Projektanci dotrzymali słowa - nowe volvo XC40 nie jest pomniejszoną kopią XC60. Najmniejszy SUV szwedzkiej marki wygląda oryginalnie m.in. dzięki modnie stylizowanej karoserii oferowanej w różnych zestawieniach kolorystycznych, w tym z białym i czarnym dachem. Silną sylwetkę podkreśla maska silnika zachodząca na błotniki i szeroki słupek C.

Volvo XC40 Volvo

Volvo XC40 to pierwszy samochód zbudowany na nowej, skalowalnej płycie podłogowej CMA (Compact Modular Architecture). W przyszłości to podwozie posłuży jako baza wielu innym modelom szwedzkiej marki - jednym z nich będzie pierwsze w pełni elektryczne Volvo. I to właśnie dzięki tej platformie konstruktorom udało się uzyskać duży rozstaw osi (270,2 cm) przy długości nadwozia wynoszącej 442 cm. Szerokość samochodu to 186,3 cm a wysokość 165,8 cm. Pojemność bagażnika to 460 litrów - kufer ma regularny, łatwy do zagospodarowania kształt.

Volvo XC40 Volvo

Ludzie z Volvo twierdzą, że nowy SUV będzie liderem przestronności w swojej klasie. Aby łatwiej zajmowało się miejsca na tylnej kanapie, tylna para drzwi jest szeroka i mocno zachodzi na tylny słupek. Od nowa stworzono przednie fotele. W konsoli środkowej znalazło się miejsce na karty płatnicze i parkingowe, duże uchwyty na napoje, miejsce do indukcyjnego ładowania telefonu. Kieszenie drzwi mieszczą duże butelki wody mineralnej, całkiem sporego laptopa, albo jedno i drugie - aby uzyskać ten efekt głośniki zamontowano wyżej, z boku konsoli, a nie w drzwiach.

Volvo XC40 Volvo

Przed wprowadzeniem XC40 na rynek, Szwedzi przeprowadzili szereg badań wśród potencjalnych klientów małych SUV-ów. Okazało się, że te coraz popularniejsze samochody są cenione m.in. za wysoką pozycję za kierownicą, która daje dobrą widoczność oraz stwarza poczucie bezpieczeństwa. W efekcie nowe XC40 oferuje imponujące 21 cm prześwitu i fotel kierowcy ustawiony na wysokości aż 69 cm.

Volvo XC40 Volvo

Wnętrze wygląda ciekawe i przejrzyście. Centralnym elementem kokpitu jest pionowy 9-calowy ekran dotykowy, znany z większych modeli Volvo. Wzrok przyciąga też stylowy wybierak automatycznej skrzyni biegów działający w technologii shift by wire (bez mechanicznych połączeń). Wirtualne zegary są wyświetlane na poziomym ekranie o przekątnej 12,3 cala. XC40 zapewni łączność internetową, auto będzie można doposażyć także w system Apple CarPlay lub w Android Auto.

Volvo XC40 Volvo

Długa lista tapicerek obejmie m.in. ciemno-czerwoną skórę. W wersji R-Design można będzie wybrać wykończenie podłogi i boczków drzwi wykonane z pomarańczowego filcu Lava (opcja wygląda szczególnie dobrze w zestawieniu z czarną tapicerką skórzaną i ciemną podsufitką). Niektóre wersje otrzymają także wytłoczoną, przestrzenną mapę Goeteborga na elementach wykończenia.

Volvo XC40 Volvo

Volvo XC40 przez pierwszych kilka miesięcy będzie dostępne wyłącznie z napędem na cztery koła z silnikiem Diesla D4 (190 KM; przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 s; cena od 180 950 zł) lub z jednostką benzynową T5 (247 KM; setka po 6,5 sekundy; od 185 400 zł). A do wyboru będą trzy wersje wyposażenia: Momentum, (od 137 200 zł), R-Desing oraz Inscription (obie startują z poziomu 150 700 zł). Od kwietnia 2018 roku do oferty dołączy odmiana nazwana po prostu XC40 (z wyposażeniem podstawowym) oraz pozostałe wersje silnikowe.

Volvo XC40 Volvo

Początkowo trzon oferty mają stanowić 2-litrowe, czterocylindrowe silniki z rodziny Drive-E. Będzie jednak jeden wyjątek. Znajdzie się wśród nich nowa, trzycylindrowa jednostka T3 o pojemności 1.5 l i mocy 150 KM oferowana wyłącznie z napędem na przednie koła. Ofertę uzupełni odmiana T4 197 KM (161 400 zł) i D3 150 KM (162 200 zł). Później oferta układów napędowych zostanie jeszcze rozszerzona.

Volvo XC40 Volvo

Pod karoserią nowego XC40 znajdziemy seryjny pakiet City Safety, który awaryjnie wyhamuje pojazd w przypadku wykrycia ryzyka nieuchronnej kolizji. Auto potrafi lokalizować inne pojazdy, pieszych, rowerzystów, a nawet duże zwierzęta. W określonych sytuacjach, system potrafi także zmienić tor jazdy auta, by uniknąć zderzenia. Za dopłatą XC40 może być wyposażona w funkcję Pilot Assist umożliwiającą jazdę półautonomiczną z prędkością do 130 km/h na drogach szybkiego ruchu.

Volvo XC40 Volvo

Najbardziej kompleksowy abonament samochodu w Polsce

Wraz z premierą XC40, debiutuje w Polsce specjalny abonament na samochód Care by Volvo. Program nie wymaga wpłaty własnej i ma najszerszy pakiet usług na rynku. Obejmie on m.in. pełne ubezpieczenie auta bez zwyżki w przypadku szkody komunikacyjnej, przegląd, opony zimowe wraz z wymianą oraz usługi Consierge. W ramach opłat raz w roku można zlecić zawiezienie samochodu do serwisu i z powrotem metodą "door to door". W ciągu roku można także wynająć większy samochód Volvo na 14 dni i może być to realizowane równolegle do używania XC40. Pakiet obejmuje także usługę Volvo On Call oraz Car Sharing w gronie zaufanych użytkowników.

Reklama
Volvo XC40 Volvo

Do Volvo XC40 można będzie zamówić specjalną funkcję umożliwiającą korzystanie z auta całej rodzinie lub zaufanej grupie użytkowników. Do małego SUV-a będzie można zamówić dodatkowy, czerwony kluczyk, który zadziała tylko wraz z cyfrowym kodem w telefonie. Można go wysyłać zaufanej osobie, która nie mając fizycznego kluczyka, może zobaczyć gdzie samochód jest zaparkowany, a potem z niego skorzystać.

Volvo XC40 można już zamawiać. Najtańsza przednionapędowa, benzynowa odmiana T3 (1.5 o mocy 150 KM) dostępna jest od 127 200 zł. Samochód trafi do polskich salonów w pierwszym kwartale 2018 roku. Za produkcję na polski rynek będzie odpowiadała belgijska fabryka w Ghent. Rywale to BMW X1 czy audi Q3.
Volvo XC40 Volvo