Popularność skroplonego propanu-butanu rośnie w Niemczech i całej Europie. To żadna niespodzianka, skoro jest on o mniej więcej połowę tańszy od benzyny. Zgodnie z decyzją niemieckich władz stałe zwolnienie paliwa gazowego z podatku zostanie utrzymane do 2018 roku.
W Niemczech sprzedaż LPG prowadzi około 6500 (czyli 45 proc.) stacji benzynowych. W całej Europie działa ponad 35 000 punktów tankowania gazu.
Także w Polsce trawa boom na instalacje LPG. Jak wynika z obliczeń Polskiej Organizacji Gazu Płynnego, do końca 2011 roku liczba aut jeżdżących na propan-butan wzrosła o 200 tys. do 2,5 mln.
Właśnie w LPG Opel zwietrzył interes i wjeżdża nad Wisłę insignią z turbodoładowanym silnikiem 1.4 LPG ecoFLEX/140 KM przystosowanym do eksploatacji na skroplonym propanie-butanie (LPG). Fabryczną instalację gazową można zamówić do każdej wersji nadwoziowej, czyli sedana, hatchback lub kombi Sports Tourer.
Zdaniem producenta insignia LPG ecoFLEX zużywa 7,6 litra gazu na 100 km. Cena - od 100 550 zł. Jak obliczyli ludzie z Opla w porównaniu z sedanem wyposażonym w silnik benzynowy 1.4 (5,7 l/100 km) zatankowanie czterodrzwiowej insigni z instalacją LPG jest o prawie 40 procent tańsze.
Inżynierowie Opla chwalą się, że na potrzeby wersji zasilanej gazem wzmocnili zawory i gniazda zaworowe. Wszystkie wersje nadwoziowe z instalacją LPG są wyposażone w sześciobiegowe przekładnie manualne. Zbiornik gazu o użytecznej pojemności 42 litrów został zamontowany we wnęce koła zapasowego. Zasięg samochodu na paliwie gazowym wynosi 500 kilometrów, ale po zatankowaniu benzyny rośnie on do 1700 kilometrów (dotyczy wersji sedan i hatchback).
Zawór umożliwiający tankowanie LPG znajduje się tuż obok tradycyjnego wlewu paliwa. Opel dołącza do wyposażenia zestaw końcówek do dyszy dystrybutora umożliwiających bezproblemowe tankowanie gazu w całej Europie.
Kierowca dokonuje wyboru paliwa za pomocą przełącznika na desce rozdzielczej. Zasilanie gazem jest sygnalizowane diodą, która gaśnie po przełączeniu w tryb zasilania benzyną. Na uwagę zasługuje przyjazny dla użytkownika wskaźnik poziomu paliwa, który jednocześnie podaje informację o stanie gazu i benzyny.