BMW X3 pierwszej generacji pojawiło się 14 lat temu. Od 2003 roku niemiecka marka sprzedała już ponad 1,5 mln sztuk tego SUV-a. A w tym roku na rynek wyjedzie najnowsze trzecie wcielenie X3.
Samochód w porównaniu do poprzednika odróżnia się nowym przodem - większe są słynne "nerki" osłony chłodnicy, a przednie reflektory w technice LED środkiem nawiązują do większych limuzyn serii 5 i 7. Tylne lampy mogą dawać efekt LED 3D.
W konstrukcji nowego BMW X3 zastosowano więcej aluminium, dlatego auto jest nawet o 50 kg lżejsze w porównaniu do poprzedniego modelu. Dieta okazała się skuteczna nawet mimo dłuższego o 6 cm nadwozia. Dodatkowe centymetry przekuto na lepszą przestronność kabiny. Inżynierowie z Monachium dopracowali też aerodynamikę (współczynnik Cd wynosi 0,29) - dzięki temu w środku powinien panować jeszcze wyższy komfort.
Bajery z większych BMW
Na pokładzie można wypatrzyć elementy znane z nowej serii 5 i 7. Na życzenie zamiast tradycyjnych zegarów BMW zamontuje wirtualny kokpit - wówczas wskaźniki są wyświetlane na 12,3-calowym ekranie. Także dźwignia zmiany biegów czy kierownica przypominają te stosowane w większych limuzynach. Niektóre funkcje systemu multimedialnego można obsługiwać za pomocą gestów (ekran jest dotykowy).
Z listy bajerów warto wymienić system pozwalający na autonomiczną jazdę w korku i na autostradzie. Innym gadżetem jest kluczyk z dotykowym ekranem, na którym można sprawdzać np. stan paliwa w aucie czy sterować ogrzewaniem i klimatyzacją. Za ekstra kasę X3 zostanie wyposażone w trójstrefową klimatyzację z rozpylaczem zapachów.
BMW X3 tylko ze skrzynią automatyczną
Silniki? Na początek dwa doładowane silniki benzynowe o pojemności 2.0 - słabszy to 184 KM (20i, z napędem na tył bądź 4x4) i 252 KM (30i, tylko z układem xDrive).
Mocarne X3 to odmiana M40i - pod maską pracuje silnik 3.0/360 KM. Start od zera do 100 km/h trwa 4,8 s.
Amatorzy silników Diesla dostaną do wyboru jednostkę 2.0/190 KM (20d) lub 3.0/265 KM (30d). Oba współpracują seryjnie z napędem 4x4 xDrive i 8-biegowym automatem - zresztą tylko taka przekładnia jest przewidziana do wszystkich silników nowego BMW X3.
BMW X3 nowej, trzeciej generacji zadebiutuje w czasie wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurcie. W Polsce SUV pojawi się chwilę po premierze.