Volkswagen chwali się, że modele ID. Buzz AD zostały wyposażone w system autonomicznej jazdy firmy Mobileye. Każdy z samochodów został sklasyfikowany zgodnie ze standardem SAE jako pojazd poziomu 4: mamy tu więc w kamery, radar i lidar. Podczas fazy testowej wszystkie pojazdy będą jednak przez cały czas obsługiwane przez nadzorujących je kierowców.

Reklama

- Rozszerzenie programu wprowadzania pojazdów autonomicznych na Amerykę Północną, jest kolejnym krokiem w naszej globalnej strategicznej mapie drogowej i wynikiem długoterminowej inwestycji - powiedział Christian Senger, członek zarządu Volkswagen Samochody Dostawcze odpowiedzialny za rozwój autonomicznej jazdy. - Pomoże nam to przetestować, zweryfikować i udoskonalić technologię również na amerykańskich drogach.

Autonomiczne Volkswageny ID. Buzz: testy w Niemczech i USA

Uruchomienie przez Volkswagen Group of America (VWGoA) programu testowego w Teksasie stanowi kolejny impuls dla globalnych badań i rozwoju pojazdów autonomicznych. VWGoA będzie kierować strategią i rozwojem projektu w USA, więc w tym celu utworzyła spółkę-córkę o nazwie Volkswagen ADMT, LLC. Projekt wspierać będą dwa zespoły: w Belmont w Kalifornii i Austin w Teksasie.

W przeciwieństwie do Niemiec, gdzie MOIA (firma będą dostawcą usług transportu współdzielonego) jako pierwsza będzie korzystać z autonomicznych pojazdów, Volkswagen w USA nie będzie w przyszłości samodzielnie świadczyć usług autonomicznej jazdy. Będą to robić zewnętrzne firmy z sektora mobilności i transportu.

Volkswagen ID. Buzz Cargo / Volkswagen / MARTIN MEINERS