Wiadomo już, że Honda rozpocznie testy nowego auta w Japonii w 2013 roku. Inżynierowie chcą sprawdzić jak taki samochodzik sprawdzi się w najróżniejszych sytuacjach - podczas dojazdu do pracy, jako auto dla rodzin z małymi dziećmi i jako pojazd dla starszych osób. Przejdzie też próbę w roli auta kurierskiego.
Najnowsze dzieło Hondy to rozwinięcie prototypu micro commuter concept zaprezentowanego w 2011 r. Kabina została zaprojektowana tak by zmieścić kierowcę wraz z dwojgiem dzieci - po wymianie tylnego siedzenia pojazdem może podróżować jeden kierowca i jeden dorosły pasażer.
Najważniejszym elementem nowego pojazdu Hondy jest platforma o nazwie Variable Design Platform - krótko mówiąc to konstrukcja na którą można będzie montować różnego rodzaju typy karoserii w zależności od potrzeb (patrz zdjęcie niżej). Akumulator, silnik i jednostka sterująca zostały umieszczone pod podłogą w tylnej części auta.
Jeśli kierowca ma np. tablet wówczas to urządzenie może stać się wyświetlaczem poszczególnych funkcji pokładowych - prędkościomierza, nawigacji satelitarnej i systemu audio czy obrazu przekazywanego przez kamerę cofania. Możliwe jest też ładowanie baterii tabletu z wykorzystaniem ogniw słonecznych zamontowanych na dachu pojazdu. Co więcej, Honda kontynuuje prace nad pokładowymi ogniwami słonecznymi, które wygenerują dodatkową energię służącą do napędu.
Wymiary? Samochód ma 2,5 m długości, 1,25 m szerokości i 1,44 m wysokości. Kierowca ma do dyspozycji 15 kW mocy maksymalnej. Autem można rozpędzić się maksymalnie do 80 km/h. Zasięg - około 60 km, a kiedy już akumulator litowo-jonowy będzie potrzebował "tankowania" wówczas ładowanie do pełna ma potrwać krócej niż 3 godziny.