W tym tygodniu zacznie się naprawa południowej obwodnicy Gdańska S7. Ten łącznik drogi krajowej nr 7 z autostradą A1 za ponad 1,5 mld zł został dopuszczony do ruchu 9 czerwca, w przeddzień pierwszego meczu rozgrywanego w Gdańsku. Usterka wyszła na jaw jeszcze przed ostatnim gwizdkiem Euro 2012. Przy nowej jezdni stoi teraz znak ostrzegawczy „nierówna droga”.

Jezdnia się nie zapadła, tylko „pofalowała”. Braliśmy pod uwagę taki scenariusz, bo budowa odbywa się na podmokłym terenie Żuław. W ciągu najbliższych dni naprawimy 100-metrowy odcinek jezdni na własny koszt – twierdzi Mateusz Gdowski, rzecznik Bilfinger Berger.

Szykowaną na Euro 2012 trasę S7 na Wybrzeżu trapi pech. Z powodu błędu Transprojektu Gdańskiego wciąż nieczynny jest węzeł Lipce. Jak ustaliliśmy, poprawić trzeba ustawienie łożysk na podporach i wzmocnić konstrukcję jednego przęsła. Termin zakończenia prac został przesunięty na 30 października. Wystąpimy z roszczeniem finansowym do projektanta trasy – zapowiada Piotr Michalski z gdańskiego oddziału GDDKIA.

Pośpiech nie przysłużył się też jakości wykonania odcinka C autostrady A2 Łódź – Warszawa – mówi analityk Adrian Furgalski. Podczas jazdy odczuwalne są nierówności, co potwierdzają m.in. motocykliści. Według mnie na niektórych fragmentach będzie konieczne sfrezowanie nawierzchni – twierdzi.

Budowa odcinka C przez DSS i Bogl a Krysl kosztowała 756 mln zł. Czy będzie frezowanie – decyzja jeszcze nie zapadła. GDDKiA nie wyklucza poprawek, bo oficjalnie odcinki A i C są w budowie do połowy października, mimo że ruch nimi odbywa się od 6 czerwca. Na odcinku A Eurovii trwają przygotowania do układania ostatniej warstwy asfaltu, które ma ruszyć w ten weekend.

PKP zabłysnęły przed Euro 2012 otwarciem nowych dworców m.in. w Warszawie, Poznaniu i Wrocławiu. Ale pasażerowie skarżą się na elektroniczną informację – że dane są nieaktualne, a niektórych połączeń system w ogóle nie widzi. Dopiero w tym tygodniu TK Telekom i Solari di Udine zgłosiły do odbiorów 132 tablice elektroniczne i 287 megafonów na stacjach PKP Warszawa Wschodnia i Zachodnia za 12 mln zł.

Podczas Euro system działał w ramach testów, a wykonawca na bieżąco wprowadzał korekty. Po zgłoszeniu do odbioru końcowego jesteśmy blisko docelowego uruchomienia systemu. Jeśli nie stwierdzimy usterek, stanie się to jeszcze w lipcu – zapewnia rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec.