Alfa Romeo Mi.To GTA dostanie 240-konny turbobenzynowy silnik 1.8. W opanowaniu szalonej maszynerii pomoże samoblokujący mechanizm różnicowy Q2 ukryty między przednimi kołami. To właśnie dzięki niemu najmniejszy sportowiec z włoskiej stajni będzie mistrzem najróżniejszej maści serpentyn - ciasnych, szerokich, w górę i w dół…
>>>Poznaj najpiękniejsze auta świata!
Jakim cudem? Układ Q2 zmniejszy podsterowność auta, poprawi stabilność prowadzenia i pozwoli mocniej wcisnąć gaz przy wyjściu z zakrętu. Słowem tam gdzie inne zwykłe auto skończy w rowie, Alfa pojedzie jak przyklejona i w dodatku bez szemrania przyspieszy…
Dla ekstremalnych wrażeń i najlepszego stosunku masy do mocy, MiTo w wersji GTA ma być poważnie odchudzona. Karoseria skryje lekkie aluminium a niektóre elementy wykonane zostaną z drogiego włókna węglowego. Jej sprzedaż ruszy latem. Cena? Nie gra roli...
>>>Pierwsza stłuczka nowej Alfy
Ale to nie wszystko, co Alfa Romeo szykuje dla swoich wyznawców. Jesienią pojawi się następca 147, czyli 149 (nazwa nie jest jeszcze robocza). Piękność w stylu Mi.To i 8C competizione prawdopodobnie odkryje wdzięki w czasie październikowego salonu samochodowego we Frankfurcie.