bagażnika większa o 11 litrów. Oto różnice w rozmiarach, porównanie (TABELA)
Toyota C-HR nowej generacji z długością 4,36 m jest delikatnie krótsza od poprzedniego modelu. To zasługa przycięcia przedniego i tylnego zwisu. Auto przybrało jednak delikatnie na szerokości. Pojemność bagażnika wzrosła o 11 litrów do 388 l (model z hybrydą 1.8). O 6 litrów większy bagażnik do 364 l pojemności oferuje auto z 2-litrowym napędem hybrydowym.
Wymiary zewnętrzne | Nowa Toyota C-HR | Pierwsza Toyota C-HR |
Długość | 4360 mm | 4395 |
Szerokość | 1830 mm | 1795 |
Wysokość | 1558-1564 mm | 1555 |
Rozstaw osi | 2640 mm | 2640 |
Przedni zwis | 915 mm | 935 |
Tylny zwis | 805 mm | 820 |
Pojemność bagażnika (hybryda 1.8/2.0) | 388 l/364 l | 377 l/358 l |
Toyota wprowadza wyposażenie nowej generacji, 24 kolory na każda godzinę dnia i nocy
Nowy C-HR jest pierwszą Toyotą, w której ambientowe oświetlenie reaguje na czynniki zewnętrzne. Paleta obejmuje 64 różne kolory, a ich intensywność i barwa jest dobierana do ustawionej temperatury lub panujaćej pory dnia. 24 odcienie zsynchronizowano z każdą godziną od jasnych, porannych barw po spokojniejsze, wieczorne. Oświetlenie jest także połączone z systemami bezpieczeństwa. Stąd dźwiękowe oraz wizualne ostrzeżenia przy otwieraniu drzwi będą wzmacniane zmianą koloru na czerwony np. w razie ryzyka kolizji z pojazdem lub rowerzystą nadjeżdżającym z tyłu.
C-HR dopilnuje też, by kierowca nie najechał na tył auta poprzedzającego – tłumienie przyspieszenia nazwane Proactive Driving Assist spowolni każde nagłe wciśnięcie gazu, jeśli przed Toyotą będzie inny pojazd. Z kolei asystent kierowania podczas wchodzenia w zakręt dobierze siłę wspomagania do łuku drogi, przez co ma zapewnić płynniejsze prowadzenie.
Lista wyposażenia opcjonalnego obejmuje także m.in. asystenta zmiany pasa ruchu, system ostrzegający o ruchu poprzecznym z przodu auta, kamerę monitorującą kondycję kierowcy, a także automatyczne światła drogowe z kontrolą rozkładu oświetlenia. Wszystkie te udogodnienia można zaktualizować zdalnie w trybie OTA (over-the-air).
Nowa Toyota C-HR to hybrydy 5. generacji i napęd 4x4
Nowa Toyota C-HR daje do wyboru dwie hybrydy 5. generacji – pierwsza jest oparta na benzynowym 1.8; druga na jednostce 2.0 Dynamic Force. Ten ostatni wariant przewidziano także z układem 4x4 AWD-i (dodatkowy silnik elektrycznym przy tylnej osi). Jednostka benzynowa 2.0 oraz przekładnia hybrydowa do wersji 1.8 są produkowane w Polsce w zakładach Toyota Motor Manufacturing Poland na Dolnym Śląsku.
Nowy akumulator litowo-jonowy jest mniejszy i o 14 proc. lżejszy od montowanego w napędach 4. generacji (w porównaniu z długo stosowaną baterią niklowo-wodorkową różnica w masie sięga 40 proc.). Jednocześnie o 14 proc. udało się zwiększyć moc baterii. To z kolei wymusiło udoskonalenie układu chłodzenia ogniw (teraz pracuje ciszej i powinien zapewnić dłuższą żywotność). Pochylono się nawet nad zmianą lepkości oleju w przekładni. Efekty?
Toyota C-HR 2024 hybryda z silnikiem 1.8 lub 2.0. Jakie spalanie benzyny?
Nowy C-HR 1.8 Hybrid zapewnia teraz 140 KM zamiast 122 KM z napędu 4. generacji pierwszego C-HR-a. Większa moc to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,9 s, czyli lepsze o 1,1 s. Lepsza dynamika nie zaszkodziła zużyciu paliwa – samochód ma spalać ok. 4,8 l benzyny na 100 km.
Napęd hybrydowy 5. generacji z 2-litrowym silnikiem wytwarza aż 196 KM –o 12 KM więcej niż w poprzednim modelu. Efekt? Nowy C-HR stał się szybszy o 0,3 sekundy – od 0 do 100 km/h przyspieszy nawet w 7,9 s (AWD-i). Mocniejszy napęd jest też łagodniejszy dla portfela kierowcy – przynajmniej na papierze samochód stał się bardziej ekonomiczny od poprzednika. Średnie zużycie benzyny jest na poziomie 4,8-5,3 l/100 km wobec 5,7 l/100 km w schodzącym modelu.
Nowa Toyota C-HR 1.8 Hybrid dłużej jeździ w trybie elektrycznym. To jak Corolla
Wzorem Corolli można spodziewać się, że podczas przyspieszania częściej do głosu dojdzie jednostka elektryczna – benzynowiec wkroczy do akcji nieco później i rzadziej niż w 4. generacji. C-HR z nową hybrydą 5. generacji procentowo więcej pojeździ dzięki silnikowi EV, a to przekłada się na niższe zużycie benzyny i wyższy komfort akustyczny w kabinie. Ruszaniu spod świateł czy manewrowaniu na parkingu dłużej potowarzyszy cisza. W porównaniu do poprzedniej konstrukcji wyraźnie zyska też zrywność i elastyczność.
Nowy C-HR 2.0 Hybrid Plug-in mocny jak Toyota Prius. Jakie przyspieszenie?
Wreszcie prawdziwa bomba – C-HR z układem 2.0 Hybrid Plug-in. Osiągi? Za napęd odpowiada nowy klejnot wśród silników japońskiej marki – rozwiązanie znane z nowej Toyoty Prius. Stąd w pierwszych liczbach wygląda to tak: benzynowa 2-litrowa jednostka produkuje 152 KM i współpracuje z mocniejszym od spalinówki elektrycznym silnikiem o mocy 163 KM. Całkowita moc napędu wynosi 223 KM (164 kW). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrwa 7,4 sekundy. To najszybszy C-HR w gamie…
C-HR 2.0 Hybrid Plug-in ma spalać 0,9 l benzyny na 100 km. Jaki zasięg?
Inżynierowie zapowiadają również wydajność i zasięg w trybie elektrycznym do 66 km wg WLTP. Stąd C-HR plug-in hybrid na co dzień spisze się jako samochód elektryczny (pod warunkiem regularnego ładowania), a podczas dłuższych wyjazdów zadziała jak mocna hybryda. Trzy poziomy odzyskiwania energii Regeneration Boost pozwalają na prowadzenie auta z wykorzystaniem jedynie pedału przyspieszenia. Napęd jest połączony z systemem nawigacji – dzięki funkcji geofencing automatycznie przełączy się w tryb EV, gdy tylko wjedzie na teren strefy niskiej emisji.
Praktyczny zasięg EV to efekt nowej baterii litowo-jonowej 13,6 kWh. Ogniwa mają wyższą gęstość energii, dzięki czemu mimo większej pojemności akumulator jest na tyle kompaktowy, że mieści się pod tylnym siedzeniem, obniżając środek ciężkości.
Spalanie? Toyota podaje, że nowy C-HR plug-in hybrid ma średnio zużywać 0,9 l/100 km benzyny. Przy czym ten bajeczny wynik będzie możliwy, jeśli w baterii znajdzie się zapas energii. Ładowanie C-HR 2.0 PHEV przy pomocy Wallboxa trwa 2,5 godziny, a korzystając z domowego gniazdka (10 A) proces ten zajmie około 6,5 godziny.
Ile kosztuje Toyota C-HR nowej generacji? Oto siedem wersji do wyboru
Nowa Toyota C-HR w Polsce jest dostępna w pięciu regularnych wersjach wyposażenia: Comfort, Style, Executive, GR Sport oraz dwóch wersjach premierowych Premiere Edition Executive i Premiere Edition GR Sport.
Najtańsza Toyota C-HR w wersji Comfort kosztuje od 139 900 zł. Ten wariant jest dostępny wyłącznie z hybrydą 1.8. Standard obejmie tu m.in.: 17-calowe felgi aluminiowe, lampy przednie i tylne w technologii LED, kamerę cofania, automatyczną klimatyzację dwustrefową, system automatycznych klamek zewnętrznych przednich i tylnych, system multimedialny Toyota Smart Connect z 8-calowym wyświetlaczem, 6 głośników, inteligentnego asystenta głosowego, interfejsy Apple CarPlay i Android Auto.
W porównaniu z poprzednikiem nowy C-HR już bazowej odmianie oferuje wyższy poziom bezpieczeństwa. Lista strażników obejmuje m.in. układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych, rowerzystów i motocyklistów, asystenta bezpiecznego wysiadania, inteligentny tempomat adaptacyjny, asystenta utrzymania pasa ruchu, system monitorowania martwego pola w lusterkach czy automatyczne ostrzeganie tylnymi światłami awaryjnymi.
Poprzednia Toyota C-HR 2.0 hybrid w wersji Final Edition
Co ciekawe w ofercie jest jeszcze pierwsza Toyota C-HR w pożegnalnej wersji Final Edition (na bazie odmiany Style). Samochód z 2-litrową hybrydą/184 KM kosztuje niemal tyle samo – od 139 700 zł. Wyposażenie starszego modelu to m.in.: tapicerka materiałowa z elementami skóry ekologicznej, przednie i tylne czujniki parkowania, 18-calowe alufelgi z oponami 225/50 R18, przyciemniane szyby tyln, podgrzewane fotele przednie, podgrzewana kierownica, czarna podsufitka, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, system bezkluczykowego dostępu do samochodu (inteligentny kluczyk), system monitorowania martwego pola w lusterkach, ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z automatycznym hamowaniem, wycieraczki z czujnikiem deszczu, system multimedialny Toyota Smart ConnectR z 8-calowym ekranem dotykowym, nawigacja connected z mapami online i 4-letnią darmową transmisją danych.
Nowa Toyota C-HR w wersji Style – trzy hybrydy i napęd 4x4
Nowa Toyota C-HR w wersji Style jest bogatsza m.in. o inteligentne wycieraczki z czujnikiem deszczu, inteligentny kluczyk, przednie i tylne czujniki parkowania, podgrzewane fotele przednie, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne z funkcją oświetlania przestrzeni wokół pojazdu, podgrzewaną kierownicę, indukcyjną ładowarkę, system dodatkowego nastrojowego oświetlenia wnętrza diodami LED, a także 12,3-calowy ekran systemu multimedialnego Toyota Smart Connect+ z systemem nawigacji dostępnej online i offline, port USB-C w drugim rzędzie siedzeń oraz system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z automatycznym hamowaniem. Seryjne w Style są również 18-calowe alufelgi oraz przyciemniane szyby tylne i słupek środkowy w kolorze fortepianowej czerni. Za dopłatą 3500 zł oferowany jest pakiet B-tone z dachem w kolorze Night Sky Black.
Toyota C-HR 1.8 hybrid w wersji Style kosztuje od 156 900 zł. Hybryda 2.0 to wydatek od 165 900 zł (z napędem 4x4 AWDi jest droższa o 10 tys. zł). Toyota C-HR 2.0 plug-in w wersji Style kosztuje 189 900 zł.
Toyota C-HR w wersji Executive standardowo na 19-calowych kołach
Toyota C-HR w wersji Executive to już 19-calowe alufelgi, czarny dach oraz wykończenie przedniego grilla i tylnego zderzaka w kolorze Night Sky Black. Wyposażenie auta w porównaniu z wersją Style wzbogacono o przednie fotele sportowe, elektryczną regulację fotela kierowcy, elektrycznie unoszone drzwi bagażnika, dodatkowe nastrojowe oświetlenie wnętrza diodami LED z możliwością personalizacji oraz światła główne w technologii LED.
Taki samochód w przypadku hybrydy 1.8 kosztuje od 167 900 zł. Hybryda 2.0 to cena od 176 900 zł (AWD-i od 186 900 zł). Ładowana z gniazdka Toyota C-HR 2.0 PHEV Executive startuje od 200 900 zł.
Do wersji Executive można zamówić pakiety Tech (13 tys. zł) oraz VIP (13 tys. zł). Pierwszy obejmuje kamerę cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi, automatyczne samopoziomowanie reflektorów przednich, kamerę monitorującą kierowcę. Pakiet Tech to także system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu, lampy przednie Matrix LED, adaptacyjne światła drogowe, system doświetlania zakrętów, asystent parkowania Toyota Teammate Advanced Park, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni, asystent zmiany pasa ruchu. Pakiet VIP uzupełnia wyposażenie o wyświetlacz HUD, system Premium Audio JBL z 9 głośnikami, cyfrowe lusterko wsteczne oraz dach panoramiczny z powłokami niskoemisyjnymi i redukcją podczerwieni, a także cyfrowy kluczyk.
Toyota C-HR GR Sport wygląda świetnie
Toyota C-HR w odmianie GR Sport kosztuje od 191 900 zł i wyróżnia się m.in. 19-calowymi felgami aluminiowymi czy tapicerką z ekologicznego zamszu Ultrasuede. Standardowe wyposażenie obejmuje system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu, lampy przednie Matrix LED, adaptacyjne światła drogowe, system doświetlania zakrętów, automatyczne samopoziomowanie reflektorów przednich, kamerę cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni, kamerę monitorującą kierowcę, asystenta zmiany pasa ruchu oraz asystenta parkowania Toyota Teammate Advanced Park. Do wersji GR SPORT można dołożyć pakiet VIP (13 tys. zł), który obejmuje te same elementy co w wariancie Executive.
Toyota C-HR Premiere Edition Executive
Specjalna wersja Premiere Edition Executive ma wszystkie element wyposażenia wersji Executive z pakietami Tech i VIP oraz dodatkowo malowanie nadwozia Bi-tone+ z tylną częścią auta w czerni Night Sky Black i tapicerkę skórzaną. Taki C-HR kosztuje od 202 900 zł.
Toyota C-HR Premiere Edition GR Sport
Toyota C-HR Premiere Edition GR Sport to m.in.: 20-calowe alufelgi GR Sport, cyfrowe lusterko wsteczne, wyświetlacz HUD na przedniej szybie, systemem Premium Audio JBL z 9 głośnikami, a także cyfrowy kluczyk i malowanie nadwozia Bi-tone+ z czarną tylną częścią auta. Samochód z 2-litrową hybrydą w tej odmianie kosztuje od 202 900 zł. Do auta można zamówić pakiet Skyview (3500 zł), który obejmuje dach panoramiczny z powłokami niskoemisyjnymi i redukcją podczerwieni.
Toyota C-HR nowej generacji hitem w Polsce? Hybryda 2.0 znika w ciemno
Którą hybrydę wybrać i w jakiej wersji wyposażeniowej? Do 25 listopada w salonach Toyoty w całej Polsce będzie można po raz pierwszy obejrzeć na żywo nową generację C-HR. Auto pokazowe jest w najwyższej specyfikacji Premiere Edition Executive. Można pójść, dotknąć i zdecydować.
Co ciekawe, Toyota C-HR nowej generacji do tej pory była dostępna wyłącznie w systemie internetowej rezerwacji. Japońska marka zebrała już 485 zamówień na swoją ekstrawagancką hybrydę. To oznacza, że kierowcy decydowali się na ten samochód w ciemno i wcale sobie nie żałowali jeśli chodzi o konfigurację.
Największe wzięcie ma C-HR z 2-litrową hybrydą (319 aut; w tym napęd 4x4 – 166 szt.) w topowej wersji Premiere Edition Executive. Sulphur/Night Sky Black, czyli dwukolorowe połączenie złotego nadwozia i czarnego dachu (foto niżej) to najpopularniejsze lakierownie nowej Toyota C-HR.
W przypadku hybrydy 1.8 (166 szt.) prym wiedzie wersja Style (86 egz.), następnie jest Executive (43 auta) i Comfort (37 szt.). Tu również najbardziej przypadło połącznie Sulphur/Night Sky Black.
Toyota C-HR nowej generacji, cennik, hybryda 1.8, 2.0 i 2.0 plug-in
Toyota C-HR nowej generacji | Comfort | Style | Executive | GR Sport | Executive Premiere Edition | GR Sport Premiere Edition |
1.8 Hybrid 140 KM e-CVT | 139 900 zł | 156 900 | 167 900 | - | - | - |
2.0 Hybrid Dynamic Force 197 KM e-CVT | - | 165 900 | 176 900 | 191 900 | 202 900 | 202 900 |
2.0 Hybrid Dynamic Force 197 KM AWD-i e-CVT | - | 175 900 | 186 900 | 201 900 | 212 900 | 212 900 |
2.0 Hybrid Dynamic Force Plug-in 223 KM e-CVT | - | 189 900 | 200 900 | 215 900 | 226 900 | 226 900 |
Toyota C-HR nowej generacji, dane techniczne, wymiary, osiągi
Toyota C-HR | 1.8 Hybrid | 2.0 Hybrid | 2.0 Plug-in Hybrid | ||
FWD | FWD | AWD | FWD | ||
Typ | 4-cylindrowy, rzędowy | ||||
Mechanizm zaworów | 16-zaworowy DOHC z Dual VVT-i | 16-zaworowy DOHC z VVT-i oraz VVT-iE | |||
Pojemność | cm3 | 1798 | 1987 | ||
Średnica cylindra x skok tłoka | mm | 80,5 x 88,3 | 80,5 x 97,5 | ||
Stopień kompresji | (:1) | 13.0 | 14.0 | ||
Moc | KM/kW/obr/min | 98 / 72 /5200 | 152 / 112 / 6000 | ||
Moment obrotowy silnika spalinowego | Nm/obr/min | 142 / 3600 | 190 / 4400 - 5200 |
Napęd hybrydowy | 1.8 Hybrid | 2.0 Hybrid | 2.0 Plug-in Hybrid | ||
Bateria | Litowo-jonowa | ||||
Pojemność | kWh | 4,08 | 13,6 | ||
Zasięg w trybie EV | km | 66 | |||
Typ przedniego silnika elektrycznego | Silnik z magnesami trwałymi | ||||
Moc maksymalna | KM/kW | 94/70 | 111/83 | 163 / 120 | |
Maks. moment obrotowy | Nm | 185 | 206 | 208 | |
Tylny silnik elektryczny | |||||
Moc maksymalna | KM/kW | 41/30 | |||
Maks. moment obrotowy | Nm | 84 | |||
Łączna moc układu | KM/kW | 140/103 | 198/145 | 223 / 164 |
Osiągi | 1.8 Hybrid | 2.0 Hybrid | 2.0 Plug-in Hybrid | ||
Prędkość maksymalna | km/h | 170 | 180 | 180 | |
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 9,9 | 8,1 | 7,9 | 7,4 |
Osiągi | 1.8 Hybrid | 2.0 Hybrid | 2.0 Plug-in Hybrid | ||
Prędkość maksymalna | km/h | 170 | 180 | 180 | |
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 9,9 | 8,1 | 7,9 | 7,4 |
Zużycie paliwa | 1.8 Hybrid | 2.0 Hybrid | 2.0 Plug-in Hybrid | ||
Cykl mieszany WLTP | l/100 km | 4,8-5,0 | 4,8-5,0 | 5,1-5,3 | 0,9 |
Pojemność zbiornika paliwa | l | 43 | 43 | 43 | 43 |
Wymiary zewnętrzne | 1.8 Hybrid | 2.0 Hybrid | 2.0 Plug-in Hybrid | |
Długość | mm | 4360 | ||
Szerokość | mm | 1830 | ||
Wysokość | mm | 1558-1564 | 1564 | |
Rozstaw osi | mm | 2640 | ||
Przedni zwis | mm | 915 | ||
Tylny zwis | mm | 805 |